Windows XP fryser vid uppstart

Permalänk
Medlem

Windows XP fryser vid uppstart

Hej,
jag försöker hjälpa min mor med hennes 4 år gamla Compaq-laptop.
Har formaterat den och precis installerat daemon tools. Datorn måste startas om för att installationen ska kunna fortsätta.
När jag gör det låser den sig där Windows XP-loggan visas och man ser en lite liggande stapel som rullar i blått. Även stapeln fryses helt och det går inte att komma vidare.
Har startat i felsäkert läge och det funkar utmärkt men vet inte vad jag ska leta efter.. Testade att installera daemon i felsäkert vilket gick men ingen skillnad när man ska starta vanligt..

Någon som har nån idé om hur man fixar detta? Vet inte om det är XP som är problemet eller programmet jag installerat (dock funkar felsäkert fortfarande utmärkt)

tacksam för hjälp!

//Leif

Permalänk
Medlem

Lite fel forumdel för denna fråga borde vara under mjukvarudelen

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

du har så rätt, admin kanske kan flytta?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Är daemon tools ett krav för er?
Anars kanske du kan avinstallera & om du bhöver daemon tools kan du ju alltid prova en tidigare version

Visa signatur

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"

Permalänk
Medlem

nej, mest för att kunna installera vissa grejer *hhrmm*

nu funkar inte felsäkert läge heller längre så kan inte ta bort programmet