Permalänk

JAg tycker detta spel är så jävla grymt alltså... RIktigt riktigt jävla kul alltså.. Funkar hur bra som helst på xbox360.. Läste det där med flagg tagnings grejjen på ps3, världelöst.. på boxen får man ju iaf dom där score grejjen juh

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat nu i två veckor väldigt sällan så tycker jag det är urbota tråkigt...Samma grej i städerna, save a citizen,ta flaggor,lönnmörda ngn osv...RIktigt tråkigt

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Såg att två till haft detta problem, men ingen lösning har skrivits här så frågar igen.

Jag har klarat de tre första morden och fick nu tre nya i de tre olika städerna. Drog till jerusalem. Men kommer inte vidare efter jag har varit uppe i alla torn jag såg på kartan och räddat alla civila. De andra delarna på kartan öppnas inte heller. Vad ska jag göra?

EDIT: Har ni provat i de andra städerna och samma sak där, men i Acre hittade jag en kille som jag pratade med och fick då i uppdrag att mörda två personer och då låste jag upp en investigation. Har provat att dra tillbaka till Masyaf för att snacka med "chefen" men han var inte där. Bah blir galen nu...

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Medlem

du måste prata med han som ger updraget i varje stad om jag inte minns fel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hittade en forum tråd på nåt forum där det stod hur jag skulle göra.
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/7461055...

Först ska man hitta alla torn som finns med på kartan, sen ska man till "byrån" och snacka och då säger han var man ska leta efter ytterligare ett eller två torn som inte är märkta på kartan. Man får alltså titta efter höga byggnader och när man varit uppe i dom öppnas nästa del av staden.

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Medlem

Spelet är långtråkigt.

Visa signatur
Permalänk

Mitt spel krashar omgående i varje strid! Vad sak jag göra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UsEd
Hittade en forum tråd på nåt forum där det stod hur jag skulle göra.
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/7461055...

Först ska man hitta alla torn som finns med på kartan, sen ska man till "byrån" och snacka och då säger han var man ska leta efter ytterligare ett eller två torn som inte är märkta på kartan. Man får alltså titta efter höga byggnader och när man varit uppe i dom öppnas nästa del av staden.

Tittar du inte på GPS'en? Där finns ju ikoner för allt du behöver veta. Spelet påminner dig också om och om och om igen i små rutor till vänster om vad du måste göra. Det är ju larvigt enkelt spel informations-mässigt I varje ny stadsdel så måste du klättra upp på en utkiksplats, så får du upp alla andra tornen på kartan (Tryck "Select") så du enklare hittar dom. Din kontakt i staden finns dessutom alltid på gps'en med en symbol som en flamma, eller nått sånt. Han måste du alltid gå till för att aktivera "investigations" för att finna info om dina mål. När du fixat det så återvänder du till han och får tillåtelse att mörda ditt mål. När du mördat så återvänder du ännu en gång för bekräftelse. Alltid samma sak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Mitt spel krashar omgående i varje strid! Vad sak jag göra?

Uppdaterat spelet?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

tja

jag har spelet till Playstation 3

ibland i fighter så hänger inte ljudet med bilden å det blir fördröjning är det bara jag som har det så?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Gah, sjukaste. Spelet är ju ruggigt krävande till PC hur som helst. :S

Crysis känns som det flyter.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Gah, sjukaste. Spelet är ju ruggigt krävande till PC hur som helst. :S

Crysis känns som det flyter.

Assassins Creed är INTE speciellt krävande... om man jämför med Crysis. Iallafall om man kollar på hur man upplever "flytet". ^^

Edit: ...

Fast det verkar fel...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Assassins Creed är INTE speciellt krävande... om man jämför med Crysis. Iallafall om man kollar på hur man upplever "flytet". ^^

Edit: ... http://pici.se/thumbs/t_oIRfCUstD.gif

http://pici.se/thumbs/t_oIRfCUstD.gif

Fast det verkar fel...

Skämtar du med mig? Det är mycket krävande och har betydligt högre minimum krav än vad Crysis har. Jag vet, spelat båda spelen.

Hehe, varför länkar du upp bilder på kort spel eller vad det nu är?

Citat:

In order to play this game properly, your PC MUST meet or exceed these minimum requirements:

Supported OS: Windows XP / Vista (only)
Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+ (Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better recommended)
RAM: 2 GB (3 GB recommended)
Video Card: 256 MB DirectX 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or higher (512 MB video card recommended) (see supported list)*
Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0 compliant sound card (5.1 sound card recommended)
DirectX Version: DirectX 10.0 libraries (included on disc)
DVD-ROM: DVD-ROM dual-layer drive
Hard Drive Space: 12 GB
Peripherals Supported: Keyboard, mouse, optional controller (Xbox 360 Controller for Windows recommended)

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

altså det är SJUKT snyggt! och väldigt kul!

och....ja..det är krävande..... men som tur e så kan man iaf maxa det för att se hur snyggt det är (det är inte så krävande så det hänger sig iaf) går faktiskt att spela när det är maxat... men laggar mycket.

det är väl krävande för att man kan gå överallt å klättra på allt....

EDIT: se sign. så förstår du varför det inte flyter i max upplösning!

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
altså det är SJUKT snyggt! och väldigt kul!

och....ja..det är krävande..... men som tur e så kan man iaf maxa det för att se hur snyggt det är (det är inte så krävande så det hänger sig iaf) går faktiskt att spela när det är maxat... men laggar mycket.

det är väl krävande för att man kan gå överallt å klättra på allt....

EDIT: se sign. så förstår du varför det inte flyter i max upplösning!

Hehe, prova sätt alla detaljer på max med AA/AF i 1920*1200 så spelar det ingen roll vilket system du har tror jag.

Har inte hunnit att testköra så mycket, drog till Morsan igår så det blev en kort grej bara. Skall kolla närmare på det när jag kommer hem imorgon.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Hur kan ni spela spelet på PC när det inte ens har släppts än?

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
tja

jag har spelet till Playstation 3

ibland i fighter så hänger inte ljudet med bilden å det blir fördröjning är det bara jag som har det så?

Blev så för mig när jag laddade ner nåt samtidigt på ps3an, men inte annars.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radical2000
Hur kan ni spela spelet på PC när det inte ens har släppts än?

Hm, det undrar jag med... Du tror inte att de kan vara sådana där pirater va?!? Läste i Aftonbladet att det fanns folk som laddade ner hela filmer, spel osv. utan att betala öre för det! Hoppas verkligen inte att de kommer hit till forumet också! Hemskt hur folk håller på nu för tiden...

Inte på något sätt riktat mot radical2000 om nu någon skulle få det för sig

Tänk efter lite innan ni skriver. Det är väldigt lätt att bli avstängd för brott mot §7 i reglerna - http://www.sweclockers.com/forum/regler.php#7

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

Om nu folk spelar det på PC så har det ju inte i den här tråden att göra, förstör ute i vanliga spel-forumet istället för att förstöra i konsoll-tråden som bara är till för PS3- och 360-versionen av spelet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Om nu folk spelar det på PC så har det ju inte i den här tråden att göra, förstör ute i vanliga spel-forumet istället för att förstöra i konsoll-tråden som bara är till för PS3- och 360-versionen av spelet.

Ber om ursäkt. Tanken var att jag skulle skriva i det andra forumet men sökte på Assassins Creed och tänkte mig inte för.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Precis fått hem detta till PS3an, riktigt grymt spel, men redan efter ett par timmars spelande är det väldigt repetivt... hur lång speltid är det ungefär?
Rätt roligt spel att sitta och slöspela ibland, men som sagt, riktigt enformigt...

Permalänk
Inaktiv

jag gjorde allting, försöker utföra assassinations perfekt. blir mycket roligare då. För lite mer utmaning så stäng av all HUD (finns under inställningar) då blir spelet grymt svårt. Måste ta upp kartan och kolla på den, måste kolla på vakterna för att se vilket humör dom är på... blir lite mer spännande..

har du inte installerat patchen så gör det (borde ha kommit upp en förfrågan när du startade det?)

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga...

Jag har klarat spelet men när jag är utanför Acre och går höger/vänster kommer det en såndär blå mur som när man var i städerna och inte fick gå in i vissa stadsdelar.
Nu undrar jag vad jag behöver göra för att få gå in där! [OBS!!! AVSLÖJA INGET SOM HÄNDER!:P]

Permalänk

Det är väl dit man drar i sista uppdraget?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

kommer inte spelet ut imorron?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lichard
kommer inte spelet ut imorron?

Funnits länge till Xbox 360 och PS3

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Funnits länge till Xbox 360 och PS3

syftade på pc...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lichard
syftade på pc...

Överst på sidan:
Forumindex > Mjukvara > Spel > Spelkonsoler och konsolspel

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Hm, det undrar jag med... Du tror inte att de kan vara sådana där pirater va?!? Läste i Aftonbladet att det fanns folk som laddade ner hela filmer, spel osv. utan att betala öre för det! Hoppas verkligen inte att de kommer hit till forumet också! Hemskt hur folk håller på nu för tiden...

Inte på något sätt riktat mot radical2000 om nu någon skulle få det för sig

Tänk efter lite innan ni skriver. Det är väldigt lätt att bli avstängd för brott mot §7 i reglerna - http://www.sweclockers.com/forum/regler.php#7

Förstår vad du menar men detta behöver inte vara pirat. Det räcker med att du har tillgång till en Pre gold version av spelet, alltså fullt lagligt.

Hur kommer folk över tidiga grafikkort innan realise? Det är lite så jag menar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

hur långt är detta spelet? Hur lång tid tar det att varva?

Visa signatur

STAY FRESH!