Permalänk
Medlem

Flimmrar när jag spelar

hejsan, jag har haft min dator nu i runt två veckor av följande
Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz
Gigabyte P35-DS4
XFX GeForce 8800GT
Corsair XMS2-6400 4GB
Corsair 620W power supply

Windows XP Pro SP2 som jag har på en Samsung HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB SATA2

Det jag har problem med är att när jag spelar så blir det typ flimmer i filmerna och när jag lirar vanligt i vissa spel. typ det bir en genomskilnig rand som drar sig över skärmen när man rör sig på vissa ställen, och ibland beroende på hur snabbt man drar fast oftast behöver man inte dra så snabbt. så jag undrar om någon vet hur man skulle kunna återgärda detta? otroligt störande, nu med ny dator och allt vill man ju inte att det ska se ut som skit när man spelar.

sen när jag typ stänger daMN nfo viewer eller trycker på stopp i vlc efter att jag kollat på något så kan jag inte röra på mappen, den laggar fast i några sekunder av någon konstig anledning, otroligt störande det också...

Är det något som kan ha gått snett vid bygget eller kan det vara mjukvaran som busar? Tacksam för svar. mvh

nu när jag satt och spelade FlatOut 2 så fick jag blåskärm med massa text så rebootade datorn sig. sen funkade samma bana igen när dator nstartat upp. suck

Visa signatur

Antec P182 • Gigabyte P35-DS4 rev 2.0 F11 • Q6600 @ 2400Mhz • XFX 8800GT 512MB • 4GB Corsair XMS2 @ 800Mhz • 19" WS LG L194WT • Corsair Powersupply 620W

Permalänk

Är den nybygdd? i så fall kolla inställningarna i bios typ strömstyrkor,timings mm.
Är den klockad? hur mycket?
Har du senaste bios?Alla drivrutiner(ta hem dom senaste om du inte gjort det!)?

Permalänk
Medlem

Är den nybygdd?
Ja sen ca 2 veckor. jag kan ingenting om bios så jag vet inte vad man skall ändra

Är den klockad?
Nej

Har du senaste bios?
Nej jag har inte uppdaterat

Alla drivrutiner(ta hem dom senaste om du inte gjort det!)?
Nyaste nvidias drivrutin, nyaste moderkorts drivisar också tror jag.

EDIT: Jag har updaterat bios nu osv. idag när jag körde lite mafia märkte jag att jag hade flimmer/streck som fan när man rör sig med gubben, otroligt störande, ingen som vet hur man ska kunna få bort detta? jag vill kunna spela spel utan flimmer!

Visa signatur

Antec P182 • Gigabyte P35-DS4 rev 2.0 F11 • Q6600 @ 2400Mhz • XFX 8800GT 512MB • 4GB Corsair XMS2 @ 800Mhz • 19" WS LG L194WT • Corsair Powersupply 620W