Skapa ett mer avancerat inlägg på Swec

Permalänk

Skapa ett mer avancerat inlägg på Swec

Hej,
Jag tänkte ställa lite frågor om hur man bäst skapar ett nytt inlägg här hos oss på Sweclockers. Tyvärr så hittade jag ingen bättre avdelning för det än den här, i och med att det har lite med HTML och formgivning att göra. Vad jag vill veta just nu är följande:

[list="1"]
[*]Hur kan jag ändra storlek på texten av ett inlägg eller ett avsnitt i inlägget?
[*]Hur kan jag ändra färgen på texten?
[*]Vad används läget "Avancerat" under rubriken "Kod" när man skapar ett inlägg?
[/list=1]

Det kan vara bra att veta hur man gör den här typen av formatering för att göra långa inlägg mer överskådliga. Ni får själva också komma med andra tips.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Visa signatur

Jag ser så dåligt när jag blundar. Jag ser nästan...nästan ingenting alls.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slashdotcom
*Hint* http://sweclockers.com/forum/misc.php?s=&action=bbcode

Finns det något mera officiellt sätt att hitta denna information? Finns det någon länk till den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Finns det något mera officiellt sätt att hitta denna information? Finns det någon länk till den?

Inte vad jag har sett :). Den länken brukar dyka upp ibland, vet inte hur den kom fram från början.

Visa signatur

Jag ser så dåligt när jag blundar. Jag ser nästan...nästan ingenting alls.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slashdotcom
Inte vad jag har sett :). Den länken brukar dyka upp ibland, vet inte hur den kom fram från början.

Något för feedback-forumet kanske..

Permalänk
Medlem

Den finns om man går in i inställningar och sedan "redigera profil". Verkligen bra ställe att gömma den på...

Permalänk
Medlem

som standard finns denna länk i en info-ruta på Vbulletin-forumen - men det plockades bort av något skäl som vi inte känner till...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...