Permalänk
Medlem

Bandy supporter?

Tänkte dra upp en lite supportertråd, då främst för bandy. här kan du berätta om du håller på något bandylag, brukar stå i klacken, bästa supporterresa eller minne och liknande. Jag själv håller på Ljusdals BK, en av dom drivande i klacken. nu ska jag snart på bandy, det är seriepremiär hemma mot karlsborg. bästa resa jag varit med om är när vi va i broberg/söderhamn, vi förlorade med tror det var 12-3, men ändå höll vi igång hela matchen och överröstade brobergs klacken. så skriv nu, finns det några bandysupporters eller supporters över huvud taget på forumet?

Permalänk
Medlem

Håller på IFK Motala då jag kommer från motala

Om jag står i klacken eller inte beror på vem jag går med. Går jag med farsan brukar vi stå en bit ifrån går jag med polarn är klacken ett självklart val.

2 raka vinster hoppas bara vi plockar villa hemma på tisdag! Forza blåvit!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Vi vann mot karlsborg med 7-3, men efter matchen halkade en av våra bästa spelare och bröt foten, på kvällen efter att ha kollat på fotboll på ett sportcafe. så det är synd hoppas att det löser sej iaf.

Permalänk
Medlem

Jag ska väl inte säga att jag är någon bandyfanatiker direkt men jag håller väl på Sandvikens AIK för flickvännens skull då hon älskar bandy.

Dem vann föresten en riktigt rolig match mot västerås igår. 8-4. Nilsson gjorde 6 av målen. 10 mål på de 2 första matcherna är ju ett ganska okej facit för honom. Jag trodde inte att dem skulle vinna då dem har Othen skadad.

Och lite svårt att stå i Saik-klacken då jag tycker den är så gott som obefintlig. Sveriges sämsta klack? Vsk klacken sjöng och hördes mer än Saik supportrarna.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

BOLLNÄS!

Permalänk
Inaktiv

Bandy-supportrar luktar kask =P

aja skämt åsido så är jag ingen supporter för bandy (tycker själv att det är för svårt att se bollen)

Permalänk
Medlem

det tyckte jag i början också, men ju mer man kollar å sätter sej in i spelet desto lättare är det att se bollen, tycker jag iaf

Permalänk

Vetlanda, då man själv är ifrån skogarna runt omkring. Dock så bor jag i skåna idag så nu är det lillgrabbens hockey lag som gäller.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Jag håller på det lag Dan Hjelm spelare i då jag känner honom så Rättvik tror jag det är han spelar i atm ^^,

Permalänk
Medlem

Ingen i upplands trakterna som stött på ekerö tifo?

Permalänk
Medlem

ja hjelm spelar i rättvik nu, han fick match straff i matchen mot oss i edsby cup. ekerö tifo har ja aldrig hrt talas om, men e inte i upplands trakterna heller.

Permalänk
Medlem

Självklart håller man på KSK.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Fy.... Vilken skön seger mot Villa. 7-6 men NERVÖST.

Ledde första med 3-2...Sen några min in i andra ledde vi med 5-2...Tappar senare till 5-6 men vänder o vinner GÖTT

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Läste i dagens tidning att vi har 4 skadade spelare, det är inte bra alls. hoppas vi får tag på ersättare så att vi klarar oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
ja hjelm spelar i rättvik nu, han fick match straff i matchen mot oss i edsby cup. ekerö tifo har ja aldrig hrt talas om, men e inte i upplands trakterna heller.

Ovanligt Han har ju alltid varit en "bråkstake" kanske ingen Fosshaug men tuff att möta.

Permalänk
Medlem

ÅH IFK ÅH IFK IFK HEJA IFK IFK IFK IFKKKKK

Härlig seger idag blåvit!

5-4 mot Sirius 89e minuten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brukade gå och se Hammarby, men nu bor man inte i Stockholm längre.

Permalänk
Medlem

å vi spöade sundsvall igår med 8-4, grymt skönt och otroligt bra spel av lbk.

Permalänk
Medlem

Gött idag då Var tyvär inte där då det var tänkt jag skulle iväg..

8-5 till Motala mot Bajen

Bajen hade 4-0 efter 15 minuter då kändes det sådär men skön vändning!

Vi toppar serien :D:D (vilket inte kommer ge sm-guld men iaf )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi fick pisk av kalix igår med 2-1. En av dom tråkigaste matcher jag vare på, lite folk och snöoväder. matchen spelades i 3x30.

Permalänk
Medlem

Bollnäs GIF!

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk
Medlem

Man får fn skämmas.... 1-3 hemma mot GRIPEN

Vadf... håller dom på med :@

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tillberga - Saik 3-1 just nu! Vad är det som händer? Inte för att jag bryr mig ett dugg men man kan ju börja fundera.

Edit: 3-5 nu så börjar det likna nått!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi spela 8-8 mot happaranda idag, godkänt med tanke på att vi låg under med 5-0 efter en kvart.

Permalänk
Medlem

Finn ett fel.. (för er som kan lite bandy)
http://www.svenskafans.com/bandy/tillberga/artikel.asp?id=208...

Matchens lirare, TB: Jarno Väkiparta

Matchens lirare; SAIK: Stefan Lisell

Snacka om att han måste vara besviken på domaren om han sätter honom som matchens lirare för Saik!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stefan Lisell är väl dommare? står det i texten också. För övrigt gillar jag inte dommaren thomas wiklund, han var totalt värdelös i matchen mot sirius borta förra året.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
Stefan Lisell är väl dommare? står det i texten också. För övrigt gillar jag inte dommaren thomas wiklund, han var totalt värdelös i matchen mot sirius borta förra året.

Helt rätt! Men att sätta honom som matchens lirare för Saik är väl lite överdrivet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

enligt texten så var han dålig, men han är fortfarande bara en människa som alla andra, å alla kan göra misstag.

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga? Började säsongen gör bra sen...har dom typ 3p på 10/11 matcher eller något det är juh nästan bra....

Så typiskt Motala. Dom kan ha lika/leda med något udda mål inför andra... Sen när andra halvlek gör dom inget rätt första kvarten sen börjar dom komma ikapp bara att då är det oftast försent.

Som igår: 4-4 mot SAIK. Inte dåligt men inom 15min i andra gör saik 4 mål. 9-11 är inget att skämmas över men den första kvarten är bedrövlig.

Vi är iaf först denna säsong att göra 9 mot saik men visst hade det vart skoj med tvåsiffrigt

Visa signatur

Permalänk
Snusfri

Bollnäs GIF såklart.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL