Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
På tal om hur snyggt Crysis nu är så undrar jag om man kan stänga av det
förbannade "motion blur" eller vad det kallas när man rör sig i spelet?

Blir ju illamående av det :D. Helt gaaaalet

X:\XXX\Crysis\Game\Config\CVarGroups

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Japp

-------------------

A.N'doja, de där såg mumma ut

tack så mycket.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nja, det handlar mer om att personer inte är tillräckligt kunniga och vet ej vad de ska titta på. Det handlar inte om att effekterna är onödiga. Men detta är lätt för mig och 8% av de övriga att säga. Resten av 92% tycker kanske det är onödigt. Det är samma prinsip med folk som inte ser skillnad över 30fps. Det flyter för de men jag och många andra behöver betydligt mer för att det ska flyta för deras hjärnor. Förstår du vad jag menar?

Vet man inte vad man ska titta på så finner man det inte och tyvärr fungerar majoriteten sådär, vilket i och för sig är en bra grej. Det blir billigare för de i slutändan och dyrare för "oss".

Quad är gammal som jag skrev tidigare. Quaden lanserades för ett år sedan. 8800GTX är också en gammal komponent som lanserades för 13 månader sedan. Du kan väl inte påstå att dessa är nya dator komponenter? Att 3gb är kasst är det nog ingen som har skrivit heller, inte jag i alla fall.

Så länge alla kan spela Crysis flytande oavsett inställningar så är spelet bra optimerat. Detta är sant i vår diskussion emellan men det WrongTarget skriver stämmer bättre generellt.

Kring ditt problem med flyt i krysis:
40FPS under high i den upplösningen med dina komponenter är ju knappast Cryteks fel. Det är ATI's fel att de inte kan släppa en färdig GPU med bra drivrutiner. Du skriver att Crysis är ett icke färdigt spel men det är ju inte sant. R600 blev en flopp och inte en färdig GPU du köpte det dessutom och nu klagar på att du inte kan spela Crysis flytande i 1280*1024. Du måste väl förstå att det inte är Cryteks fel va?

Att Call of duty 4 flyter bättre vs Crysis om man jämförde 20 olika dator konfigurationer kan jag köpa eftersom Cod4 inte använder alls lika mycket effekter som Crysis gör. Vi drog igång en diskussion om vem som vinner prestanda/grafik medans du börjar skriva hur dåligt Crysis är som spel enligt dig. Det är totalt ointressant om du tycker att multiplayer suger i Crysis eller att du tycker att man har använt oinspererande koncept.

Visst, R600 är en ofärdig krets, det är vida kännt. Men om 2900XT överpresterar 8800GTS i egentligen alla samtliga tester under näst intill alla förhållanden, med undantag för OpenGL-baserade applikationer, men ändå inte i Crysis så talar det sitt tydliga språk att sammarbetet med Nvidia innebär att Crytek väljer att slänga dit dålig programmering till AMD:s produkter. Och ja, jag har testat 2900XT mot 8800GTS 640MB själv i huset och mitt kort fick positivare poäng, båda med korrekta och senaste drivrutiner.

Du har kallat mig fanboy tidigare, men du är ju helt isolerad. Har du ens sett CryTek tidigare? Du har absolut ingen aning om vad de försökte framföra med 64-bitars FarCry under sin tid, va? Det är inte precis så att CryTek är kända för att vara schysta mot sina kunder på något sätt, det är därför dom passar så bra med EA Games som publicerade detta nya spelet de suttit och pysslat med.

CryTek har suttit och lovat och lovat, men kan inte prestera. Hoppas du inte har ett förtroende i CryTek för isåfall borde du vara lika lätt och lura som dom som idag sitter och håller tummarna för KillZone 2 efter Sonys föranimarade "gameplay" trailer - samma sak gjorde Crytek under E3 där de visade Crysis som de aldrig kommer att se ut. Crysis ser inte så förbannat bra ut, på pappret kanske, men det är en helt annan sak - grafikmotorn i sig har egentligen bara en konkret fördel som jag uppfattar och det är detaljer i ansikterna, annars arbetar ju motorn enbart på en form av miljö, inomhus påminner allting mer om F.E.A.R. än "über-CryEngine 2".

Dina komponenter är hyffsat gamla, men det finns inte mycket rent konkret som är starkare. Vi kanske snackar 20-25% i allmänhet.

Om du tycker Crysis var ett bra spel så betyder det bara att du tvingar dig själv att tycka det för att du ska känna att dina pengar var placerade rätt. Crysis är ingen revolution, inte ens inom tekniken som stödjs på skärmen. Det är ett steg framåt på den tekniska biten, men långt ifrån en revolution som Halo: Combat Evolved, Source-motorn eller liknande innebar - samma sak med FarCry, alla hyp:ade men spelet glömdes bort efter ett halvår när tekniken bytts ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Visst, R600 är en ofärdig krets, det är vida kännt. Men om 2900XT överpresterar 8800GTS i egentligen alla samtliga tester under näst intill alla förhållanden, med undantag för OpenGL-baserade applikationer, men ändå inte i Crysis så talar det sitt tydliga språk att sammarbetet med Nvidia innebär att Crytek väljer att slänga dit dålig programmering till AMD:s produkter. Och ja, jag har testat 2900XT mot 8800GTS 640MB själv i huset och mitt kort fick positivare poäng, båda med korrekta och senaste drivrutiner.

Du har kallat mig fanboy tidigare, men du är ju helt isolerad. Har du ens sett CryTek tidigare? Du har absolut ingen aning om vad de försökte framföra med 64-bitars FarCry under sin tid, va? Det är inte precis så att CryTek är kända för att vara schysta mot sina kunder på något sätt, det är därför dom passar så bra med EA Games som publicerade detta nya spelet de suttit och pysslat med.

CryTek har suttit och lovat och lovat, men kan inte prestera. Hoppas du inte har ett förtroende i CryTek för isåfall borde du vara lika lätt och lura som dom som idag sitter och håller tummarna för KillZone 2 efter Sonys föranimarade "gameplay" trailer - samma sak gjorde Crytek under E3 där de visade Crysis som de aldrig kommer att se ut. Crysis ser inte så förbannat bra ut, på pappret kanske, men det är en helt annan sak - grafikmotorn i sig har egentligen bara en konkret fördel som jag uppfattar och det är detaljer i ansikterna, annars arbetar ju motorn enbart på en form av miljö, inomhus påminner allting mer om F.E.A.R. än "über-CryEngine 2".

Dina komponenter är hyffsat gamla, men det finns inte mycket rent konkret som är starkare. Vi kanske snackar 20-25% i allmänhet.

Jag antar att du utgår från 8800GTS 640M right?
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6003&page=7
Så bra, nu fick vi slut på den diskussionen!

Möjligt att jag har kallat dig för fanboy men då har det så klart funnits en anledning till det.
Jag har sett Crytek och jag har inte någonstans skrivit att jag tycker om sättet de marknadsför på och hur de jobbar samt om de vart shyssta mot sina kunder, eller skulle du kunna citera det från mig Borka? Om inte så lägger du ner energi totalt i onödan.

Jag förstår väl också att Crysis inte att se ut som det gör för Crytek. De kan på säkerligen 100 olika sätt få spelet att se ut betydligt mycket snyggare när de modifierar jämfört med retail. Någonstans så finns det en anledning till varför och en av anledningarna är marknadsföring. Ögonen dras åt Crysis och det är precis vad de har gjort.

Crysis är riktigt snyggt, du kan inte skriva något annat om saken för då ser du inte det jag ser och många andra ser. Har du ens sett Crysis med Natural mod????

Sedan skriver du att grafikmotorn har egentligen bara en kontret fördel som detaljer i ansiken? Herregud Borka, har du ens spelat Crysis???? Om du har så byt grafikkort och upplev spelet!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
X:\XXX\Crysis\Game\Config\CVarGroups

Danke schööön :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
X:\XXX\Crysis\Game\Config\CVarGroups

Vad ska man göra här då?

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
Danke schööön :D.

Np.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LtdRichard
Vad ska man göra här då?

Allting i Crysis av effekter och detaljer styrs ifrån de config filerna. Rör inget om du inte känner dig hemma.

Läs denna först och ta backup på config mappen innan du ändrar något:
http://www.tweakguides.com/Crysis_1.html

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjeuuu
Att påstå att Call of Duty 4 har lika tekniskt avancerad grafik som Crysis känns riktigt löjligt. Däremot skulle jag ändå säga att grafiken i CoD4 är bättre rent marknadsmässigt. Utvecklarna till grafikmotorn i Call of Duty 4 har satsat på en grafikmotor som en genomsnittlig gamer uppskattar lika mycket som den uppskattar Crysis. De har valt bort onödiga effekter som de flesta ändå inte ens lägger märke till. Att effekterna är onödiga har ju utan tvekan bevisats om och om igen i den här tråden då folk påstår att Call of Duty 4 ser lika "tekniskt avancerat" ut som Crysis, t.ex. som trådskaparen skriver.

QFT

Vad spelar det för roll om spelet ser bra ut med komponenter förhållandevis väldigt få har?

Jag tycker det är ganska talande med försäljningssiffrorna i USA - där Crysis har sålt väldigt dåligt.

Och "grafikfusk" (aka bra artdirection) är ju VERKLIGEN att föredra före att slänga in alla de senaste teknikerna som drar prestanda, eller vill ni verkligen sitta och kassera era komponenter hela tiden?

Ser ingen problemet i att folk pratade om att köpa en "crysisdator"?

EDIT: Inte för att kasta mer skit nu, men hela "Very High" grafikgrejen med Crysis var ju årets skämt, och kunde ha utformats/släppts på ett betydligt bättre sätt.

Permalänk

Jag måste säga att crysis är inte revolutionerande. Själv tycker jag det är Ett okej spel. De va ganska roligt men långt ifrån spelen som bioshock eller Cod4.

Grafiken är imponerande tycker jag, men vissa detaljer e skit och vissa är riktigt imponerande. Speciellt ansiktena på andra. Ända tråkiga är att spelet kräver så mycket för de ska va roligt och spela samt med hög grafik.

Jag köper inte spelet. 499kr för det? aldrig. Jag har spelat ut det och de va godkänt. Som borka sa övan för, farcry glömdes efter ett halv år, de kommer detta göra med och jag tvivlar inte på det.

Crysis = Godkänt

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

vet inte om det har sagts tidigare i denna tråd, men det är ju inte bra cod4 som använder normal mapping, i princip alla spel sen doom 3 gör det idag så det är ingen ursäkt till att cod 4 flyter bättre än crysis.
Spelar båda spelen just nu och tycker inte att grafiken är så extrem i något av spelen som jag hade hoppats på, man kan fortfarande se polygoner i båda spelen och fiendena ser inte direkt "verkliga" ut, men det är ju bara vad jag tycker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
*host* Upplösningen för sjutton *host*

Quad ökar prestandan en del, men inte så mycket som man skulle faktiskt kunna tänka sig av ett spel där utvecklarna har så många gånger gått ut med att det ska stödja det "fullt ut".

Om du orkat läsa hela mitt inlägg så hade du nog förstått.

Jag hade länkat till en film med Crysis där jag undrade över hårdvara och upplösning. Fick då till svar att det var just "high i 2048*1536 under DX9 och det flöt på bra"

Varpå jag svarade

"Om jag kör på high 2048*1536 under DX9 (E6850, 8800Gts 512, 4Gb ram) så gör det allt annat än "flyter på bra"."

Eller menar du något annat med *host* Upplösningen för sjutton *host* ?

Permalänk

Citat"
Nja, det handlar mer om att personer inte är tillräckligt kunniga och vet ej vad de ska titta på. Det handlar inte om att effekterna är onödiga. Men detta är lätt för mig och 8% av de övriga att säga. Resten av 92% tycker kanske det är onödigt. Det är samma prinsip med folk som inte ser skillnad över 30fps. Det flyter för de men jag och många andra behöver betydligt mer för att det ska flyta för deras hjärnor. Förstår du vad jag menar?

Vet man inte vad man ska titta på så finner man det inte och tyvärr fungerar majoriteten sådär, vilket i och för sig är en bra grej. Det blir billigare för de i slutändan och dyrare för "oss". Citat"

Vad i hela friden är det du skriver??
Normalt brukar jag tycka att du är ganska insatt i tekniska saker och har bra synpunkter, om än ngt originellt sätt att framföra dom på ibland..
Men att du skulle tillhöra några 8% som vet vad dom ska titta efter var väl ett lågvattenmärke.
För det första snackar vi om spel här och hur de upplevs av spelarna d.v.s totalupplevelsen, om du sedan sitter och glor efter kanter och reflexer eller ett träd som ramlar gör dig inte mer kunnig på totalupplevelsen som är unik och subjektiv för varje spelare.
Min ursprungliga fråga här var av teknisk art när det gäller vad som skiljer konstruktionen av de här båda spelen och inte en inbjudan till ngn sorts elitmäniskotyckande eller teknikstalinism.
Läs igenom det jag kopierat från ditt inlägg och fundera på hur din ursäkt ska låta......så det så

Carolus12

Visa signatur

Carolus12
E6850(4,0ghz),p5b,scythe ninja,ddr2 1060 kingston,pny8800gts(645/2008)Zalman 600w,emu 1820m

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carolus12
Citat"
Nja, det handlar mer om att personer inte är tillräckligt kunniga och vet ej vad de ska titta på. Det handlar inte om att effekterna är onödiga. Men detta är lätt för mig och 8% av de övriga att säga. Resten av 92% tycker kanske det är onödigt. Det är samma prinsip med folk som inte ser skillnad över 30fps. Det flyter för de men jag och många andra behöver betydligt mer för att det ska flyta för deras hjärnor. Förstår du vad jag menar?

Vet man inte vad man ska titta på så finner man det inte och tyvärr fungerar majoriteten sådär, vilket i och för sig är en bra grej. Det blir billigare för de i slutändan och dyrare för "oss". Citat"

Vad i hela friden är det du skriver??
Normalt brukar jag tycka att du är ganska insatt i tekniska saker och har bra synpunkter, om än ngt originellt sätt att framföra dom på ibland..
Men att du skulle tillhöra några 8% som vet vad dom ska titta efter var väl ett lågvattenmärke.
För det första snackar vi om spel här och hur de upplevs av spelarna d.v.s totalupplevelsen, om du sedan sitter och glor efter kanter och reflexer eller ett träd som ramlar gör dig inte mer kunnig på totalupplevelsen som är unik och subjektiv för varje spelare.
Min ursprungliga fråga här var av teknisk art när det gäller vad som skiljer konstruktionen av de här båda spelen och inte en inbjudan till ngn sorts elitmäniskotyckande eller teknikstalinism.
Läs igenom det jag kopierat från ditt inlägg och fundera på hur din ursäkt ska låta......så det så

Carolus12

Förklara för mig varför väldigt många inte ser skillnad på 30 och 60 fps. När du har det svaret så har du min förklaring ovanför. Om inget annat så kan du läsa denna tråden om du inte redan har läst den Per:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Att jag tillhör några 8% var procent taget ur luften. Jag ska försöka komma ihåg och skriva att det var taget ur luften nästa gång.

Om jag vet hur jag ska kolla för se skillnad på X och Y så är det en kunskap jag besitter, eller en förståelse kanske är mer det rätta ordet. Om man inte ser skillnad på 30 och 60fps så vet hjärnan heller inte vad man ska titta på. Prinsipen här är likadan. Det har ingenting med att göra att man inte är tillräckligt smart, högt iq eller något konstigt på något sätt. Om det är okunnighet eller något annat är svårt att säga men vet man så blir man ju per automatik kunnig. Förstår du vad jag menar eller jag skriver fortfarande på något orginellt sätt?

Det är möjligt jag på orginella sätt framför mina synpunkter. Det är inget jag kan försvara, skulle du prata med mig skulle du förmodligen inte citerat mig. Jag har betydligt lättare för att tala än att skriva men jag brukar anstränga mig så gott det går. Ibland kan jag vara för lat och snabb.

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Visst, R600 är en ofärdig krets, det är vida kännt. Men om 2900XT överpresterar 8800GTS i egentligen alla samtliga tester under näst intill alla förhållanden, med undantag för OpenGL-baserade applikationer, men ändå inte i Crysis så talar det sitt tydliga språk att sammarbetet med Nvidia innebär att Crytek väljer att slänga dit dålig programmering till AMD:s produkter. Och ja, jag har testat 2900XT mot 8800GTS 640MB själv i huset och mitt kort fick positivare poäng, båda med korrekta och senaste drivrutiner.

Du har kallat mig fanboy tidigare, men du är ju helt isolerad. Har du ens sett CryTek tidigare? Du har absolut ingen aning om vad de försökte framföra med 64-bitars FarCry under sin tid, va? Det är inte precis så att CryTek är kända för att vara schysta mot sina kunder på något sätt, det är därför dom passar så bra med EA Games som publicerade detta nya spelet de suttit och pysslat med.

CryTek har suttit och lovat och lovat, men kan inte prestera. Hoppas du inte har ett förtroende i CryTek för isåfall borde du vara lika lätt och lura som dom som idag sitter och håller tummarna för KillZone 2 efter Sonys föranimarade "gameplay" trailer - samma sak gjorde Crytek under E3 där de visade Crysis som de aldrig kommer att se ut. Crysis ser inte så förbannat bra ut, på pappret kanske, men det är en helt annan sak - grafikmotorn i sig har egentligen bara en konkret fördel som jag uppfattar och det är detaljer i ansikterna, annars arbetar ju motorn enbart på en form av miljö, inomhus påminner allting mer om F.E.A.R. än "über-CryEngine 2".

Dina komponenter är hyffsat gamla, men det finns inte mycket rent konkret som är starkare. Vi kanske snackar 20-25% i allmänhet.

Om du tycker Crysis var ett bra spel så betyder det bara att du tvingar dig själv att tycka det för att du ska känna att dina pengar var placerade rätt. Crysis är ingen revolution, inte ens inom tekniken som stödjs på skärmen. Det är ett steg framåt på den tekniska biten, men långt ifrån en revolution som Halo: Combat Evolved, Source-motorn eller liknande innebar - samma sak med FarCry, alla hyp:ade men spelet glömdes bort efter ett halvår när tekniken bytts ut.

Bytts, ut? Nja, mer standardiserats. Crytek har inte en skyldighet att se till att spelet flyter med högsta inställningar på nuvarande konsumerarnivås hårdvara. Se det som med everquest 2: spelet var menat för framtidens hårdvara.
Crysis effekter dämpades ned när utvecklarna insåg att dagens datorer aldrig skulle klara av dessa, titta på videorna från 2006, så inser man att teknologierna m m togs bort när de skulle optimera skiten. Sen så har jag inte förståelsen över hur du inte kan se det fina i crysis inomhusmiljöer. Det är ett steg uppåt jämfört med allt annat jag sett.

Permalänk
Medlem

Den här fantastiska videon posta jag i en annan tråd

jämför cod4 med crysis

http://www.youtube.com/watch?v=gyQTCeobZlg

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Den här fantastiska videon posta jag i en annan tråd

jämför cod4 med crysis

http://www.youtube.com/watch?v=gyQTCeobZlg

Snubben har ju så jäkla rätt. Cod4 har ingenting att komma med jämfört med Crysis, inte Subjektivt, inte Objektivt, end of discussion helt enkelt.

Sedan om man tycker ena spelet är roligare och mer "feeling" är så klart en subjektiv åsikt, men tittar man på spelen och ställer spelen mot väggen så är det adjöss med Cod4 som dessutom är som resten av serien, linjärt och tråkigt till Chernobyl banan som är jäkligt bra. Tack vare den banan så lyfts spelet sky high, inget annat.

I Call of duty 4 kan man inte ens skjuta sönder en lampa. Hur jäkla fånigt är inte det?

Ja det är fånigt att över huvudtaget jämföra Cod 4 med Crysis. Cod 4 kommer aldrig hålla samma kvalité på någonting någonstans.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv

Ja, men CoD4 är ju den typiska medelsvensson-shootern man brukar få se reklam på i tidningar m m, ofta är det en jäkla massa gubbar som skjuter på varandra vilket gör att fjortisarna/medianen får en stark "vill ha-känsla". Crysis är mer sofistikerat och svårsmält tänker jag mig, men i gengäld mycket bättre. CoD4 är lite likt cs vilket leetspeek/cs-fjortisarna gillar. De försöker sedan försvara spelet med helt absurda argument, hahaha.

Permalänk

Måste säga att jag föredrar CoD 4 framför Crysis.

Må vara att grafiken och fysiken i crysis imponerar, det kändes inte speciellt bra när jag prövade demot. Små detaljer, som ex att folk inte dog när jag sköt dem i huvudet drog också ner det totala intrycket. Men jag kanske helt enkelt inte gav det tillräckligt med tid.

Det går inte att neka till att Cod 4, liksom tidigare spel, är väldigt linjära. Personligen anser jag att det är helt okej så länge det fortfarande är roligt. Call of Duty 4 är så otroligt mycket mer än bara roligt, allt är otroligt välgjort och genomtänkt. Det fullkomligt sprutade av minnesvärda scener och 4:an slår tillochmed de jag trodde oeuppnåliga föregångarna.

Men det är förstås bara min åsikt, jag förstår att andra föredrar crysis. Men för mig är valet givet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Nja, crysismotorn skalar inte så bra och med det menar jag att det finns mycket som inte går att avaktivera. Jämför med source-motorn som skalar ned till directX7.

Source-motorn skalar faktiskt ner till directx6.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Jag tycker inte att det går att jämföra spelen. Nu har jag visserligen inte spelat Crysis på nåt annat än mitt sunkiga 8600gt-kort och väntar därför med spänd förväntan på mitt 8800gt.
Båda spelen är sjukt bra men frukansvärt olika.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Call of Duty 4 är så otroligt mycket mer än bara roligt, allt är otroligt välgjort och genomtänkt.

Får jag fråga vad med Cod4 som är otroligt välgjort? Att lamporna inte går att ta sönder? Att du måste följa en linjär väg för att klara ditt mission? Du kan inte ens gå en annan väg och hoppa över ett staket. Det finns spel som för 5 år sedan kunde det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv

Ja, löjligt i CoD4 att det står lådor mitt ivägen, vilka man inte kan hoppa över, och att det finns skriptade sekvenser där man kan hoppa över ett mycket högre staket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Får jag fråga vad med Cod4 som är otroligt välgjort? Att lamporna inte går att ta sönder? Att du måste följa en linjär väg för att klara ditt mission? Du kan inte ens gå en annan väg och hoppa över ett staket. Det finns spel som för 5 år sedan kunde det.

Som sagt, jag nekar inte till att 1) spelet är linjärt, 2) det är knappast världsledande när det kommer till fysik.

Däremot anser jag inte att Cod 4 är såpass dåligt på de punkterna att de drar ner spelkänslan. Inte när det finns så mycket bra: grafik, ljussättning, ai, story... Bara hur mellansekvenser och banor, spel och filmsekvenser flyter ihop är mästerligt.

Helheten är helt enkelt att jag i princip sitter och flämtar av lycka. Den känslan fick jag inte när jag spelade Crysis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Som sagt, jag nekar inte till att 1) spelet är linjärt, 2) det är knappast världsledande när det kommer till fysik.

Däremot anser jag inte att Cod 4 är såpass dåligt på de punkterna att de drar ner spelkänslan. Inte när det finns så mycket bra: grafik, ljussättning, ai, story... Bara hur mellansekvenser och banor, spel och filmsekvenser flyter ihop är mästerligt.

Helheten är helt enkelt att jag i princip sitter och flämtar av lycka. Den känslan fick jag inte när jag spelade Crysis.

Det är ju så klart en smak sak vad man tycker om storyn med mera, har inget att kommentera där. Själv tyckte jag att känslan blev bra först Chernobyl banan. För övrigt så dög storyn och inte bättre story än de 3 tidigare spelen. Men det är ju vad jag tycker. Men jag tyckte spelet var bra ändå. Chernobyl banan och den känslan fick mig att fortsätta spelet, det var just den banan jag hade väntat på. Men de andra banorna? De är liksom 200 andra spel.

Men att försöka skjuta sönder en lampa och lampan går inte sönder? Det får mig att må illa. Det får verkligen mig att känna vad usla utvecklarna är som har utvecklat spelet. De försöker göra ett realistiskt spel genom att använda rörelser från verkliga människor, vapen som verkliga människor har gjort och sedan så kan man inte skjuta sönder en lampa? Det roligaste är att det spolas upp info om vad vapen kostar i Cod4, ganska realistisk och skjuta med ett vapen som kostar X dollar i verkliga världen, men knappt inget rör på sig, går sönder. Titta bara på real time miljön i cod4, inte ens träden kan de få till, känsla woho.
Det är som en film jag såg, western film och ett jetplan i luften, det fick mig att byta kanal utan tvekan. Tur jag inte såg den vita bilden i Brave heart för det hade verkligen förstört en bra film om man såg den. Så är Cod4. Sedan är det ju bara en fråga om vad man stör sig på och inte.

Men jag ser när jag läser din mening och jag tror till 98% att du inte har gett Crysis till räckligt med tid. Prova igen och inbilla dig i början att det ska bli skoj med Crysis så är jag helt övertygad om att du kommer tillbaka med en annorlunda tanke om Crysis. Jag säger inte att det är så men jag tror så.

Tycker du om spel som:
Deus Ex
Mafia
Thief
GTA
Splinter Cell
Half life...............så är jag helt övertygad om att du gillar Crysis. Det finns alltid en majoritet användare och spelen ovan är den typ av spel som majoriteten älskar. Man kan inte tycka om alla ovan men inte tycka om Crysis, förutsatt att du har en dator som pallar med det. Det går inte ihop. Men du kanske inte gillar spelen ovan heller så det vore inget konstigt i så fall.

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag till tråden..

CoD4 ser okej ut, rätt tråkigt att spela.

Crysis ser helt jävla sjukt ut i very high @dx10 och det är en fröjd att spela igenom det går dock fort :(. Annars gillar jag spelet, lite för kort men annars okej.
Flyter inte perfekt på min maskin i very high men jag anser att det är någorlunda spelbart för mina ögon. Jag klarar mig med 20fps pga vanhet. Spelat med 20-25 fps när jag va yngre så man vänjer sig

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Kolla denna film

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/150733.html

Crysis VS COD 4: A Video Commentary

Tillexempel, Är det dom med dåliga datorer som klagar på crysis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Kolla denna film

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/150733.html

Crysis VS COD 4: A Video Commentary

Tillexempel, Är det dom med dåliga datorer som klagar på crysis.

Har redan länkat denna video. Men jag antar att det inte skadar med en till.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Har redan länkat denna video. Men jag antar att det inte skadar med en till.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/150733.html

*ironi, men han säger många bra saker.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer

Crysis ser helt jävla sjukt ut i very high @dx10 och det är en fröjd att spela igenom det går dock fort :(. Annars gillar jag spelet, lite för kort men annars okej.
Flyter inte perfekt på min maskin i very high men jag anser att det är någorlunda spelbart för mina ögon. Jag klarar mig med 20fps pga vanhet. Spelat med 20-25 fps när jag va yngre så man vänjer sig

Kul för dig att Crysis kommer bli en trilogi då

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Kul för dig att Crysis kommer bli en trilogi då

Är FarCry2 tvåan i Crysis-triologin eller hur funkar det?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.