Shell32.dll problem. Stora problem

Permalänk

Shell32.dll problem. Stora problem

Denna fil har orsakat problem för mig otroligt mycket.

Jag har formaterat, diskrensat, omintalerat med formatering 5 gånger och ändå så kommer samma fel tillbaka?

E de hårdisken eller grafikkortet.

Har en segate 250 gigs 16 cache, och ett leadtek 8600GTS

Vad e felet? snälla jag orkar inte ominstalera hela datorn igen. Har gjort de de senaste 48 timmarna, testat allt jag kunnat och försökt läsa om de.

Tack i förväg

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Vad är det direkta problemet? Felmeddelande?

Permalänk

Typ ibland kommer de uppfelmedelande, och de står bara massor av konstiga motiv, inte bokstäver. Ibland stängs explorer.exe av och på när man ska starta tex ett program

typ sånna saker. Just nu e de ok inget nytt popat upp. Men när jag instlerade wow, kunde jag bara instalera hela datorn typ låste sig, allt man ville starta gick inte. Och de kom 10 felmedelande att rundll32 kunde inte startas pg av shell32.dll inte funkade typ. Samma igen massor tecken skit popade upp.

Kommer upp ibland något some heter host generetic 32 något, när den klyddar så måste windows stängas av, den räknar ner och startar om.

Varför hädner sånt? jag hade inget sånt klygg innan jag bytte grafikkort. Från 8600GT till GTS.

Jobbigt detta är

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Låter som minnesfel. Kör memtest http://www.memtest.org/

Permalänk

jag har ingen floppy ;D hehe måste kopla in den då

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Det behöver du inte, du kan t.ex. ladda ner ultimate boot cd och boota från skivan, innehåller bland annat memtest och andra verktyg för att kolla minnena efter fel.

http://www.ultimatebootcd.com/

Permalänk

Jag testade nyss med Floppy, de blev inte riktigt de jag trodde, den bara visade så här

1000
1000
1000
1000
1000
1000

och laddade om så hela tiden.
E ni säkra på de kan va minnena ? hur kommer de sig?

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Prova att ladda ner Memetest på en image-fil som du bränner ut till en CD istället.
Då kommer du se om det är minnena eller inte.

Permalänk
Medlem

Kör hellre Memtest USB !
Hämta "Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*" Och lägg den på ett USB och boota från det.
Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool