Permalänk
Medlem

Zombie Survival Tråden

Hello

Nu när Övriga ämnen har kommit up igen kanske det skulle vara kul med att starta en ''Zombie Survival'' tråd,kommer ihåg att det fanns en förut för ett par år sen så tänkte kanske man kunde köra igång igen på nytt.
är själv ett stort Zombie fan så skulle vilja se vad andra skulle hitta på i denna situation.

Tänkte börja med olika Scenarion som man får utgå ifrån om man vill.
annars är det bara skriva fritt så länge det är någelunda realistiskt.
och inom dom gränserna vad du kan göra där just du befinner dig.

Du har jobbat hela dagen kommer hem en sen fredags eftermidag
slänger av dig pjucksen scrollar igenom lite skräppost allt du ser är räkningar.
trött och grining som du är så micrar du din burk ravioli och och knäcker en bilig Stark öl.*Pling* maten klar du slänger dig ner i soffan och glor på tv medan du käkar och dricker bira efter bira.
och allmänt klagar för hälften av dina Tv kanaler funkar inte och allt som går är repriser på Discovery,du bestämmer dig för att kolla på ett gammalt American chopers avsnitt samtidigt du dricker mera öl vid kl 23:47 slocknar du i soffan.

Dagen efter vaknar du upp med huvudvärk.
och märker att alla kanaler har den där störande tv-logan som brukar vara på 1an som tjuter. du kollar utt och märker att det är kaos ute bilar står lite varstans folk flyr i panik men du förstår inte varför helt plötsligt hör du nån dunka i dörren du smyger fram och kollar i kik hålet och ser en blodig man

Vad Gör du nu?

Du kommer hem en eftermidag från jobbet du ser fram emot att träffa din familj.
och bara ha en trevlig hemma kväll med frugan och barnen och bara ''relaxa''
du funderar även på om du skall ringa upp Lasse och se om han vill mecka lite
bil i garaget och ta nån bira på lördag.
men
ni somnar till slut under kvällens gång och dagen efter vaknar ni och märker att det ej finns strömm i Huset/villan. ni tänker inte mycket mer på det forsätter som om det vore vilken annan dag som helst med tankarna snart kommer strömmen igång.
du kollar utt genom fönstret och ser inget specielt mer än att du slås av tanken att det är tystare än vanligt i området.
men inget specielt med det du forsätter som planerat ringer upp lasse.

luren lyfts på andra sidan du hälsar glatt men allt du möts av är en smäll i telefonen och ett skrick ''Dom kommer'' följt av ett stönande ljud.
du tänker direkt detta kan inte vara bra du ringer 112 men alla linjer är upptagna,du tänker ''nä jag kan inte vänta på polisen jag åker ditt själv''

400m från huset börjar du upptäcka märkliga saker bilar står lite varstans det brinner i ett hus men ingen brandkår.
tillslut når du Lasses hem och du blir chockad av det du ser dörren står på vid gavel,och diverse fönster är sönder slagna du springer in och kollar läget och ser att lasse ligger på mage du vänder han på rygg och ser ett bitt märke i halsen. och han mummlar svagt ''Dom är på övervånigen ge dig av''
nån sekund senare avlider han.du står där och förstår inget du bestämmer dig genast för att åka hem.

Vad Gör du nu?

Ni som undrar vilken typ avZombies det är så är det dom gammla vanliga Dvs Romero Zombies;)

EDIT:Syftet med detta är väll bara se vad ni skulle göra under dessa omständigheter. ni kan skipa #1 och #2 scenariet om ni vill såklart,men gorde det bara för att ni skulle kunna komma igång lite snabbt samt att jag trode det skulle återspegla lite hur vissa här på SweC lever Dvs med Familj eller ensam student.

tänkte det låter mycket roligare/spännande om det blir små berättelser hur ni skulle ta er till och inte så objektivt.
typ som en exakt check list över saker ni skulle göra,men ni får gärna skriva så också om ni vill.
Eller diskutera Zombies rent allmänt bara.
kom ihåg:
''Zombies are Dumb As hell Use your Head And Knock Theirs The Fuck Of!!''

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Gammla vanliga?! Vilket namn! Romero Zombier heter det

Det finns förövrigt ett par "riktiga" zombie survival test man kan göra på nätet

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Avstängd

****Jag öppnar dörren och frågar vad han vill. Han avger kostniga ljud och jag orkar inte med honom längre och stänger dörren. Därefter går jag till köket och beväpnar mig med köttknivar, saxar, tandpetare och tandborstar. Det har hunnit bli lite mörkare ute, det är höst. Jag tar på mig mina nya fina nike air skor som jag knyter hårt. Därefter går jag ut och då börjar jakten!
Jag ser en individ på kanske 45år, han har ingen tröja, jag tar tandborsten och börjar klia honom på ryggen, han reagerar inte, då tar jag köttkniven och hugger ned honom. Därefter kommer en van rakt mot mig, den tvärbromsar framför mig och DU kommer ut. Jag ger dig en örfil och går hem.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

Jag ser en individ på kanske 45år, han har ingen tröja, jag tar tandborsten och börjar klia honom på ryggen, han reagerar inte, då tar jag köttkniven och hugger ned honom

Fy fan vad jag garvade!!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Jag kommer med spänning att följa denna tråd. Jag är ett ganska stort fan av zombies osv. Jag tycker nästan att det skulle vara lite kul om det bröt ut :D, så länge jag klarar mig.

#1.
Jag skulle antagligen ringa 112 för polis/ambulans. Beroende på hur "fräsch" den här killen ser ut skulle jag/skulle jag inte öppna dörren. Om jag bodde i lägenhet skulle jag ha kvar säkerhetskedjan. Fråga hur det var med honom, om han inte svarar eller bara stönar så skulle jag nog hjälpa honom. Då skulle jag vara död.

#2.
Efter att jag kommit hem har jag säkert sett lite mer av kaoset som bör råda. Jag skulle samla ihop min familj, förnödenheter och beväpna mig med det jag har. Sen skulle jag försöka hitta fler överlevande och ett safehouse och försöka leva så gott jag kunde med scavengerhunts osv.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag sträcker min hand mot skohornet som hänger på väggen precis bredvid nyckelskåpet. Efter att ha försäkrat mig om att ha ett stadigt grepp runt skohornet så trycker jag sakta ner handtaget.
Mannen på andra sidan verkar inte notera att dörren öppnas utan fortsätter att slå mot den. Dörren som är av ett udda slag öppnas innåt går trögt att öppna.
Mannen verkar nu inse att dörren är påväg att öppnas då han trycker till med nästan omänsklig kraft. Chockad finner jag mig på golvet och utan mitt primitiva vapen. Utan att fundera vidare på hur jag hamnade på golvet springer jag mot badrummet och låser snabbt dörren efter mig.
Efter att ha hämta andan så letar jag febrilt efter något tillhygge att slå denna inkräktare med, åtminstånde hota honom.

I badrumsskåpet hittar jag en nagelsax som jag stoppar i bakfickan, vidare plockar jag på mig en toalettborste och en burk koffeintabletter. Till min förvåning så har förövaren inte gjort några försök att ta sig in på badrummet.

En stor smäll får mig att hoppa till nästan på gränsen till att slå huvudet i taket. Utan att tänka vidare så greppar jag toabordsten i vänsterhanden och rycker upp dörren. Som en galen terrorist springer jag mot dörren där förövaren var sist jag såg honom. Han verkar inte vara där utan istället står två flickor som jag uppskattar vara runt 14 vårar. Den ena av dem saknar en arm och den andra ser ut som modern konst pga allt blod. Jag blir ställd av deras ålder vilket gör mig oförmögen att anfalla dem på något sätt. Detta löser jag genom att kasta igen dörren och låsa den.

Nu börjar jag bli rädd på allvar, en blodig man som försöker bryta sig in kändes mest som nått man får räkna med i dessa kvarter. Blodiga småflickor känns lite mer avlägset. Tankarna går runt och runt i huvudet tills jag kommer på att jag tidigare noterat att alla tv-kanaler var ur funktion, tankarna dras till Shawn of the dead.

Utan att jag hinner fundera på vad jag ska göra nu så känner jag stark smärta i högra låret och innan jag hinner vända mig om smärta över axeln. Jag ramlar ned på golvet och ser att det är den blodige mannen som tydligen införskaffat sig ett damsugarrör från städskåpet. Jag reser mig snabbt upp och attackerar honom med toaborsten, den fastnar i hans vänsta öga och jag måste släppa den. Han verkar mindre bekymmrad om att fått sitt ena öga ersatt med en toaborste så jag knuffar omkull honom och försöker välta en tung ekbyrå över honom. Jag lyckas med nöd och näppe vippa den och mannen verkar vara satt ur spel.

Jag tar en snabbkoll runt lägenheten för att se om några fler har tagit sig in. Alla fönster och dörrar låses och till en viss del barrikeras med tillgängliga möbler. Jag pustar ut och sveper ner 3 tabletter med en öl.

Jag hoppas jag inte missförstått trådens syfte eller att jag har skrivt på ett kasst sätt. Förstod jag det rätt om någon annan ska kunna fortsätta på ens story? Annars kan jag editera senare och skriva klart.

Fixar bättre styckeindelning senare.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz

Jag sträcker min hand mot skohornet som hänger på väggen precis bredvid nyckelskåpet. Efter att ha försäkrat mig om att ha ett stadigt grepp runt skohornet så trycker jag sakta ner handtaget.
Mannen på andra sidan verkar inte notera att dörren öppnas utan fortsätter att slå mot den. Dörren som är av ett udda slag öppnas innåt går trögt att öppna.

...Text...

Jag tar en snabbkoll runt lägenheten för att se om några fler har tagit sig in. Alla fönster och dörrar låses och till en viss del barrikeras med tillgängliga möbler. Jag pustar ut och sveper ner 3 tabletter med en öl.

Jag hoppas jag inte missförstått trådens syfte eller att jag har skrivt på ett kasst sätt. Förstod jag det rätt om någon annan ska kunna fortsätta på ens story? Annars kan jag editera senare och skriva klart.

Väldigt bra skrivet faktiskt! Jag vet inte om du har missuppfattat trådens syfte eller inte.

En bok som är värd att läsas är Day by Day Armageddon av J.L Bourne. Jag längtar till fortsättningen av den boken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz

Mannen verkar nu inse att dörren är påväg att öppnas då han trycker till med nästan omänsklig kraft. Chockad finner jag mig på golvet och utan mitt primitiva vapen. Utan att fundera vidare på hur jag hamnade på golvet springer jag mot badrummet och låser snabbt dörren efter mig.
Efter att ha hämta andan så letar jag febrilt efter något tillhygge att slå denna inkräktare med, åtminstånde hota honom.

I badrumsskåpet hittar jag en nagelsax som jag stoppar i bakfickan, vidare plockar jag på mig en toalettborste och en burk koffeintabletter. Till min förvåning så har förövaren inte gjort några försök att ta sig in på badrummet.

En stor smäll får mig att hoppa till nästan på gränsen till att slå huvudet i taket. Utan att tänka vidare så greppar jag toabordsten i vänsterhanden och rycker upp dörren. Som en galen terrorist springer jag mot dörren där förövaren var sist jag såg honom. Han verkar inte vara där utan istället står två flickor som jag uppskattar vara runt 14 vårar. Den ena av dem saknar en arm och den andra ser ut som modern konst pga allt blod. Jag blir ställd av deras ålder vilket gör mig oförmögen att anfalla dem på något sätt. Detta löser jag genom att kasta igen dörren och låsa den.

Nu börjar jag bli rädd på allvar, en blodig man som försöker bryta sig in kändes mest som nått man får räkna med i dessa kvarter. Blodiga småflickor känns lite mer avlägset. Tankarna går runt och runt i huvudet tills jag kommer på att jag tidigare noterat att alla tv-kanaler var ur funktion, tankarna dras till Shawn of the dead.

Utan att jag hinner fundera på vad jag ska göra nu så känner jag stark smärta i högra låret och innan jag hinner vända mig om smärta över axeln. Jag ramlar ned på golvet och ser att det är den blodige mannen som tydligen införskaffat sig ett damsugarrör från städskåpet. Jag reser mig snabbt upp och attackerar honom med toaborsten, den fastnar i hans vänsta öga och jag måste släppa den. Han verkar mindre bekymmrad om att fått sitt ena öga ersatt med en toaborste så jag knuffar omkull honom och försöker välta en tung ekbyrå över honom. Jag lyckas med nöd och näppe vippa den och mannen verkar vara satt ur spel.

haha, det var bra underhållande,
du får gärna skriva hur du vill och vad du hade tagit dig till i en Zombie situation så länge det är rimliga gränser
vad du kan göra där just du befinner dig.
hittade bara på dom två första scenariona vilket kanske kan återspegla lite vad den normala familje farn skulle ta sig till eller hur det skulle kunna se utt för en studerande SweC;)

men låter mycket roligare om det blir små berättelser hur ni skulle ta er till och inte så objektivt typ som. en check list över saker man skulle göra, men det får man självklart göra om man vill.

Visa signatur

Permalänk

Zombietest

This means you're: A Lone Survivor

What does it mean?

Your quick thinking and judgement made it easy for you to survive. But in doing so, you lost all of your party members. Hey, at least you get to be on the news!

Häng inte ihop med mig alltså

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom jag bor i en lägenhet som är två lägenheter som har slagits ihop så har jag två ytterdörrrar, och kan därför öppna en dörr snett bakom vem det nu är som står framför den andra.
Tyvärr har jag inte baseballträn eller liknande tillhyggen i hemmet och jag vill inte direkt hålla på med riktig närkamp med knivar och liknande, kan kanske vara lite svårt och riskabelt att ta död på en zombie med en kökskniv(eftersom man måste ta sönder hjärnan).

Jag skulle ta min stora blåa verktygslåda och smyga ut genom den alternativa dörren och först slå rakt ned på huvudet, och om inte det fungerar så bra så skulle jag svinga den och slå från sidan och försöka slå ned zombien över räcket som är precis bredvid. I värsta fall så får jag använda hammaren eller vattenpasset inuti verktygslådan.

Jag har pratat och planerat en plats med en vän ifall det en dag skulle bli ett "zombie outbreak" (:D), en särskild udde med en del hus och trevliga lokaler på som överlevande skulle kunna barrikadera sig på. Men tyvärr så ligger detta stället på andra sidan stan, så jag tror inte att det är det första stället jag skulle försöka dra till just nu.

Jag skulle plinga på hos min grannar (och se så levande ut som möjligt i nyckelhålet) för att tillsammans med dem barrikadera huset (4 våningar) och komma fram till en bättre plan för mat och annat. Såklart vara beredd på ifall något annat än mina gamla grannar kommer ut genom dörren...

Innan någon skriver något med motorsåg, tänk på att blodet kanske kan smitta ifall du får det i munnen eller någon annan öppning. Blir lite väl mycket äckel med motorsåg och liknande, rätt riskabelt.

edit: fast i verkligheten så skulle jag nog aldrig våga närma mig en zombie, utan skulle ligga utan mat i min lägenhet tills någon kom och räddade mig

Permalänk
Medlem

hehe gorde Zombie testet.

This means you're: A Zombie Killa

What does it mean?

You might have lost a member of your party, but you come out unharmed. You held out long enough for the military to come and rescue you. Even though the government will take credit for it, you and your party did most of the work.

Hur tror ni sverige skulle reagera på en Zombie outbreake?
själv så skulle jag tro att vi skulle vara ganska rökta,sen att militären skulle rycka in och göra nått stort är väll ingen direkt chans inte med tanke på alla nerskärnigar inom armen så skulle dom nog inte har resurser till att göra nått.
sen folk i allmänhet skulle väll få total panik och tro att Apocalypsen
har börjat folk flyr till kyrkor eller försöker nå nära och kära därmed tänker inte folk rationellt.

Visa signatur

Permalänk

1# När jag sett den blodiga mannen börjar jag misstänka att något inte står rätt till , eftersom jag bor i en lägenhet finns det bara en utväg/ingång.

Jag går ut på ballkongen för att spana , ser att det är kaos ute på gatorna , Människort jagar varandra , bilar krockar och det brinner på diverse ställen då för mina tankar till Varenda Zomibe film som gjorts.

Jag beväpnar mig med 2 köksknivar och börjar barikera in mig i lägenheten.
Sedan kollar jag igenom matförråd , Häller upp vatten i bunkrar/flaskor.
(Vatten kan sluta fungera när som helst.)

Sedan på inskymningen ser jag hur världen blir förstörd , Jag vet att jag inte har stor chans att överleva men jag ger mig fan inte utan kamp och att plocka väldigt många zombies på min väg till undergången.

När jag sitter på ballkongen sitter jag och planerar fram en plan för att överleva , Jag vet att jag inte kan gå ut nu , men ju längre jag väntar desto mer minskar chanserna att jag ska få träffa någon människa igen , men hur ska jag få kontakt med dom? telefonerna är nere sedan länge och då fungerar inte internet , Elen kan gå närsom helst?.

Men fast bestluten att överleva får jag tänka att dom andra redan blivit zomibe och det ända jag kan göra för dom nu är att placera en 357 Magnum-kul igenom deras halvruttnade huvud.

Jag lutar mig tillbaks i soffan och tänder en ciggaret , det är liv och kaos utanför, Men det är inte människor som rör på sig.

2 Veckor senare.

Vattnet börjar ta slut , maten är halvrutten och oätbart pga av elen gått.
Zombies går lite överallt , men dom flesta verkar ha försvunnit någonstans.

Jag måste överleva tänker jag , det är dags att slita sig från denna lägenhet.

Går ut på ballkongen , letar efter en bil som man kan köra iväg i , det ser mörkt ut dom flesta bilarna har krockat eller det återstår ett vidbränt svart chassi , Jag måste ge mig ut på fott på staden.

Jag drar på mig extra tröja och tejpar silver tejp runt armarna och nacke , inte så hårt så man inte kan röra sig men efter ha inspekterat 2 veckor från en ballkong så bitter dom mest i armarna , Antagligen för att dom är så lättåterkommlig.

Handskar, förstärkta arbetarbyxor i mörk färg så man inte lyser upp så mycket. I växan fyller jag det kvarvarande vattnet,lite burkmat men måste lämna det kvarvarande.
Jag måste resa lätt , Skulle jag bli jagad så måste jag springa , Jag vill inte vara helt orölig när går närkontakt av en zomibe.

Jag sliter bort barikaden från dörren och eftersom jag har varit helt själv i 2 veckor utan någon som helst kontakt så drar jag en egen punshline för mig själv "Time to kick som ass" och smeker basebollträet.

Mitt första stop är polis-station några kvarter bort , Jag vet att chansen är minimall men jag måste få tag på ett riktigt vapen.
Jakt-butiken är inte på tal , Inte utan bil eller något form av fordon den ligger på andra sidan staden och man måste gå en väldigt lång omväg för att komma ditt.

Efter ha slit bort barikaden och gått ner för traporna mött jag av blod , inte lite blod på väggarna utan det har varit en slakt här , Det ser ut som en famlij blev intryckt i ett hörn och slaktad , Det ligger lite kroppsdelar här och där , Jag kollar runt snabbt för att sedan gå ut för dörren från huset.

Ute på gården är det som i en skräck film , Jag ser ett barn som står i mitten gården , en ung pojke. Han ser oskadd ut.
Jag närmar mig försiktigt med baseboll träet i högsta hug , ropar på killen
- Inget svar , forsätter ropa på han återigen inget svar , Jag rör mig omkring han som en varg är bered på att ta sitt byte , Samtidigt som jag kollar alla portar till lägenheterna.

Pojken ser ut han leker med något , Kan inte se vad exakt det är men när jag kollar närmare ser det ut som en hand , fast knappt med något kött eller skin kvar, Killen ser mig och börjar röra sig mot mig.
Jag vet vad jag måste göra , Jag svingar bollträet , killen ramlar ihopp men han rör på sig fortfarande , Han försöker resa sig igen.
Jag drar fram köks-kniven och sätter den i panbenet på han , sedan går jag.

Allt för och överleva , Han var inte mänsklig.

Jag börjar springa lätt mot staionen , Ser några zomibes på avstånd men jag vet att jag kan springa ifrån dom.

Väl fram vid staion , drar jag upp kökskniven och basebollträet. Springer in på stationen , finns entligen inget där inne antagligen åkte alla polsier ut när detta hände , dom hade inte en chans tänker jag.

Vapenskåpet finns ingen , Sedan tänker jag
Det var ett tag sedan innan allt som polisen slog till mot en mc-klubb och konfiskerade en massa vapen.
hittar rummet men det behövs en nyckel in , kollar igenom lådor och skrivborden , Inget.

Dörren som inte är av tung metal kan jag sparka ner men efter många försök ger jag upp , ser att det är ett pågånde bygga på andra sidan väggen, kanske finns några verktyg där att benda upp dörren med , Springer över och in till baracken , Jävlar! står en zombie där inne , denna gång kunde man se direkt , huvudskadan och det ruttnade köttet och stanken där inne.
Utan att tveka får jag tag på närmaste tillhygge , en stekpanna och svingar mot hans huvud , denna gång krävdes bara ett sving.
Den ruttnade zomibe hade inte en chans mot en stekpanna som flög fram och träffades men en kraft som fick nästan huvudet att avlägnas från kroppen.

Hittar verktygslådan, en såg och en kofott springer tillbaks till stationen , ser då på vägen långt bort att det kommer en hord med zombies.
FAN springer in och låser dörrarna , kollar snabb igenom stället och stänger alla dörrar och börjar bända upp dörren , efter många försök lyckas jag få upp dörren, men då är det redan försent runt 25-30 zombies står och slår på dörren och vill in , ser att det kommer mer lite längre bort.

In på föråddet och kollar igenom , jag hittar godingar 2 Sig Sauers , ett avsågat hagelgevär , beväpnar mig omedelbart och kollar igenom , Det fanns en till dörr som jag inte såg tidigare , går in igenom den och får syn på en motorcykel , den är i samma ingång som poliserna rycker ut.
Kollar bensinen i den , startar den. DEN fungerar skricker jag, men vad ska jag göra nu? funderar en sväng trycker på knappen som öppnar uttgången för bilar , Snabbt kommer då 3 zomibes ingånde.
Drar fram Sig sauern och drar iväg varsin salva mot deras huvuden, dom faller till marken, Jag måste snabbt ivägg dom andra hörde nog skotten , Kickar igång hojen sedan åker jag iväg.

Slut .

Permalänk
Medlem

ok, nu skall vi se om man kommer på nått

jag uttgår ifrån scenario #1
jag vaknar upp och märker att allt inte står rätt till får panik försöker ringa upp polare/familj men eftersom alla andra är i panik så är telefon nätet överbelastat.

eftersom jag har intresse i Zombie Apocalyptsi så försöker jag desperat tänka på alla Zombie filmer och böcker och allt som man har med Zombies att göra,jag försöker även lugna ner mig för jag vet att panik kan döda en snabbare än något annat.
jag börjar direkt med att dra ner alla persiener samt att jag släcker alla lampor,sen börjar jag fylla upp badkaret/handfatet och en massa 1.5liters flaskor,för man vet aldrig när man kan få slut på vatten efter ha gjort det gör jag en inventering överall mat jag har jag räknar med att jag bör klara mig i minst 1-2månader på burk mat och annat. så länge vattnet forsätter att fungera som det skall därefter får jag gå utt.
sen efter ha gort det så letar jag efter kläder och vapen som skall skydda mig. kläder består av ett par jeans samt en stor jacka med en college tröja under och ett par handskar.

eftersom jag inte äger nått skjut vapen så får jag ta till andra metoder jag börjar med att ta ett baseboll trä samt en ko-fot,jag börjar med att snickra ditt några spikar i baseboll trät för att öka skadan mot hjärnan när jag väll svingra vilt mot deras huvuden.
ko-foten kan behövas för att benda upp diverse dörrar jag kanske kommer möta då jag väll måste lämna lägenheten.
samt att jag tar med mig 1köks kniv,morakniv,butterfly kniv.

och allt detta fraktar jag i min väska och nått som jag inte får glömma är att ta med mig2-3tändare samt tändstickor, samt1.5liter flaska med vatten och ett 2-3burkar med mat. där efter vill jag inte ha mera för det är bäst att resa lätt jag stannar så länge jag kan i lägenheten men efter ett tag måste jag ge mig av och jag har levt i 1-2månader i total isolering inte hört nått från nån levande så bestämmer jag att ge mig av med all min pakning och hitta mer överlevare för desto mer vi är desto säkrar är vi och inte minst för att klara den psykologiska skräcken om att hotet alltid finns där.

nu kommer det verkligen svåra att hitta överlevare och ett isolerat ställe att gömma sig på och därefter sammal resurser för att kunna överleva en längre tid på detta isolerade stället. jag vill gärna ta mig till polare och familj men ingen svarar,så jag vet inte vad jag skall göra skall jag försöka ta mig till dom ensam igenom stan för att se om det finns någon överlevande för det har ju trots allt gått 1-2månader.
jag bestämmer mig för att plinga på varenda granne men inget svar från nån
och jag ställs framför det beslutet att jagmåste gå utt helst själv jag öppnar port dörren tar ett steg utt och hör hur vinden blåser och det är alldesle tyst.
Finns ingen Zombie i närheten alla lampor i varje hus är mörka inte en levande/död själ ute efter ha gort ett dummt och desperat försök så tar jag mig till ett garage och försöker sno en bil för att sedan ta mig ner till stan till lokala polis stationen.

för att sammla skjut vapen då jag vet att detta är väldigt dumt då jag måste passera tätt befolkade områden,men när jag väll får igång bilen så beger jag mig av mot polistation men påväggen ditt ser jag en del levande döda inte många kanske 10-20st utsprida lite varstans.
men efter aknske 10-15min åkande så ser jag att de lyser i en lägenhet inte långt borta jag tänker direkt det kan finnas överlevande där eftersom jag inte har sätt nån lampa lysa på över 1-2månader,jag drar på som fan i hopp om att hitta överlevande.

väll när jag når parkeringen så så mötts jag av 2-3Zombies som blockerar min vägg men dom tar jag lätt med min ''spik-klubba'' medans jag bashar in skallen på dom får jag ett lende på läpparna då jag får tanken i huvudet
''Got Wood?'' väll börbi dom springer jag upp för trapporna,det var inga problemm att ta sig in i porten efetrsom den redan var halv trasig jag springer upp för trapporna och när jag väll kommer till våning 3 där jag så ljuset,så plingar jag ivrigt och bankar på dörren och frågar om det är nån överlevande där inne. jag möts av ett ''Vem där'' jag utbrister i ett glädje skrick ''Whoohooo'' personen öppnar dörren och jag möts av 5personer 3killar i åldrn 20-35 samt 2kvinnor i den samma ålders gruppen.
jag frågar hur länge har ni vart här en av ''killarna säger vi har vart här i 2månader vi är dom ända överlevande från denna byggnad''
jag frågar hur har ni överlevt alla dessa månader eftersom ni är 5st all mat Osv.
jag möts av svaret vi var igentligen 10st från början vi lever på att plundra maten från konsum mitt emot gatan här men dom sneaste försöken har några blivit biten av Zombies samt att en av dom tvingade att vi tog med en av dom infekterad hit upp där av blev yterliggare två bitna. så vi är allt som finna kvar i dena byggnad.

jag förklarar min situation och vad jag har vart med om dessa 2månader,och vilken plan jag har,jag förklarar min plan för dessa överlvande att jag försöker ta mig till den lokala polistationen för att försöka få tag i några skjutvapen jag hoppas på hitta Sig Saurer 9mm samt Mp5 9mm,
dom undrara även vart jag hade tänkt ta väggen efter det jag förklarar att jag vet att det finns en stuga på en Ö liten bit utanför stan alla verkar positiva till min plan.

jag frågar om det är nån som har en bil jag möts av ett ''ja jag har en Van'' perfeckt tänker jag då vi är 6st samt att vi skall ha med oss massor av utrustning/varor efter ett tags diskuterande bestämmer vi oss för att fullfölja planen dagen efter.

.....The End....

Forsättning följer ''kanske''^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är så trött på mina grannar. De festar nästan varje dag långt in på småtimmarna. Ibland önskar jag att jag kunde storma in med ett basebollträ och driva iväg dom som en flock duvor på torget. Ja ja, nu är jag i alla fall hemma och tar det lugnt en fredag kväll och konstigt nog är det tyst under mig. Ingen dunkande bas eller typiskt alkoholdrivna skratt som lyckas överrösta även musiken. Vad var det som lät? Som om nån tappade en tallrik... eller två... eller tre, fyra, fem, sex, nä nu tappade jag räkningen när mycket föll samtidigt i golvet. Är det inbrottstjuvar? Men varför försöker de inte vara tysta? Vänta... är det några som skriker? Fattar inget av vad de säger, låter som ett högt jämmer och utdragna stön blandat med skrik som om i smärta.... har de kanske sex i köket? Nä men sex som pajar köket är väl bara på film, nu börjar jag fanti.... *DUNK-DUNK!*. Va, är det nån som knackar på min dörr? Varför använder de inte ringklockan?

Jag kikar framför dörren och ser grannens tjej stå där. Vad gör hon här? Hon brukar aldrig ens säga hej när man går förbi varandra i trapphuset, nästan som om man inte är värdig hennes uppmärksamhet. Hon verkar blöda från munnen, har det hänt en olycka? Men gör verkligen ljuset ute i trapphuset att man blir så grå? Hon måste vara sjuk, jag måste öppna och hjälpa henne.
-Hej.... mår du bra...? Eh.... behöver du hjälp med nåt....?
-mmmmmrreehhhmm...
-Hmm.. ursäkta?
-rrrmmmhvaarrmmmeerrrmm...
-Ehmm... förlåt, kan du säga det igen?
-RRRRWWWWAAARRRRHHHRRRRAAAA!!!

Jag känner hennes fingrar runt min hals, iskalla, hårda, blöta och väldigt starka. Jag kan inte andas... hon närmar sig och öppnar munnen... vilken stank! Jag kommer inte loss! Plötsligt minns jag något från en film om självförsvar just när folk greppar halsen. Jag försöker efterapa det J-Lo gjorde på b-rullen jag såg en tråkig söndagkväll, för upp armarna mellan hennes och trycker utåt och uppåt och knuffa bort... ja det funkar! Jag snubblar bakåt samtidigt som jag känner efter runt min möra hals... och får något funktigt på min hand.... är det blod? Jamen... hennes händer är ju helt blodiga! Jag måste komma bort... in i datarummet, slänger igen dörren och håll för! Jag måste skaffa hjälp, ringa polis.... nej! Jag har ingen telefon i rummet! E-mail lär ju knappast hjälpa i den här situationen! *DUNK!!* Hon bankar på dörren... men varför? Den är inte ens låst och hon har inte ens rört dörrhandtaget? *DUNK!!* *DUNK!!* *DUNK!!*.

Jag måste hitta nåt att försvara mig med, hon är ju galen!
Key Tronic tangentbord: Nej!
MS-1 hörlurar: Nej!
Felix halvfull ketchupflaska:Men nej!
Fan alla mina vapen finns väl i köket! Nej vänta... mina tennisrack! Måste nå garderoben... nej nu börjar hon dra i dörrhandtaget! Måste hålla igen dörren... måste ta mina rack.... Jag lägger allt på ett kort och stöter till dörren med full kraft när den är på glänt... ja hon föll! Slänger upp garderobsdörren och greppar tag om mitt ganska påkostade rack. "Stanna! Kom inte närmare! Jag menar det! Stanna!" Jag blundar och svingar en dubbelfattad backhand, och träffar av ren vana med strängarna först rakt över hennes högra kind. Hon vacklar tillbaks, med ett rött rutmönster, som i denna desperata situation ändå lyckas påminna mig om att det var väldigt länge sen jag åt våfflor... gärna med jordgubbssylt och grädde. Men skit i det nu för sjutton, hon kommer igen!

Mer förberedd den här gången vinklar jag mitt rack 90 grader så att kanten träffar rakt över högra sidan av hennes huvud och ser hur hon ramlar ner när mitt rack nästan slits ur mina händer av träffen. Samtidigt minns jag hur försäljaren i sportbutiken i New York många år sen med ett leende förklarade för mig hur stryktåligt Wilson Pro Staff Classic är, eftersom den innehåller 20% kevlar. "You know, kevlar like in those police vests that stop bullets?". Så nästan reflexmässigt kollar jag mitt rack och visst, det är inte en skråma på den.... lite blodig, men inte skadat annars. Blodig! Jag slänger ifrån mig mitt rack innan jag hinner tänka efter! Vänta.... hon rör sig fortfarande! Hon kryper på mage och fortsätter med sina gutturala ljud... men något rinner ut på högersidan av hennes huvud, nåt grått och fuktigt... är det hjärnan? Hon saktar ner som en bil som fått hål på bensintanken och stannar till slut helt, även jämrandet och lämnar ett kort slemmigt spår efter sig, nästan som en snigel.

Vad fan är det som händer egentligen? Jag måste ut härifrån, komma bort, nu! Så jag springer ut nerför en trappa och ser att dörren till grannens lägenhet står halvöppen. Nyfikenheten tar över och jag kikar in... och ser ett blodigt lik som ligger på soffan. Nej jag måste bort härifrån nu! Springer ner och ut till gården och ser en av grannpojkarna, en liten kille fyra år gammal som jagas av min granne som bor under mig. Pojken har ramlat av cykeln och försöker desperat krypa bakåt, oförmögen att ta sig upp och springa i sitt skräcktillstånd. Grannen, eller vad han nu blivit lutar sig över honom och utstöter ett liknande tjut som jag hörde alldeles innan och får mig att rysa till. Jag springer upp bakom honom och laddar och en rejäl sving, alldeles innan jag inser att jag inte har mitt rack längre! Han har fångat pojken, jag måste göra nåt! Cykeln! Jag lyfter upp barncykeln i stödhjulen och svingar den från sidan så att styret slår in i sidan av "grannen" och får honom att ramla ner på sidan. Snabbt drar jag upp pojken och springer iväg med honom i flera minuter, in bland träden och gömmer oss i en liten skogsdunge alldeles bakom hyreshusen. Plötsligt känner jag att det hugger till i handen som håller i pojken. När jag kollar ner ser jag att han bitit mig i handleden och han tittar på mig, med mitt blod i ena mungipan och en tom, tom blick.....

Vad fan är det som händer egentligen?

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Ska egentligen sova men....

#1.

Vet vad som försegår men om vi utgår från att jag inte gör det, försöker jag få svar från den utanför dörren. Inget svar.

Jag öppnar INTE däremot. Jag låser de lås som är möjliga att låsa och avvaktar för radio/TV-rapporter samtidigt som jag hamstrar mat och tillverkar min ultimata zombiedödar-mekanism. Ett hårt rör med en kniv silvertejpad i ena händen, hårt men kan använda för att stickas också (har perfekta material liggandes hemma).

Vänta ut det, ringa alla jag kan och berätta att de ska göra detsamma.

Permalänk
Medlem

Brum, Brum, Brum, Vroooooooom, slafts spalch uuurgh, bläää spläch.....
DÖ ERA JÄVLAR!!!!
(drar igång gräsklipparen och mejar ner allt jag ser röra sig med den).....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

kryll2: haha :D:D

ni har skrivit många underhållande story's här och vill gärna
ser fler

test:
This means you're: A Zombie Killa
What does it mean?

You might have lost a member of your party, but you come out unharmed. You held out long enough for the military to come and rescue you. Even though the government will take credit for it, you and your party did most of the work.

Permalänk
Medlem

kom igen nu nån har väll nån Cool story om vad ni skulle göra under en Zombie apocalypse,jag lider just nu av writers block,så vet inte riktigt vad jag skulle komma på,hehe kom igen nu ni måste ju ha nån sorts plan när det väll händer för som världen ser utt nu så kommer vi definitivt få en zombie apocalypse en grå dag.;)

Visa signatur

Permalänk

Slänger upp dörren och bankar zombien i huvudet med ett cricket-slagträ.
Stänger dörren, tar en cornetto.
Drar till puben och väntar tills allt är över.

Permalänk
Medlem

Först och främst, (jag är medlem i ett annat zombieforum, så denna frågan kommer väl upp ganska ofta), så tror jag aldrig en zombie epidemi hade kunnat få något fotfäste i Sverige. Det bor 9 miljoner människor i Sverige och geografiskt sätt är det väldigt, väldigt stort. Endast södra delen av landet är i fara, men om man tar faktumet att nuförtiden sprids information väldigt snabbt och det andra faktumet att endast i städerna i sig vore det farligt.

Jag bor utanför Göteborg. 2 mil utanför för att vara exakt. I denna lilla håla (om jag säger "GHB" kanske några göteborgsbor kan gissa sig fram) bor det ca. 10000 människor. Likt Sverige, är förorten geografiskt sätt ganska stor och dessa människor är ganska utspridda, även ifall det för det mesta är mer eller mindre ett konstant följe av villor i de centrala delarna.

Jag bor på ett berg (dock omringat av andra villor). Zombies är slöa. Många människor kommer nog fly till landet eller skogarna (det finns väldigt mycket gott om båda, även i södra Sverige). Alltså kan vi kanske säga att hälften av människorna stannar kvar här. Vi säger att en fjärdedel av dem dör, naturligt eller av zombies spelar ingen roll eftersom i Romeros filmer så blir ALLA som dör zombies, inte bara dem som blir bitna. Då har vi 2500 zombies utspridda över ganska stort område. Eftersom information sprids ganska fort nuförtiden, mycket snabbare än vad det gjordes på 60 och 70 talet då Romeros filmer om förfallelse gjordes, så kommer väl de flesta som lever veta vad som ska göras: Ta ett baseboll trä och knocka till zombien i huvudet. Bär sedan ut han i trädgården och låt han ruttna. Till skillnad från filmer tror jag folk kommer fatta ganska snabbt vad det handlar om. Zombien är en sån stor del av vår mediakultur att de flesta kommer nog associera en staplande, nerblodad ungdom som sträcker armarna framför sig som något farligt snarare än någon som behöver hjälp. Inga problem där alltså.

Även om många antagligen dör av bett och dylikt, så bor det helt enkelt för få människor i sverige för att zombieepidemin skulle kunna få fotfäste. Samt att folk får information snabbare nuförtiden. Hade man varit i Los Angeles, London eller Berlin skulle vi vara fucked. Men nu är det största vi har Stockholm. Den enda förbindelsen med resten av Europa är en bro som man först och främst lätt kan stänga av, och för det andra kommer zombies antagligen aldrig få för sig idén att traska över den då de endast följer sina instinkter och sinnen. Det finns inget som skulle locka dom över bron.

Problemen kommer nog inte förräns senare, när det är dags att bygga upp samhället igen. Om vi förlorat en fjärdedel av vår befolkning kan det bli problem med arbetskraft samt speciellt mat! Vi importerar en hel del mat från Tyskland, och tyskland kommer vara totalt fucked om det blir global zombie epidemi. Alltså kommer nog många svälta ihjäl innan Svenska staten kan få upp nya skördar och agrikultur i södra sverige.

Tja. Det var väl det...

Permalänk
Medlem

Utan att bidra med någon historia så tycker jag att ni alla har skrivit väldigt bra

En sak jag tänkte på dock, var att ta sig till skansen :rolleyes:, Ni vet den där superlånga rulltrappan där? Kanske putta ner något piano samtidigt som det står 200 Zombies i rulltrappan
Det vore någ en bra ide!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Hade jag bott mitt i en storstad i Usa och fick välja min utrustning och mitt bas läger så hade jag nog valt följande av diverse anledningar..

vi säger att allt utspelar sig i en normal stor stad med lite glesare områden i Tex Arizona(har vart där förövrigt;)

Det jag skulle göra först var att organisera dom få överlevande som fanns kvar,
att ta sig till en jätte stor mat affär så som jätte affären Costco där dom säljer allt i i bulk/jätte stora förpacknigar därmed en jäkla massa burk mat som skulle hålla dom överlevande jag hade sammlat på mig levande i ett bra tag framöver då det gäller proviant, hade räknat med sisådär 7-14st överlevande skulle följa med på denna trip till denna jätte affär.

Här är ett par bilder så ser ni vad jag menar med en jäkla massa proviant dom har bara inte mat men utan en massa elektronik Dvs Walkie talkies och sånt som skulle hjälpa till en del specielt för dom som håller vakt sen finns det även massor av sprit/öl och ciggaretter det sätter ju sprätt på tillvaron då den psykologiska terrorn kommer ta hårt som fan på en då man alltid vet att hotet finns utan för dessa vägar.
Får inte glömma då dom även har ett inbyggt apotek om jag inte minns helt fel,detta kan vara väldigt bra då folk i gruppen kan skada sig så finns det iaf en chans att hjälpa dom.

Ja som ni ser så har dom en hel del saker.

När man väll anländer vid denna stora mataffär så är det ju inte bara att slå sig till ro direkt så det kommer ju kräva en del planering Dvs för att vi skall vara någelunda säkra så måste vi ju börja barikera alla ingångar,så vi börjar med att
barikera alla huvud ingångar sätter lås på alla nödutgångar,drar ner skydds plåtten ja ni vet gallren som brukar vara vid skylt fönster och sånt,det drar vi ner för huvud ingången,vi hänger även upp skynken för alla fönster för ljus inte ska läcka utt och dra till sig Zombies.

Därefter då vi har säkrat hela stället, under förutsättnign att ingen har blivit bitten av nån zombie eller att vi har råkat utt för en zombie attack.
så är det dags att börja planera lite framot vi vet att vi inte kan stanna här hur länge som helst och när som helst med största sannolikhet så kommer det bildas flera hundra tals med zombies utanför denna byggnad om inte tusentals i värsta fall,så innan nått sånt händer bör vi ju sammal på oss vapen dom flesat i gruppen är redan beväpnade med handeld vapen (kom igen detta är Usa vem fan har inte ett vapen där:P)

så vi beger oss av till den närmaste vapen affärn vi kan hitta dock under vägens gång så möter vi ett par zombies inget vi inte kan ta hand om då det bara är ett par enstaka som har sett oss,vilket vi lätt fixar med dom handeld vapen vi har samt baseboll trän.

när vi väll är frame vid vapen affärn som ligger Ca 20min från vårat bass läger i affärn Costco,så beger vi oss in i vapen affärn(vi kan väll kalla den för Andy's Gun shop;))

Där inne börjar vi sammla på oss en hel del
det vi börjar att ta med oss är en massa 9mm vapen samt ammunition
eftersom 9mm är den mest vanligaste ammunitionen så är det lika bara att ta vapen som använder sig just utav 9x19mm ammunition så dessa är några av dom vapnene vi hittar.

Först och främst så bör man ha nått sort av ''main vapen''
så det får bli detta en Mp5 med High Cap magasin det är ca 100skott i ett klipp vilket är mer än tillräckligt om det skulle komma en svärm av zombies.

sen vill man ju helst ha nått extra vapen så som en pistol så det får bli en Glock17-18 ja spelar ingen roll då det är 9x19mm som räknas.

och så klart måste allt detta kompleteras med nnå form av ''Combat Vest''
där man kan förvara ammunition.
så det får bli en sån här väst ja nått i den stilen finns massor av varianter.

sen måste man ju kompletera denna väst med nått så det får bli en ryggsäck
där man kan förvara diverse saker,som sakt finns det ju även en massa varianter på dom med men nått i den här stilen borde funka bra.

sen självklart måste man ju ha en kniv så det hade blivit en kniv i denna stil

sen får vi ju inte glöma att viskall ha nån typ av ''Melee vapen''
här finns det ju en massa att välja mellan men eftersom man kommer vara fullpackad med vapen så får man nöja sig med nått lite enklare så det får bli en Machete den är lätt kan hängas i bältet eller ryggsäcken om man så vill.

Denna hade passat bar då den är lång och har hmm ''sågtänder'' på andra sidan.

Sen måste man ju ha nått att förvara den i så hade blivit en sånhär.
http://www.armynavyshop.com/Merchant2/graphics/00000001/rc945...

Efter som vi trots allt är i en vapen affär så finns det ju självklart kläder där (jag vet inte om ni har vart i en full fjädrad vapen affär i Usa men det är tokigt hur mycket militär/vapen/utrusning dom har)

Förutom att man har sinna gammla vanliga jeans och en t-shirt så är det dags att byta upp sig lite robustare kläder för man vill inte bli riven av en zombie då det lätt att kunna bli infekterad så det krävs lite robustare kläder och skor.

Jag hade tänkt börja med huvud bonnad.
Ni tänker säkert ''jag skulle själv klart ha tagit en hjälm!''

jag hade inte tagit det då det är lätt för en zombie att kunna ta tag i hjälmen och dra ner än på marken och låta sina zombie polare munsha loss på än!!
så jag hade tagit antinge Bandana eller rånarluva så som dessa.

Bandana

Rånarluva

ja just det får inte glömma att mössa går lika bra det.

sen får vi inte glömma både jacka,byxor och skor det hade blivit nått i stil med detta då plaggen är slit tåliga och heltäckande.

Jacka

Jacka2

Sen går vi inte glömma skyddsglass ögon tänk er att ni choppar loss på en zombie det skväter blod överallt sen får ni blod vätska i ögona då är ni ju helt körda så ögon skydds behövs.

Ögon skydd

Sen om man har tur så kanske man hittar ''night vision'' vilket inte bara hjälper dig om natten men även skyddar dina ögon om du skulle hamna i en Zombie fight mitt i natten med din machete!

''Night Vision''

Skor
Helst med ''steeltoe'' perfekt om man sak spräcka skallen på en Zombie!

Jag tror jag får avsluta med detta ''sålänge'' sen forsätta.
blir väll lite mycket annars
jag fick inte plats med bilden till byxorna vet inte riktigt vaför men så fort nån annan posta ska jag försöka forsätta:)

försök förbi se alla felstavnigar och sånt:)

JA just det Forsätt med era egna Zombie historier detta är som crack för mig hehe:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vid senario 1 skulle jag nog skita i att öppna dörren, och om han inte börjar vandra vidare. ta till med nått tillhygge och lösa det på något smidigt sätt.

2. Här jag faktist redan listat ut hur ajg ska göra. vet vägen ut till en landsbyggd dit jag kommer försöka ta mig där det finns en bondgård och ett vindkraft verk.
borde går att knepa ihop nått med det. evt göra sig ett eget elstängsel runt stället.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

This thread.
Has awoken.

May the theorykilling... RESUME!

Riktlinjer saxat från nya tråden:

Du sitter förmodligen framför datorn och slöar... och helt plötsligt får du reda på av en säker källa att om 24 timmar kommer de nyligen avlidna tillbaka från de döda... och de är hungriga.

Regler:

1. Du kan inte stoppa invasionen på något sätt. Poliser och myndigheter kommer förmodligen inte tro dig om du säger vad du vet.

2. Allt är som vanligt dvs du kan förmodligen inte komma över automatvapen på ett smidigt sätt etc.

Vad gör du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
This thread.
Has awoken.

Du sitter förmodligen framför datorn och slöar... och helt plötsligt får du reda på av en säker källa att om 24 timmar kommer de nyligen avlidna tillbaka från de döda... och de är hungriga.

Regler:

1. Du kan inte stoppa invasionen på något sätt. Poliser och myndigheter kommer förmodligen inte tro dig om du säger vad du vet.

2. Allt är som vanligt dvs du kan förmodligen inte komma över automatvapen på ett smidigt sätt etc.

Vad gör du?

Svåraste jag ser med detta är att få alla nära och kära att tro på än blir svårt att försöka hjälpa dom som tror att man är tokig.
Så då står man inför ett val att antinge lämna sin familj för dom tror man är galen
eller spendera dom sista få timmarna med sina nära och kära och invänta(Eventuell) säker död.

Men jag går på det tragisk direkt säger att ingen tror på en och jag lämnas ensam då blir det att man bunkrar upp med massor av vatten fixar så mycket burk mat man kan jag uttgår ifrån att allt är som en vanlig dag då affärer och allt är öppet och ''vanligt'' folk inte vet nått.

lite saker som jag skulle ha inhandlat är
1.Gasolkök+gasol tuber
2.tändstickor/tändare
3.Massor av burk mat
4.Ficklampor
5.batterier
6.Massor av värmeljus
Detta borde räcka i Ca 2månader framöver om jag lever på det själv och ransonerar.

Sen skulle jag fixa en så kallad ''Bug-Out Bag'' som det finns några burkar mat i och tändare,ficklampa,vatten,regn jacka,kniv,Bandage, så om jag måste rusa så kan jag bara ta väskan i farten.

Där efter skulle jag stänga igen alla fönster ner med persienerna upp med filtar över fönstrena så ingent ljus syns för att inte locka in nån blod törstig Zombie,sen forsätta med att fylla alla handfat/badkar med vatten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enkelt! Springer fort som fan till bilen, kör fort som fan hem är familjen död så skiter jag i dom och kör långt ut till skogen och bryter mig in i en stuga och knycker någons gevär sedan tar jag och samlar på mig så mycket mat som möjligt slänger in det i bilen och försöker hitta en dåligt bevakad bensinmakk där jag tjuvtankar bilen full och en massa extra dunkar. Försöker hitta så mycket vapen jag kan sammla på mig med så drar förbi närmsta jaktbutik och om jag måste kriga mig igenom zombies.

Bilen ska vara fylld till bredden med mat, ammo och bensin. Sedan skulle jag försöka hitta bra virke och köra ut till fjällen hitta ett hus att barikera mig i. Ställa bilen säkert. Slå ett hål i taket så jag kan kolla runt huset i 360grader om det skulle komma någon zombie, sedan skulle jag vänta till vintern så dom frusit sönder.

Sedan kanske man vågat ta sig tillbacka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
This thread.
Has awoken.

Regler:

Vad gör du?

Det egentliga problemet ligger ju i att få tag på mat. Att försvara sig mot zombies borde ju egentligen inte vara så svårt. Liksom, de är slöa, dumma och använder inga vapen. Så.. ta en machete eller liknande och se bara till att inte bli inkörd i ett hörn.

Annars skulle jag bunkra upp med mat (konserver och annat som håller länge+sprit för att konservera, rengöra eventuella sår och som painkiller) och vatten. Som vapen skulle jag ta så mycket närstridsvapen som möjligt; det lönar sig i längden eftersom eldvapen bara har en begränsad användningsperiod. Sen skulle jag sticka ut i skärgården. Det finns en fiskeby ett par kilometer ut.. där skulle jag barrikadera mig... vapen skulle jag kunna få från jaktbutiken.

Förresten fick jag Zombie Killa i det där testet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

då ska vi se, man kan inte komma över automatvapen? men halvautomatiska jaktgevär då? aja, iaf ett repeter vapen vore la bra o ha med sig iaf, sen kanske nån pistol, kaliber .22 borde väl räcka för att skjuta en zombie i huvvet? och sedan är rekylen mindre så man kan träffa lättare med flera skott i en följd:)

kniv tror jag inte är möjligt att använda på en "romero zombie" då skära halsen av dom inte stoppar dom:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

The test says that I would be An UberZombie Slayer

What does it mean?

You came out virtually unscathed. I would definetely want you to be with me when the zombies invade. I salute you, oh master of zombies.

Nice

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

scenario 1:

skulle inte öppna dörre då den blodiga mannen är "underlig" på något sätt. springer istället ut på balkongen och blickar ut över gården. hör skrik och ser få personer ute men nästan alla flyr från andra personer.
eftersom jag läst otaliga böcker om zombies och sett massor av filmer om dom så ser jag direkt att dom som blir jagade lätt undkommer sina angripare. en bit bort ser jag en grupp om 5 människor som lutar sig över något och gräver med händerna, ser att en av dom fått tag i något och vänder sig halvt till mig med sin del. en arm, han tuggar på en arm!
nu känner jag hur hjärtat börjar rusa och jag försöker direkt lugna ned mig och tänker på vad man borde göra i denna situation?
kollar en gång till i nykelhålet och ser hur min kvinnliga granne blir uppäten levande av 2 zombies, en av dom är hennes man den andra är den som förut stod utanför min dörr. hon är bortom all hjälp nu tänker jag.
fyller massor av 2 liters pet flaskor med vatten och tänker att det var bra att jag inte pantat alla dessa flaskor.
inser snart att mina närmsta vänner och familj kan vara i allvarlig fara, försöker ringa men inser att det är lönlöst.
väntar till kvällen och runt 11 så går strömmen, sitter med mina 2st blyackar jag har till mina 12 volts byggen och som test strömkälla till divese saker 1st 7AH och 1st på 17AH. sliter loss de 2 vita ccfl rören jag har sittande under vardagsrumms bordet och går in på toaletten där ljuset inte syns utifrån.

vaknar upp runt 9 på morgonen dagen efter och det tar några minuter innan jag minns vad som hänt dagen innan.
kommer snabbt på att jag måste skaffa förnybar energikälla samt vatten och mat som räcker ett tag.
har bla classe nära mig och ÖB.
drar på mig skinnjackan och en tjocktröja med luva och effektivt fungerar som en litet skydd om nacken.
öppnar försiktigt ytterdörren. möts av en tjock blod lukt och det är blod överallt, de zombisarna och grannkvinnan har endast lämnat eftersig mängder av blod.
jag står länge och bara lyssnar, trapphuset tycks vara öde. stänger försiktigt dörren, låsa behöver jag nog knappast göra. *duns* hörs uppifrån. jag blir stel av skräck så fort jag hör stönandet vet jag att det är dags att röra på mig.
så fort jag kommer ut på gården så tycks den vara öde men ganska utspritt och avlägset ser jag förförsta gången riktiga zombies. en har fått syn på mig och i samma ögonblick som jag ser dess målmedvetna gångstil inser jag att jag inte har något vapen, "fan" viskar jag för mig själv. smyger mig snabbt bakom hus kröken och set att parkeringen ser ganska lugn och fridfull ut. smyger snabbt men tyst med bilarna som skydd och undviker på så sätt konfrontation med 6 zombies. när parkeringen är slut så stannar jag bakom en buske, se jag jag kan smyga i skydd av buskage mkt nära mitt första mål:ÖB butiken.
springer snabbt utmed buskarna och snabbt över motorvägen, få zombies såg mig. nu måste jag fort komma in i butiken innan dom kommer så nära att dom ser var jag smyger mig in.
de automatiska dörrarna är halvöppna PGA en död mans huvudlösa kropp, jag får kväljningar när jag försiktigt stiger över hans lik.
inne i butiken är det väldigt mörkt, endast entre dörrarna är av glas och släpper in ljus. jag står länge och lyssnar och hör slumpmässiga dunsar och saker som skrammlar.
zombizen här inne verkar se lika lite som jag så jag håller mig så pass nära ljuset att jag ser vart jag är och vad jag har för saker på hyllorna närmast mig. hittar en kofot, som jag snabbt tar, sågar och andra verktyg känns mindre viktiga nu. burkmaten kan jag glömma då jag inte vågar mig längre in i butiken utan lampa. när jag står på huk och rotar lite på en hylla i golv höjd känner jag en kall benig hand på min handled. jag flämtar till och rammlar snett bakot på röven, smärtan från röven försvinner snabbt när jag ser en ung man i min igen ålder som på något sätt hasat sig fram till mig, det är uppenbart att han saknar ben. han föröker bita i min gympa doja men hans underkäke hänger och dinglar i en kött bit från kinden. panikartat svingar jag kofoten och träffar mitt i prick, ett kraskande ljud hörs när hans skallben spricker. han är död...för andra gången. bakom mig hör jag en duns, en av 2 zombies har lyckats rammla in i butiken över den döde mannen, kvinnan som just rammlat in är mkt blodig och bryr sig inte ens om att ställa sig upp utan börjar istället ihärdigt krypa mot mig, jag smyger fram och avslutar henne snabbt och effektivt. den andra zombien har inte lyckats ta sig in, verkar vara en flicka i 14 års åldern, hon har ett bett i halsen och står och försöker gräva sig in genom fönstret. smyger ut och gör mig av med henne oxå, ser att fler zombies närmar sig mitt område, sakta men bestämt. springer snabbt hela vägen hem och har fått en del uppmärksamhet av de levande döda, eftersom jag inte vill ha hem dom lockar jag dom till parkeringen där jag i skydd av bilarna lyckas fly hemmåt.
väl inne i porten känner jag mig trygg och springer snabbt upp för första trappan, glömmer blodet och halkar och rammlar på rygg och tappar luften, då ser jag den enarmade mannen som är på väg ner för trappen, det är min "kufiga" granne, armen är avsliten strax under armbågen och, han har allvarliga skador i ansiket och kan inte se mig då hans ögon tycks vara ut huggna. reser mig ostadigt och drar ett djupt andetag, den blinda zombien som just passerat mig hör detta och vänder sig reflexmässigt och och greppar min hals, jag får panik och slår tafatt mot honom med kofoten. lyckas putta bort honom och paniken får mig att tottalt demolera hans huvud så det bara är en blodig sörja kvar.
smyger mig upp till lägenheten och finner att min dörr är öppen, blod droppar från dörrhantaget...

slut för den här gången hoppas den dög!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16