Ursprungligen inskrivet av Nickecs
Jag kopierade vad jag skrev i ett tidigare inlägg. Köp inte denna skärm, för chansen är fortfarande aldeles för stor att ni får en skitpanel. Citat av mig själv när nedan:
"Jag skulle inte rekomendera att ni köper en 226bw.
Jag är, som kanske många andra här, jag läser på riktigt ordentligt innan jag köper en produkt. Jag lyckas alltid få ett hellvte när jag impulsköper, så jag kollar alltid riktigt noga innan jag köper något.
Jag var då inställd på en Benq skärm, minns inte vilken det var, men den verkade riktigt bra för sitt pris ~4000 ungefär, och dom hade den på mellandagsrea för 3000.
Men då när jag kommer dit, så var dom slut. Så jag köpte en Samsung 226bw, tänkte att det är ett av de mer kändare märkerna så den borde vara bra, och den är ju snygg.
kommer hem, spelar lite på den. Är riktigt imponerad över bildkvalitén på skärmen. Sen sätter jag mig ner och ska kolla på en HDfilm jag laddat hem. Och det är ju nästan alltid "ramar" nere och uppe på filmerna, och då såg jag - den blöder som ett as!
Nu ska jag lämna in den och köpa en LGskärm istället, som tydligen inte ska blöda speciellt mkt. Så, gott folk! Det finns fortfarande skitpaneler ute på marknaden och jag rekomenderar ABSOLUT INTE denna skärm i nuläget. Köpte den i torsdags.
Har inte kollat vilken panel jag fick, utan jag bara packade ihop den när jag såg hur mkt den blöder och ska lämna in den immorn. Jag har tagit en bild, så ni ska få se hur mkt den blöder. Taget med en w810i, så kvalitén är inte den bästa, men ni ser ändå vad jag menar...
Gott Nytt År allihopa!"
länk: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00212.JPG