Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Hur är dells ETA? Överpositiva, eller tilltagna i överkant? Eller stämmer tom?

Beställer ett par gånger per år, brukar komma dagen innan.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat att köra Call of Duty 4 modern warfare med xps m1330? Hur funkar det med era specs?

Permalänk
Medlem

Har varvat COD4 på min dator 2GB, 2.0 GeForce det gick sådär körde 800x600 men det var inte direkt fibersmid i alla scener, speciellt inte på öppna fält däremot i hus osv gick det riktigt bra.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem

Hur ser man, rent fysiskt, skillnad mellan vilken skärm man har beställt och fått. Tycker den inte känns tunnare än vanliga bärbara skärmar.

Visa signatur

Leaving on a jetplane...

Permalänk
Medlem

Kan någon berätta hur man får 5% rabatt? vilken är koden till det?
10% rabatten via csnkortet känner man till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marwit
Kan någon berätta hur man får 5% rabatt? vilken är koden till det?
10% rabatten via csnkortet känner man till.

På samma sida där du hittar koden för 10% rabatt står det även en kod för 5%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dasch
Hur ser man, rent fysiskt, skillnad mellan vilken skärm man har beställt och fått. Tycker den inte känns tunnare än vanliga bärbara skärmar.

Skiljer 2mm, den ÄR inte mycket tunnare. Förhoppningsvis är den strömsnålare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dasch
Hur ser man, rent fysiskt, skillnad mellan vilken skärm man har beställt och fått. Tycker den inte känns tunnare än vanliga bärbara skärmar.

Läs hela tråden det står någon stans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dasch
Hur ser man, rent fysiskt, skillnad mellan vilken skärm man har beställt och fått. Tycker den inte känns tunnare än vanliga bärbara skärmar.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=146691

Permalänk
Medlem

Hade ju pratat med Dell att dom skulle fördröja min hämtning av mitt gamla system, idag kom ändå en taxi som sa att han körde expressbud till posten. Jag sa att hämtningen skulle bli fördröjd, han blev svinsur och sa att han hursomhelst skulle debitera för hämtningen. Jag sa att det inte var någon problem, taxichafförer är ju verkligen one of a kind. Varför vara sur när han får betalt för en hämtning han inte utför.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem

Orderdatum: 2007-11-18
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2007-12-06
Faktiskt fraktdatum: 2007-11-20

Det kanske finns viss chans att jag får den lite tidigare än väntat
Någon som kan berätta hur lång tid själva leveransen brukar ta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UJN
Orderdatum: 2007-11-18
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2007-12-06
Faktiskt fraktdatum: 2007-11-20

Det kanske finns viss chans att jag får den lite tidigare än väntat
Någon som kan berätta hur lång tid själva leveransen brukar ta?

Har precis samma, och schenker har 26e som ETA, alltså på måndag isåfall.
En väldigt glad överraskning, var inställd på fyra veckor när jag beställde.

Men som alltid, vill ha NU!
Hur funkar det med schenker egentligen? De kommer knackar på mitt på dan och förutsätter att man är arbetslös?

Permalänk

Jaqob de ringer innan och bokar en tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustavs
Hade ju pratat med Dell att dom skulle fördröja min hämtning av mitt gamla system, idag kom ändå en taxi som sa att han körde expressbud till posten. Jag sa att hämtningen skulle bli fördröjd, han blev svinsur och sa att han hursomhelst skulle debitera för hämtningen. Jag sa att det inte var någon problem, taxichafförer är ju verkligen one of a kind. Varför vara sur när han får betalt för en hämtning han inte utför.

Haha! Vad tokigt. Trodde han att du skulle debiteras för garantiärendet eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Har precis samma, och schenker har 26e som ETA, alltså på måndag isåfall.
En väldigt glad överraskning, var inställd på fyra veckor när jag beställde.

Men som alltid, vill ha NU!
Hur funkar det med schenker egentligen? De kommer knackar på mitt på dan och förutsätter att man är arbetslös?

Schenker gnäller över INVALID / MISSING POSTCODE så jag får väl hoppas att den dyker upp nästa vecka.

Hela min adress är då korrekt i orderbekräftelsen så det är väl Dell som tabbat sig antar jag.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att köpa m1330 med studentrabatterna som företag? Någon som har testat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frecon
Är det någon som vet om det går att köpa m1330 med studentrabatterna som företag? Någon som har testat?

Det går utmärkt

Visa signatur

P4 2,4GHz, 9700pro, 512rambus, mx1000, Views. VX912

Permalänk
Medlem

Vad menar dom med detta:

2007-11-20 17:11 SE - WEB ALERT EXECUTED <---
2007-11-20 16:11 SE - WEB ALERT ORDERED <---
2007-11-17 17:55 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2007-11-17 16:51 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

EDIT: Det var för att mitt postnummer satt ihop och det ska vara särskrivet. Det påverkar inte leveransen.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk

Någon som vet hur snabba Schenker är. Dell skickade min m1330 den 19, men det verkar inte hända så mycket. Går man in på Schenker så ser man att det tagit emot packetet och att ETA är 23, men det verkar inte ha börjat transportera datorn.

Permalänk
Medlem

Min skickades natten till tisdag, och oxå fortfarande stendött på Schenkers sida, så hoppas på ett stort skutt frammåt snart
Kollar den sidan nåååågra gånger om dan

Edit:
CALCULATE ETA
ORDER DETAILS RECEIVED

Rent tekniskt står det väl inte ens att de tagit emot det, bara information om det...

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att få avisering via SMS så slipper ni vara inne och kolla hela tiden. Går att fixa på schenkers hemsida när man kollar på ordern. Rätt skönt faktiskt

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustavs
Ett tips är ju att få avisering via SMS så slipper ni vara inne och kolla hela tiden. Går att fixa på schenkers hemsida när man kollar på ordern. Rätt skönt faktiskt

Det ena utesluter inte det andra
Men nu får det snart börja röra sig om den ska vara här till på måndag, ETA.

Permalänk
Medlem

Det står fortfarande INVALID / MISSING POSTCODE på Schenker och Dell har inte svarat på min fråga angående detta som jag skickade i tisdags.
Jag börjar bli lite lätt orolig att jag inte kommer hinna få den innan den 5e ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UJN
Det står fortfarande INVALID / MISSING POSTCODE på Schenker och Dell har inte svarat på min fråga angående detta som jag skickade i tisdags.
Jag börjar bli lite lätt orolig att jag inte kommer hinna få den innan den 5e ändå

Är den skickad denna veckan så tycker jag nog man ska ha den innan 5e dec. Annars är inte Schenker mycket att skryta med direkt.
Känner jag mig själv rätt så kommer jag sura om jag inte har den på måndag, vilket schenker har som ETA.
Är dock lite rädd att den fortfarande står kvar hos Dell, eftersom schenker inte skriver att de skickat den vidare...

(jaja, jag surar redan )

Permalänk

Nu rör det på sig. Från att datorn inte flyttat sig på 3 dagar så har den nu kommit till sverige=)

Permalänk

Jag var förut mycket intresserad av Dell's Vostro 1500 men har efter lite tänkade omvärderat ina behov och insett att jag inte behöver så grymt grafikkort eftersom jag knappt spelar något alls och de gånger ja skulle göra det så ör ett 8400 gs räcka bra. Dessutom tror jag att storleken gör img mer förtjänt samtidigt som xps m1330 har bättre utgångar i form av hdmi osv.

Jag hittade en bra sida med många bilder på denna för er som vill se fler bilder: http://techiscool.com/M1330/

Det enda som jag funderar över är om 13,3" skärm är lite för litet. Jag håller på en del med Photoshop och vill även kunna redigera film osv. Jag vet ju att denna klarar det galant med c2d 2,0 eller 2,2 GHz men kanske blir det för liten yta att se på. Vad tycker ni andra som har photoshoppat på den? Detsamma gäller filmtittande, räcker skärmytan eller blir det för litet ibland?

//Agge

PS. Jag är kär i Emma!

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Hej!
Någon som vet om Dell Wireless 5520 3G/HSDPA i M1330 bara funkar med Telia, eller kan jag köra med Telenor ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klerkan
Hej!
Någon som vet om Dell Wireless 5520 3G/HSDPA i M1330 bara funkar med Telia, eller kan jag köra med Telenor ?

I det programmet som medföljer finns endast inställningar för Telia, om du har ett annat program så borde det kunna fungera. Dvs hårdvaran fixar det men inte Dells mjukvara

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt slöhasarna på schenker ska jobba på helgerna med

Permalänk

Fick faktist min m1330 idag som beräknat. Fast jag fick ju hämta den hos schenker eftersom att de inte tänkte köra ut den förens på måndag.