Samma windows på två datorer?

Permalänk
Medlem

Samma windows på två datorer?

Hej,

Jag ska sälja min gamla dator, så jag har formaterat den och installerat windows med en windows CD som jag använder till min nya dator. Funkar detta eller är det inte något att rekommendera ?

Tack i förskott.

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem

Om du emot förmodan har två serienummer (ett till varje dator) så är det väl inte ett större praktiskt problem än att vederbörande som köper din gamla dator inte får med någon skiva. Har du bara ett serienummer så kommer du att få problem + att det är inte ok att göra så.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

jag har andvänt samma serienummer på ca 10 datorer :D. om man vill att det ska funka ska man bara stänga av automatiskt upptatering. annars får man ett medelande att man har ett serienummar som redan andvänds. man datorn funkar ändå. då kan man andvända wga removar för att ta bort det. men om det är en oem-win så funkar datorn 1 månad sen låser den sig tror jag.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Läs forumreglerna, speciellt §7.

*Låst'

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)