SweClockers drop!

Area-51 M15X – ny bärbar dator från Alienware

Permalänk
Medlem

pekka: Moms ska du betala, det är tullen du slipper.

Visa signatur
Permalänk

Båda datorerna är en macbook.

edit: svarta dessutom.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

En bärbar för 17 000kr, för en så dyr dator får du både en schyst bärbar och en uppgradering av den stationära datorns prestanda så den hamnar i nivå av den där bärbara.

Vilket väljer man? :S

Permalänk
Medlem

Den bärbara.

Kör endast bärbar nuförtiden och gjort sen jag köpte min XPS för 1.5år sedan. Skulle inte palla med en stor desktop längre.

17k är inte dyrt för vad man får tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För mig är valet oklart.

Jag gillar iallafall att man kan köra på ett integrerat grafikkort för att spara ström. Annars är det en sak som talar emot sådana vrålåk.

Permalänk
Medlem

Vad är det för speciellt med denna skärm eftersom den då ska skala så bra? Var kommer den informationen ifrån?

Eller grundas påståendet på att man med 1920x1200 på en så liten yta kommer man knappt märka att det inte är 1:1 pixelmappat?

edit: förtydligande

Visa signatur
Permalänk

Anledningen till det låga priset beror nog snarare på att dollarn är så låg än att datorn verkligen är billig. Vill man "översätta" amerikanska dollar till svenska kronor ska man gångra med ~10 istället för 6,5 som jag antar att artikelförfattaren har gjort. Hade den sålts av en svensk återförsäljare hade den säkert kostat 25k+. Jämför iPod Touch hos amerikanska Apple vs. svenska Apple där det är stor skillnad i pris.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades göra en mkt kompetent dator för runt 20k(räknat på dollarn 6.5)

Helt fruktansvärt prisvärd om du frågar mig då det inkluderar det mesta utav värde. Däribland 4gb minne + turbocache 2.4ghz (tror det är tillräckligt för att driva GTX;et fullt ut)

Tycker att det verkar onödigt att fläska på med 1920x1200 skärmen så jag körde på 1440x900 för att få mest prestanda i "native".

Blev ofantligt sugen på att skaffa mig en bärbar och sälja stationära skiten nu, dock lär nog det där priset tyvärr stiga lite ja.

Har för mig att man kan köpa Alienware ifrån EB games i sverige.
Ska gå dit och se om jag kan få en prisoffert på aset.

Mvh flax

Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Medlem

Va? Är det sant det där med EB games??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Jag fick ihop den till $6,292.00 (40,3k).. lol.. noob!

Det roliga är att jag o en kollega fick en kund i veckan som vill köpa en Alienware via oss för den prissumman. Blir att ta med denna som alternativ nu då...

Permalänk
Medlem

Alienware Area-51 @Groome Lake är ute.

Det är S4 - Popose Lake som gäller numera - det är där Secret Government (NWO, Illuminati) tillsammans med "the greys - Jrod - EBE's" clonar fram nya humanoida monsterhybrider.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Alienware Area-51 @Groome Lake är ute.

Hörru katten, du svänger ju

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

"15,4-tumsdator" ... "en upplösning om 1920x1200 bildpunkter"
Vad är det där? Är den en död pixel? Nej, det är ju startmenyn...

Utöver att man lär behöva glasögon där tjockleken kan mätas i tum så verkar det ju vara ett rätt typiskt alienware-bygge. Gillar dock tanken på att kunna slå av grafikkortet när det inte behövs... Kanske äntligen någon som kommit på att "bärbar" förlorar mycket av sin grundtanke när man inte kan använda den i mer än en timme utan att vara fastkedjad vid ett eluttag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Undrar om battertiden räcker för att boota vista...

Jag är förundrad över alla negativa kommentarer som fälls i detta forum!
Lanseras en bärbar med ordentlig prestanda klagas det direkt "åh skitdålig batteritid bla bla" eller "bra nu kan man steka ägg på den".
Är den dessutom 17" kommer garanterat "det där är SLÄPBART inte bärbart"
Hade denna varit utrustad med ett jättebatteri hade samma kommentarer dykt upp!
Lanseras en liten smidig 12" med bra batteritid låter det "oj den kommer knappt klara ms-röj"

Det här forumet har fått något slags "surt-sa-räven-syndrom". ALLTID ska folk klaga på nya produkter, i det här fallet en bärbar dator. Tillverkarna uppfyller önskemål, som i detta fall kraftig prestanda i en jämförelsevis liten bärbar, men trots det alla dessa klagomål. jag blir bara så trött!

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
Lanseras en bärbar med ordentlig prestanda klagas det direkt "åh skitdålig batteritid bla bla" eller "bra nu kan man steka ägg på den".
Lanseras en liten smidig 12" med bra batteritid låter det "oj den kommer knappt klara ms-röj"

Det här forumet har fått något slags "surt-sa-räven-syndrom". ALLTID ska folk klaga på nya produkter, i det här fallet en bärbar dator. Tillverkarna uppfyller önskemål, som i detta fall kraftig prestanda i en jämförelsevis liten bärbar, men trots det alla dessa klagomål. jag blir bara så trött!

Dom gnäller för att dom inte har råd själva,det kallas den svenska avundsjukan i vanliga termer:-)))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Hehe, precis. Kolla på notebookreview.com istället, betydligt mindre bittra kommentarer där.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Hehe, precis. Kolla på notebookreview.com istället, betydligt mindre bittra kommentarer där.

'

Du har rätt,om man inte gillar en produkt så måste man inte automatiskt dissa den totalt som många genast gör,det är som vanligt.
Gillar du inte grejen/saken så kan du givetvis tala om detta men inte om man har gjort det till en sport att enbart kommentera saker du inte gillar,då kan man lika gärna hålla käften om man inte har känt på och provat produkten IRL(in real life)som vi har börjat se några användare börjar göra här på forumet som är registrerade från 2008 bland annat:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan inget annat än att instämma, bra skrivet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men du vet, det är inte coolt att bli imponerad av något, man är ju alltid mycke coolare själv och kräver mycket mer av det man själv skall ha ... tycker många kör med den inställningen åxå.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

ca 26 000 kr när man har den i sverige med en vetttig conf.

Som sagt smakar det så kostar det.
Samt satan va ful den är.... lite väl mycket lysane grejer på den

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Tror du kan stänga av allt som lyser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Macbook Pro har ungf samma spec, men den är snyggare,
väger mindre och kom för ett tag sedan (ett par månader sedan)...

Kör med XP och Mac os Leopard

MacBook Pro 1900X1200 17"
2.6 GHz Core 2 Duo
4 GB (PC2-5300 (667 MHz) DDR2-minne. 800 MHz systembuss
8600 Nvidia

----- Min dator, när jag joinade sweclockers nedan -----

Visa signatur

Dell XPS - Macbook Pro - Asus eee 1000H

Permalänk
Medlem

Du har ju inte fattat grejjen acid! Det är just att det är med 8800gtx som det blri speciellt MCP kan inte erbjuda det helt enkelt. Nöjer man sig med ett 8600 finns det ju en uppsjö med alternativ...

Visa signatur