Permalänk
Medlem

Köra XP istället för Vista

Hej jag har en fujitsu siemens amilo Xi 2528, om jag vill köra xp istället för vista är det bara att tanka hem drivrutiner för typ grafik, ljud, nätverk, trådlöst, bluetooth eller behöver jag andra drivrutiner också typ för hårddiskar någon typ av chipset drivrutin eller något.

Mvh Micke

Permalänk
Medlem

Varför vill du byta operativsystem? Kanske finns någon bättre lösning.

Om du nu har vista och vill ha XP så är det bra att instalera drivrutiner till grafikkort åtminstone. Har du itne inbyggt ljudkort så behövs drivrutiner till det med. Alla "extra" kort behövs drivrutiner till, t.ex. ej inbyggt trådlöst osv. Har du bara en hårddisk så måste du först formatera C:\ och sedan instalera XP, går nite ha båda sammtidigt då.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/linkapplicatio...

Allt du behöver tror jag. Kanske du måste baka in SATA-drivrutinerna i XP skivan också för att hitta hårddisken under installationen.

Permalänk
Medlem

Gå in på fujitsus hemsida o kolla. Där finns Xp drivrutiner för din dator.
Kan ibland var lite svårt att gå tillbaka till XP på bärbara datorer med det går.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Gå in på fujitsus hemsida o kolla. Där finns Xp drivrutiner för din dator.
Kan ibland var lite svårt att gå tillbaka till XP på bärbara datorer med det går.

Inte gå tillbaka, gå över heter det. Vista var installerat i förväg i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Jaja Jag tror neomodus förstår iallafall.
Jag vet mycket väl att den var förinstallerad med Vista.
Jag ska bättra mig vad det gäller ordval.

Lasse

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Varför vill du byta operativsystem? Kanske finns någon bättre lösning.

Om du nu har vista och vill ha XP så är det bra att instalera drivrutiner till grafikkort åtminstone. Har du itne inbyggt ljudkort så behövs drivrutiner till det med. Alla "extra" kort behövs drivrutiner till, t.ex. ej inbyggt trådlöst osv. Har du bara en hårddisk så måste du först formatera C:\ och sedan instalera XP, går nite ha båda sammtidigt då.

Du menar väl att man inte kan installera XP om man först installerat Vista? Jag kör i alla fall både vista och XP på min.

Permalänk
Medlem

Hej igen jag har svårt att bränna dvd filmer, problem med det trådlösa nätverket lite av varje faktiskt så jag tänkte prova xp istället för vista och se om det fungerar bättre för på dom andra datorerna fungerar det utmärkt inga problem alls faktiskt. Jag har provat alla möjliga brännar program men inget fungerar nån skiva har väl lyckats, sen så får jag felmeddelanden när jag kör olika program dom startar och går till hälften sen så avbryts det vista har upptäckt något fel. Men man får väl fortsätta att felsöka och se om jag hittar något.