Permalänk

Lachesis, G9 eller DeathAdder?

Tjena!

Jag har suttit med min slitna gammla IntelliMouse Exporer 3.0 i flera år nu och känner att det är dags på byta då dom där "dynorna" under börjar ge upp, och jag är allmänt sugen på en ny bara.

Så, vilken av dom i topic skulle ni rekommendera till en Gamer som mig.
Det finns ingen butik i närheten man kan testa, så derför frågar jag er lite snabbt innan jag köper.

God fortsättning!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Har själv en G9 och den är mycket bättre än min gamla MX Revolution. Rekomenderar den verkligen.

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk

Kan säga att Death Adder ligger grymmt bra i handen och är skönare än Lachesis(kan i och försig vara olika från person till person). Lachesis har något bättre precision dock men ingen stor skillnad. Kan rekommendera båda.

Permalänk
Medlem

Var o klämde på möss härom dagen, för jag var själv sugen på något nytt.
Kom dock fram till att min gamla mx500 är oslagbar på alla punkter utom dpi, vilket de nyare i serien "åtgärdat".
Av de tre i din topic skulle jag nog säga G9:an om den passar din hand.
Deathaddern är ju väldigt lik 3.0:an i form, så gillar du den så är det ett mycket bra alternativ. (lachesis hittade jag inget bra grepp på direkt).

Permalänk
Medlem

Tror det tar ungefär 3 dar att vänja sig vid Lachesis form om man kört MIE3 i flera år. Efter det är den helt okej att hålla i och det är möjligt att formen/greppet påverkar reflexerna positivt i typ FPS spel. Deathaddern är lika bra i praktiken som Lachesis och känns som MIE3 i handen direkt. Båda Razermusarna har dessutom "gummi"-liknande yta som gör dem väldigt sköna och motverkar svett om man lider av det. G9 har jag inte provat.

Permalänk

Ofan, det lutar åt en G9.
Men jag är lite osäker på formen, känns som den bara passar en viss grupp?.

Äh, blir nog en jävel endå.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Jag håller med B4C0NDuD3. Death Adder ligger underbart i handen.

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem

Har G9 och är grymt nöjd med den.

Visa signatur

| P4 3.0 | 1024 mb 400mhz | 9600xt | 2*120 gb hdd |

Permalänk

Beställde en Death adder igår, så jag gjorde hoppas man blir nöjd!

Permalänk
Medlem

Min kompis har lachesis och den fungerar inte med windows xp, bara så ni vet, det finns ju många bakåtsträvande här på sweclockers

Jag tycker att lachesis form suger. Där är en bula precis på vänster sida av ens högerhand som borde som värst vara i mitten ju! Mycket obekväm enligt mig.

Detta är alltså mina erfarenheter.
Logitech mx510 är skön.
Razer Diamondback är skön.
Razer Lachesis obekväm.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hämtade min G9:a idag och är glatt överraskad.
Har aldrig haft en sån mus jag fått den känslan med.
Passar mig som handsken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Min kompis har lachesis och den fungerar inte med windows xp, bara så ni vet, det finns ju många bakåtsträvande här på sweclockers

Rent BS att den inte funkar i XP

Men Razers kvalitekontroller suger, kanske din kompis mus var DOA.

Permalänk
Medlem

BS?

Nej den är inte isönder, jag pluggade in den i min VISTA-laptop och allt var klart att användas utan att behöva köra in skivan. Men han installerade skivan typ 5 gånger utan resultat. (där är ju även drivrutiner på skivan). Mitt vista hade redan inbyggda drivisar

Aja, det slutade med att han körde in vista på sin, en bakåtsträvare mindre i världen

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

G9 passar superbra i handen beroende på hur man håller i musen. Vissa gillar att ha handen på musen som styra med hela armen. Då är den obekväm.

G9 är nämligen en mycket "låg" mus. Den måste man ha handflatan bakom och låta fingrarna ligga över den. Då blir den perfekt.

Själv har jag varit omkring och kännt och testat olika spelmöss, och G9 är helt klart en av de skönaste, då eftersom jag inte lutar handen över musen utan styr den mycket med fingrarna, vilket blir mer precist(typ gamer-smart).

Så jag kan rekommendera den, men med ett vilkor. Du måste ha lite pengar då den är dyr. Annars är G5 också bra(har en sådan, men topic uteslöt G5):D

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Köp Deathaddern. Funkar klockrent till ett bra pris!
Btw så tror jag att Lachesis fungerar bra i XP, antingen hade ni otur eller så "gjorde" ni fel.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Ja, fel har vi inte gjort, hans farsa (datorkunnig) höll på en hel eftermiddag utan att lyckas.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Har haft min Razor lachesis ända sen den kom ut i oktober 07 tror jag det var å måste säga att den e ganska kass. Den är inte lika exakt som min gamla trådlösa optiska logitech musen. (mx518 formen på den kommer inte ihåg namnet på den.) Den är inte heller lika bra på att köra på olika ytor som den gamle optiska musen.

När jag sätter på datorn så måste jag koppla ur å in muskablen igen för att den ska vakna till liv i win xp. Ibland så vill inte dubbelklickning fungera på lachesis musen.

Sido knapparna är för långt bak på musen, måste verkligen ha handflatan liggandes på musen ganska långt bak för att ens kunna trycka på tumknapparna.(har de stumpar till tummar på razor R&D teamet på razor.)

funderar på att byta till logitech igen faktist.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Deathadder, helt klart!

Permalänk
Medlem

Av dom tre måste jag säga Death Adder.. och om fötterna på den musen du köper blir utslitna köp HYPERGLIDEZ

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2