SweClockers drop!

D-Link DIR-655 1.11 EU och USA skillnad?

Permalänk
Medlem

D-Link DIR-655 1.11 EU och USA skillnad?

Hallå jag undrar om det är skillnad på 1.11 som är släppt i EU och den som är släppt i USA?
De har nämligen olika uppdaterings info
USA:
- Enhanced DHCP WAN compatibility
- Improved DHCP Client Table List
- Utilize latest Widget Version
- Removed the support of 802.11d
- Added PPtP and IPSec ALG support
Date: 12/18/2007

EU:
This firmware is a workaround for connection issues reported by some Internet service providers that does not yet fully support RFC2132.
Date: 01-11-2007

Är det skillnad på firmwaren?
Vågar man lägga in USA uppdateringen?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Har undrat samma sak själv.

Kör US versionen nu sen nån månad tillbaka. Den har rullat på utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag har fått lite problem med min router, när jag köpte den så va det firmware 1.02 i den så jag uppdatera till den senaste som va 1.11EU allt va frid å fröjd och routern funka riktigt bra.

Men dock för ett par veckor sen så börja den boota om flera gånger varje dyngn, så jag testa en annan firmware som va 1.03 och då funka den mycket bättre... ombootningarna försvann helt.

MEN nu har skiten börjat och boota om igen.. inte spec ofta men tillräckligt för att det ska irretera mej.

Några förslag jag kan göra? Ska jag åka tillbaka med den kanske till butiken där jag köptde den?

Eller finns det någon annan fireware som jag kan testa?

Och jag har inte börjat göra nått annat på nätet än vad jag har gjort hela tiden. Trodde denna router skulle funka fint när det hadde fått bra test av sweklockers =(

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive