Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Hjälp med utländsk strömsladd tack.

Permalänk
Medlem

Hjälp med utländsk strömsladd tack.

Hejsan, jag har precis fått min Asus Eee Pc 701 importerad från Taiwan och såklart kom den med deras strömsladd och kontakten är ju inte så helt rätt.
Jag undrar vad jag kan köpa för att inte riskera paja datorn med fel strömtillägg.

Datorn och laddnings sladden har:
Output: 100-240V~50/60Hz 680mA
Input: 9.5V --- 2.315A

hittade den här:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

men jag har ju ingen aning om den kommer att funka om det är rätt strömladdning eller sånt man ska ha... kan inte sånt här som ni märker.
Vet inte om jag ska ha stickpropp, strömomvandlare, reseadapter eller vad allt olika nu finns.

Sladden är iaf en Typ A som på den här sidan
http://www.kropla.com/electric.htm
"flat blade"

Vore mycket tacksam för svar då batterierna är rätt så slut redan och kan inte ladda utan ström sak

Permalänk
Medlem

Om du nu har skrivit helt tokigt så input och output står på fel rader så räcker det med en proppomvandlare då den där strömadaptern klarar av vilken spänning/frekvens som helst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tackar tackar, yeah såg nu hade blandat ihop raderna redan hittat propp saker också som jag ska kolla in imorn på kjell och company.
Nu är jag iaf inte orolig längre ^^ morsan sa att hon brännde upp hennes hårtårk pga lite kontakt problem i norge så va tvungen och kolla upp det här

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara klippa kabeln och sätta på en av "våra" kontakter!?!?

Visa signatur

I5 2500k, Corsair H60, Fractal Design Define Mini, Maximus IV Gene-z, Corsair AX750, Intel 320 SSD, Parrot 16gb 1600 ram, R5870 i cf med ATI Radeon 5870, Samsung 226BW, Logitech G19, Windows 7 x64...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Eftersom den klarar mellan 100 till 240V~ och 50/60Hz är det bara att klippa bort kontakten som sitter på och sätta på en svensk ist.

Totalt onödigt att hålla på o krångla med adapters och omvandlare!

Permalänk
Medlem

Håller med buffster.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b