Permalänk
Medlem

Litet hemmabiosystem Sedan blir det att spara till en projektor

Enda nackdelen är väl att jag inte har något jobb

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

ny bil dån börja gå i bitar så att säga... spräckte 100k sträcket den här månaden Yaay

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

jag sparar till typ möbler och resor

Permalänk
Medlem

Jag sparar till en ny MTB. Men har blivit jättesugen att köpa en ny stor skärm till datorn.

Permalänk

Jag sparar inför tågluff med flickvännen i sommar. Hoppas bara att jag får semester.

Permalänk
Medlem

ASUS EEE 4G eller 8G
Nytt GFX

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

en Nikon D80.

Permalänk
Medlem

Just nu sparar jag inga pengar alls... Har blivit lite av en shop-a-holic förnuvarande. Men när jag väl börjar spara ska jag spara tills jag blir äldre så jag är stenrik när jag är gammal.

Ev. hus är något som är intressant inom de närmsta 5-10 åren.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Sparar till tråkiga saker jag måste köpa när jag flyttar... suck.

Permalänk
Medlem

Sparar faktiskt till en resa till USA...
Hade tänkt åka Till Los Angeles och sedan där hyra en mustang eller nåt och köra till San francisco...

Hade tänkt mig stanna någon vecka i LA.. så hela resan blir väl ungefär 1 månad lång... Hoppas man hinner spara pengarna till sommaren.

Något man ser framemot

Ganska ironiskt när man ser hur ni börjar tjafsa om att någon har en 45k lön... är ju fan inte ett piss... Vad skall man få för det då...

Ghhh Eget företag är det enda sättet my ladies... :=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Hade tänkt åka Till Los Angeles och sedan där hyra en mustang eller nåt och köra till San francisco...

Hade tänkt mig stanna någon vecka i LA.. så hela resan blir väl ungefär 1 månad lång... Hoppas man hinner spara pengarna till sommaren.

Något man ser framemot

Ganska ironiskt när man ser hur ni börjar tjafsa om att någon har en 45k lön... är ju fan inte ett piss... Vad skall man få för det då...

45k inte ett piss? Öppna ögonen.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Jag sparar ihop till.. mycket pengar.
Jag gillar inte att spendera pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY

Något man ser framemot

Hur ofta händer det att du som egen företagare lyfter 45k lön per månad?
Såvida du inte har en omsättning på ca 5,5 miljoner per år, saknar anställda och inte låter ett dugg gå in i företaget igen.

Permalänk

Tur att jag sköt upp köpet av strålkastare och baklyktor till bilen. Imorgon skriver jag på pappren till en fin liten etta.
Tur att man är sparsam.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Oj oj... ser att det är många duktiga sparare här. När jag fyllde 18 år var det första jag gjorde att skaffa en massa skit på Thorn. Jag sparade aldrig några pengar, utan använde upp allt. Skulle jag köpa något, allt från ett grafikkort till bil så lånade jag pengar. Oftast från ställen som hadde hög ränta. Men på slutet fick jag gjort om allt till ett lån i Swedbank, den dagen var jag rätt glad.

Jag har ingen betalningsanmärkning men det har resulterat i att min ekonomi har vart rätt så skrapad.

Idag är jag 26 år, bor hemma i Trondheim och har ändrat lite upfattning när det gäller ekonomi. Jag och min sambo bor i en trea, vi har också en rätt dyr bil BMW 520i - 2002 modell. Totalt har vi väl lån på ca 1,3 miljoner norska kronor (lägenhet & bil). Samt vi har en son på 6 månader. Vi har inga problem alls med att leva eller betala det vi måste. Jag har dock rätt kasst betalt där jag arbetar men jag lyckas ändå spara en tusenlapp i månaden, vilket jag är rätt nöjd med just nu.

När allt är betalt, och då menar jag ALLT, även mat och sparande. då har jag kanske 3 000 kr att använda till vad jag vill, om det är ett spel til xboxen eller nåt annat kul. Hadde vi inte haft den bilen vi har så hadde jag nog haft runt 5 - 6 000kr i månaden att leva på, så jag börjar fundera på om det är värt det egentligen... Jag har luftat mina tankar angående bilen för sambon men hon vill ha kvar den så... jaja okej!

Jag skulle ju få löneförhöjning snart.. väntar tills dess och ser hur det blir

Jag kan ju också ge er ett litet tips, en grej som gör att min och min sambos ekonomi går runt bra utan överraskningar. Det vi gör är att vi har satt upp en budget, vi har räknat ihop exakt alla utgifter vi har, ALLT hur smått det ändå är så är det inräknat.

Det finurliga är att vi har delat upp räkningar som kommer årsvis, eller kvartalsvis på 12 månader. Då har vi en speciell konto som vi sätter över den summan på varje månad, och den vackra dag räkningen kommer så finns det pengar på det kontot till just den räkningen. Då är det bara att betala och se glad ut för då vet du att du har sparat upp det beloppet. Har du räkningar där beloppet varierar kan du anta en summa du tror du kommer få plus en hundralapp högre, och när du får räkningen kan du se hur bra det stämmer.

I bästa fall har du betalat in mer än vad räkningen kom på, då har du pengar til övers för något annat. Och skulle det vara så att du har betalat in för lite så har du ändå betalat in något, och behöver inte få en stor smäll då summan blev större än du trodde.

Vi har kört på detta sättet i kanske 2 år nu och det fungerar ypperligt. Rekommenderas verkligen, har aldrig haft så bra ekonomi som vi har nu eftersom vi vet EXAKT vad allt går till.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Själv har jag som princip att aldrig ta några lån. Är bara 17 så jag får se hur det går men jag ska försöka spara mycket så att jag alltid har lite marginal.

En fråga medan ni pratar om löner; Måste man betala till A-kassan och Facket osv?
Vill verkligen inte stöda sånt och dessutom vill jag behålla min lön och ta hand om min ekonomi på egen hand.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Själv har jag som princip att aldrig ta några lån. Är bara 17 så jag får se hur det går men jag ska försöka spara mycket så att jag alltid har lite marginal.

En fråga medan ni pratar om löner; Måste man betala till A-kassan och Facket osv?
Vill verkligen inte stöda sånt och dessutom vill jag behålla min lön och ta hand om min ekonomi på egen hand.

Det är ju inte så konstigt att du inte tagit några lån när du inte ens är gamal nog att göra det.

Nej du behöver inte betala akassa och fack men dom talar om att göra det obligatoriskt för alla som arbetar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo

lycka till med hus/lägenhetsköpet.

Vill man ha en juste lgh får man lägga minimum 1,5 mille i sthml.

Om du kan spara 15k i månaden (vilket är jävligt mycket) så kommer de ta dig ca 10 år att få ihop den summan.

Permalänk

Vårens festande i form av utlandsresor och student.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är ju inte så konstigt att du inte tagit några lån när du inte ens är gamal nog att göra det.

Nej du behöver inte betala akassa och fack men dom talar om att göra det obligatoriskt för alla som arbetar.

Nej jag vet att det är enkelt att säga... Men jag ska försöka ha den principen iaf. Gillar att leva i nuet och ha så lite som möjligt att hålla reda på.

Permalänk
Medlem

Jag sparar till en ipod classic 160gb och ett par fina hörlurar till det. Sen en kamera och på det en ny server.
Har pengar till ipoden nu men ska vänta tills efter sportlovet så jag har lite mer.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit bra på att spara sen jag fick månadspeng, men nu försöker jag hålla undan lite pengar tills 1/3 då jag äntligen flyttar hemifrån! Just nu jobbar jag och får ut mycket mer än jag behöver, men jag brukar bränna det på tradera. Gamla datorer är roligt! Men nu är det nästan nog (om ingen av er har en ZX80 eller apple ][ över!).

Jag försöker också stoppa undan lite i fonder, hittils har jag lyckats lägga 1500 kr i en Indienfond vid förra raset. Den var uppe i 2200 kr, men sedan kom ju nuvarande raset... Nåväl, dags att köpa mer? Det är ju vid ras man gör pengar!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Är 18 och tar aldrig nånting på avbetalning eller binder mig till något typ abonnemang med X antal månader/års tvång.

Sparar just nu till en nya dataskärm (tvungen att skriva DATA! ) men i sommar har ja pengar då blir att att hitta på lite och fixa en HTPC/3D/foto-redigeringsdator åt henne

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

sparar till ett logitech z-5500 och har nu äntligen fått ihop pengar så nu jävlar ska det bli dunka dunka:)

Permalänk
Medlem

50" LG plasma och en resa till asien (hk, japan, sydkorea och taiwan)

Permalänk
Medlem

Longboard just nu, när det blir fint väder så vill man ju inte ta bilen till tåget, och tåget -> jobbet kan man ju cruisa då med

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem
  • Delar till bilen

• Ny bruksbil

• Egen lya och allt som tillhör

Som det ser ut nu i varje fall. Sedan ser man så klart till att ha en liten buffer, jobbigt att stå utan pengar om man hittar något intressant att köpa/göra.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Jag sparar aldrig till nånting. Det förtar den smutsiga glädjen i att köpa något man inte har råd med.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

har ca 200 000:- på konto som jag har sparat o ska köpa lägenhet o inreda den osv för dom pengarna :), bor fortfarande hemma så har kunnat spara rätt lätt =P

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Brukar alltid ha behov som vida överstiger inkomsterna, men då jag alltmer börjar inse att jag inte kommer att ha det "bo hemma"-bekvämt hela livet, tänkte jag så smått börja skärpa mig nu

Målet för tillfället är att kunna köpa mig en DSLR att ha till sommaren, så vi får la se hur det går

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G