Permalänk
Medlem

Bärbar 12" Eller 13" 7000 kr budget.

Bärbar 12" Eller 13" 7000 kr budget.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...
jag tittade på denna en hel del.

någon som kan fixa något bättre än den för en budget på 7000 kr?

krav. 12" eller 13".

Permalänk
Medlem

12"
Packard BU45 U 074
6490kr

http://www.siba.se/

Permalänk
Medlem

naaj jag gillade inte den riktigt tycker min var mer prisvärd eller?
keep the sugestions coming

Permalänk
Medlem

På..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamish
naaj jag gillade inte den riktigt tycker min var mer prisvärd eller?
keep the sugestions coming

på vilket sätt tycker du att "Advent" är en mera prisvärd dator i detta fall om du jämför med PB BU45?

Mvh
Team_AMD

Permalänk
Inaktiv

Re: På..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
på vilket sätt tycker du att "Advent" är en mera prisvärd dator i detta fall om du jämför med PB BU45?

Mvh
Team_AMD

Den har ju mer minne och större hårddisk?

Permalänk

PB skulle jag iaf inte röra med tång de som jag har sett (iofs lite äldre modeller) är inte så värst robust byggda...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

ahha ja det är för att jusst Team_AMD har den modellen av pb..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Nix.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
ahha ja det är för att jusst Team_AMD har den modellen av pb..

Nej jag har den inte längre, sålde den för ett tag sedan. Sitter nu på en NX9420 igen, jag byter ju ganska ofta. Dock tyckte jag Packarden var superbra och jag var nöjd med den så länge jag hade den, det är därför jag rekomenderar den. Jag kan hålla med om att Packard gjorde datorer som inte var något vidare förr, dom har dock blivit mycket mycket bättre. Det är sant att minnet och HDD är större på Advent, men det är saker du alltid kan byta ut med tiden. På Packarden så har du en starkare processer, även den dual core, samt biometrisk fingeravtrycksläsare, webkamera och en superb skärm som faktiskt PB blivit prisbelönta för. Advent ser i alla fall jag som ett riktigt lågbudgetmärke, lite som Acer var med sitt förra chassi i lättplast.

ps: Blev inte du exxoritas avstängd från Sweclockers förresten? eller är det något jag bara inbillat mig?

Mvh
Team_AMD

Permalänk
Medlem

För så pengar är valmöjligheterna få, det kan vara idé på att vänta på att Vostro 1200 släpps i sverige. Det är möjligt att den kan tänkas slinka igenom under ditt pristak.

Advent är DSG gruppens egna märke (Dixons, Elkjöp, Elgiganten, PC World mfl) och brukar inte hyllas särskilt högt. Packard Bell är NEC's konsumentmärke och också varierande rykte. På någon av de billigare PB i litet format såg jag att batteritiden var bara lite mer än en timme, det kan vara värt att ha i åtanke.

Permalänk
Medlem

tack för alla svar