Permalänk
Medlem

Mys, men är det så att det går att få penrynprocessorer till dom nu? Läste det i en annan tråd.

Permalänk
Medlem

Jippii, hade servicekillen hemma nyss, ny LG-skärm och ny hårddisk.

Kanske lite svårt att säga riktigt hur mycket bättre skärmen är eftersom jag fortfarande bara håller på att installera OS.

Visa signatur
Permalänk

Hej alla glada. Har ett litet problem. Verkar som micen till mitt headset inte har ngn lust att fungera på min nya 1530.

När jag kollar kontrollpanelen och ljud ser det ut som både uppspelning och inspelnings enheten fungerar som det ska med headsetet pluggat.

Ljudet till mina hörlurar fungerar utan problem men mina vänner kan alltså inte höra mig.

Bör kanske tilläggas att headsetet fungerar perfekt på min gamla dator med XP.

Kan det ha nåt med Vista att göra? inställningar?

Tacksam för svar

Visa signatur

Xps 1530, t7500 C2D 2,2 Ghz, 8600 gt 256 mb DDR3, 2048 Mb Ram, 160 Gb HDD 7200 Rpm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joye
Jippii, hade servicekillen hemma nyss, ny LG-skärm och ny hårddisk.

Kanske lite svårt att säga riktigt hur mycket bättre skärmen är eftersom jag fortfarande bara håller på att installera OS.

Ny hårddisk? Hjälper den nya något då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Episode666
Hej alla glada. Har ett litet problem. Verkar som micen till mitt headset inte har ngn lust att fungera på min nya 1530.

När jag kollar kontrollpanelen och ljud ser det ut som både uppspelning och inspelnings enheten fungerar som det ska med headsetet pluggat.

Ljudet till mina hörlurar fungerar utan problem men mina vänner kan alltså inte höra mig.

Bör kanske tilläggas att headsetet fungerar perfekt på min gamla dator med XP.

Kan det ha nåt med Vista att göra? inställningar?

Tacksam för svar

Kontrollera så du har SigmaTel ljuddrivare installerade.

Kontrollpanelen-> Maskinvara och Ljud -> scolla ner och där finns en SigmaTel ikon.

Innan jag installera den drivaren så fick jag inte mic att funka(obs! jag installerade om hela datorn, så säkert därför jag saknade den)

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flippin

Kontrollpanelen-> Maskinvara och Ljud -> scolla ner och där finns en SigmaTel ikon.

Innan jag installera den drivaren så fick jag inte mic att funka(obs! jag installerade om hela datorn, så säkert därför jag saknade den)

Har oxå gjort en clean installation. Ska genast prova detta.

Thx m8

Visa signatur

Xps 1530, t7500 C2D 2,2 Ghz, 8600 gt 256 mb DDR3, 2048 Mb Ram, 160 Gb HDD 7200 Rpm.

Permalänk
Medlem

Ni som har fått skärmar bytta vad har ni sagt till supporten?

Att ni fått en AUO eller Samsung och inte är nöjda utan vill ha en LG?

Eller har ni varit allmänt missnöjd med skärmen?

Vad jag förstår det så byter inte Dell skärmar bara man säger jag vill ha en ny skärm.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ni som har fått skärmar bytta vad har ni sagt till supporten?

Att ni fått en AUO eller Samsung och inte är nöjda utan vill ha en LG?

Eller har ni varit allmänt missnöjd med skärmen?

Vad jag förstår det så byter inte Dell skärmar bara man säger jag vill ha en ny skärm.

Säg bara den är undermåttlig! Min supportkille sa att är den det så byter dom

Permalänk
Medlem

Jag börjar snart tröttna på att vänta

Gjorde beställningen de 23:e, hamnade i Fas 2 den 24:e och har legat där sedan dess. Man får helt enkelt hoppas att den rör på sig imorgon eller senare idag för annars får schenker det svårt att leverera den innan den 14:e, silket är sista dagen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Renegade
Jag börjar snart tröttna på att vänta

Gjorde beställningen de 23:e, hamnade i Fas 2 den 24:e och har legat där sedan dess. Man får helt enkelt hoppas att den rör på sig imorgon eller senare idag för annars får schenker det svårt att leverera den innan den 14:e, silket är sista dagen.

Jävlart samma sits som dig pojk! Min har hoppat fas 2-3 två ggr nu.. irriternade! Väntar på svar åter igen ifrån min support!

Orderdatum: 2008-01-21
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-02-13

I förproduktion den 2008-01-23

Permalänk
Medlem

Kan bara glädja er med att det är en mycket rolig dator så det är värt väntan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Säg bara den är undermåttlig! Min supportkille sa att är den det så byter dom

Not good? Not adequate? eller hur säger man undermåttlig på engelska?

Permalänk

Ingen som kan visa lite bilder eller filmer på m1530 som ni fått nyss? Kul och se när man ändå väntar.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte67
Not good? Not adequate? eller hur säger man undermåttlig på engelska?

Useless hade jag kallat det, haha...

Nä nu är min i fas 3 igen, hoppas den stannar där nu!!!!!!

Permalänk
Medlem

servicetag? sitter telefon med teknisk support nu.. snälla hjälp mig, vilket är servicetagnr?
mvh. Carl

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clogge
servicetag? sitter telefon med teknisk support nu.. snälla hjälp mig, vilket är servicetagnr?
mvh. Carl

Vänd datorn upp och ner så har du en typ 1 cm hög och 5 cm bred lapp med ett nr, typ 8JT413K eller nå sånt

Permalänk
Medlem

okej.. tack så mkt, han förklarade detta för mig.. jag sa att jag ville byta min skärm för att den var grynig och hade blackgroundbleeding. men killen på supporten sa bara att alla lcdskärmar var så och att det var inom ramarna för vad som är godkänt. så han vägrade byta min skärm.. men jag ska inte ge utan ligga på tills de kommer. vad sa ni andra till supporten för att få era skärmar bytta? vore rätt intressant att veta..
Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gisele
Ny hårddisk? Hjälper den nya något då.

Hjälpte mycket, låter inte som den ska skära ihop varannan sekund som den gamla

När jag ringde till XPS-supporten så sa jag bara att jag fått min nya dator men att det fanns några defekta delar på den, såsom skärm och hårddisk och sen fick jag förklara vad det var som var dåligt med dem.

Servicekillen blev lite överraskad när han packade upp skärmen och såg att det var en LG, inte så vanliga

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joye
Hjälpte mycket, låter inte som den ska skära ihop varannan sekund som den gamla

När jag ringde till XPS-supporten så sa jag bara att jag fått min nya dator men att det fanns några defekta delar på den, såsom skärm och hårddisk och sen fick jag förklara vad det var som var dåligt med dem.

Servicekillen blev lite överraskad när han packade upp skärmen och såg att det var en LG, inte så vanliga

Vad hade du för utrymme samt RPM på den?

Permalänk
Medlem

Idioten på den engelska supporten jag snackar med nu säger att jag ska ringa den svenska supporten? Att dom inte kan byta skärm därifrån? Hon måste la vara full eller? Det é väl bara den engelska supporten man kan ringa?

Permalänk
Medlem

äntligen har jag tid att göra en clean install av vista. vi får se hur det går

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag pratade med XPS supporten idag ang. min skärm (en samsung). Jag uppgav att jag tyckte att det känns som det ligger eh tunn oljehinna över den när man tittar på ljusa färger. Support killen bad mig då koppla in en skärm till datorn och frågade om bilden blev bättre. När Jag uppgav att bilden blev bättre så sa han att han skulle skicka en tekniker imorgon. Så nu är det bara att hoppas att teknikern dyker upp med en LG.

Frånsett skärmen så är jag grymt nöjd med burken, ´kan varmt rekomendera den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Vad hade du för utrymme samt RPM på den?

160GB 7200rpm

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Joye: Vad är din nya då?

SÅJA!!!!

Fas:4. Leveransen förbereds

Permalänk
Citat:

Efter en del meck sitter nu SigmaTel som det ska. Stort tack Flippin!!! Känns nu som datorn e helt komplett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det någon mer än jag som har ett svagt tjut i hörlurarna när man har de inkopplade i datorn samt att det bara är den vänstra som låter?

Permalänk
Medlem

FAAN!! LEverans datum framflyttat från 11 februari till 29 (beställde den 17 januari och ligger fortfarande i fas 2)

Nån annan som har fått samma besked?

Permalänk
Medlem

^^ Dell brukar när dom flyttar fram datorn direkt börja bygga den så var det på min

Permalänk
Medlem

"Din beställning förbereds för tillverkning."

Hur länge hade eran beställning den statusen?

Vilka andra status finns och hur lång tid tar de?

MVH Axy.

Permalänk
Medlem

bara en lite nätt fråga, sitter nu å speccar lite burkar på dells hemsida,dock blir det ju givet att ringa.
Men denna konfig, hur står den sig mot min dator i sign:

Komponenter
Intel® Core™ 2 Duo-processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
Kamera med 2,0 megapixlar i smokingsvart för CCFL-skärm
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™
Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)

Den går på 10.420kr på sidan.

Visa signatur

| Steam - Toivo |