Permalänk
Medlem

Internet dör

Hejsan allihopa, har ett ganska besvärande problem - kanske är enkelt att åtgärda men är inte speciellt duktigt på sånt här.

Det är så här att mitt internet bara får för sig att dö ibland. Det stannar offline för ungefär 20-30 sekunder sen funkar det felfritt igen. Denna procedur kan hända allt i från 10 gånger på en timme till 1 gång i veckan. Mitt andra problem är att internet dör IBLAND när det ringer, alltså inte varje gång, vilket jag tycker verkar väldigt skumt.

Jag sitter på Telia 24mbit, har en router (Netgear WGT624 v3) där vi både använder det som trådlöst för min farsa och jag + brorsan kör med kablar till våra datorer.

Så, finns det någon som kan hjälpa mig med detta elände?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

vet inte men jag hade samma problem och då berodde det på att jag hade öppnat några nya portar... Men det kan ju även vara telia det är fel på...

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Ja, jag har ingen aning. Har däremot inte öppnat några portar :>

Permalänk
Medlem

jag har samma problem med mitt mobila bredband. riktigt störande när man tex spelar, blir utkastad från servern flera gånger =/ har en sån där där routern är inbyggd i modemet, funderar på om det är den som strular.

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem men jag uppdatera bara mina drivrutiner till Nätverket.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med telia 24, fick det efter jag installerade min nya dator... Det kan vara som du säger flera gånger i timmen, eller flera gånger i minuten. Jag vet inte riktigt om internet dör för jag får bara sjukthög ping (25-30000). Hittar inte problemet :S

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 - Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB - Antec Case Performance One P182 - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz - Corsair XMS2-6400 4x1024mb - 1260 GB

Permalänk
Medlem

asså har ni kopplat in allt i huvudtelefonjacket i huset?

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤