Permalänk
Medlem

iTunes=skit?

Som topic låter vem sjutton har kommit på denna skitprogramvara?

Nu är det så att jag har fått en ipod i present, trots att den är urläcker och bra på att spela musik är desvärre inte itunes lika roligt att hantera.

För det första varför i hela friden kan man bara lägga till filer antingen en mapp i taget lr en fil i taget när man ska skapa en spellista till sin ipod? Det tar 100år endast pga denna idiotiska miss.

Det jag vill kunna gör är alltså gå in i arkiv---->lägga till mapp(ar) istället för att ständigt klicka igenom hela listan i undermappar o lägga till EN mapp i taget.
Kan det vara så att jag missat någon funktion?

Att lägga in alla undermappar i en katogori fungerar ju ifs men det tar ytterligare 100år för itunes att sortera upp albumcovers mm har en hel del mp3's.

Sen finns det ingen smart funktion (vad jag vet) för att bara markera och släppa över musik från spellistan in i ipoden utan man måste dra över en hel spellista?

Detta gör mig ifl smått galen, kanske bättre o lägga i en anna programvara som gör att man slipper itunes?

Creative är ifl ljusår framför apple vad det gäller programvaror till mp3spelare.....

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk

För att lägga till mappar är det ju bara dra dom till ditt bibliotek. Det kanske är ovant om man är windowsanvändare men att dra saker är jäkligt mycket smidigare.

Nej du måste in dra över hela spellistor, det går alldeles utmärkt att bara dra över låtar. Möjligtvis att du måste välja att manuellt hantera din iPod.

Det är snarare så att iTunes är det bästa programmet som existerar för att hantera sitt musikbibliotek och mediaspelare. Ingen konkurent kommer ens i närheten. Det kanske är svårt för någon som är van vid Windows, men när du använt det ett tag kommer du inse att det är jäkligt bra och otroligt logiskt. Det enda negativa är väl att Windows-versionen är lite seg.

Permalänk
Inaktiv

Det finns alternativa program. bara att söka på google

Permalänk
Medlem

Ah i see... då förstår jag drag n drop alltså.

segt på windows är bara förnamnet, synd att det tar typ 4 dygn för itunes att sortera och ordna upp albumcovers för mig.

tackar så mycket för hjälpen

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
För att lägga till mappar är det ju bara dra dom till ditt bibliotek. Det kanske är ovant om man är windowsanvändare men att dra saker är jäkligt mycket smidigare.

Nej du måste in dra över hela spellistor, det går alldeles utmärkt att bara dra över låtar. Möjligtvis att du måste välja att manuellt hantera din iPod.

Det är snarare så att iTunes är det bästa programmet som existerar för att hantera sitt musikbibliotek och mediaspelare. Ingen konkurent kommer ens i närheten. Det kanske är svårt för någon som är van vid Windows, men när du använt det ett tag kommer du inse att det är jäkligt bra och otroligt logiskt. Det enda negativa är väl att Windows-versionen är lite seg.

Kan bara instämma...

När man väl släppt Windows tänket och öärt sig hur iTunes fungerar och alla dess finurliga funktioner finns det inget bättre!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Ah i see... då förstår jag drag n drop alltså.

segt på windows är bara förnamnet, synd att det tar typ 4 dygn för itunes att sortera och ordna upp albumcovers för mig.

tackar så mycket för hjälpen

Que? Kör du vista eller? För mig tar det ca en halv sekund per album att ladda ner och ordna dessa (kör OS X)

För övrigt har jag aldrig stött på ett snabbare program att använda för att hantera mina låtar till mp3'n. Bara drag n drop, itunes lyckas ficka även de mest uppfuckade IDE taggar så det ser snyggt ut (inte som på de flesta andra där du får spendera halva dan på att skriva om IDE taggarna för programmet inte lyckas läsa dem och blandar allt). Sen pluggar du bara in och den syncar automatiskt. I OS X finns ju även functionen att när du dragit in låtarna så ordnar iTunes dem snyggt i en egen mapp (kopierar låtarna) så du sedan kan ta bort dina låtar du just dragit in, iTunes har redan sorterat och snyggat upp allt i en egen mapp Vet inte om detta funkar även i Win.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med. Gillar iTunes skarp jag också. Tycker fortfarande att det är lite segt, fast antar att mac-versionen funkar bättre. Visst kan jag hålla med om att synca mp3-spelaren till ett program kan kännas jobbigt till en början. Men det är fruktansvärd smidigt märker man efter ett tag.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem

Jag gick över till OSX i 2005, från att ha använt Windows sedan ung ålder. Nåt av det första jag gjorde var att leta efter någon ersättare för Winamp till OSX. Jeg letade och letade ... hittade något som var rätt kasst. Letade och letade tills jag slutligen fattade att jag inte kommer att hitta något likvärdigt.

Jag tvingade mig själv att prova iTunes. Jag hatade det först, kändes som att jag hade 0 koll på vart filerna hamnade. Hursomhelst så tvingade jag mig själv att fortsätta använda det och nu kan jag inte leva utan itunes. Jag vet var min "iTunes Library" mapp ligger och det räcker med det.

Jag skall ju inte behöva ha koll på vart filer och sånt ligger, det är ju det man har en dator till, man skall använda den

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

itunes=skit?

Enligt mig;
ja!

Programmet är omständigt och inte det minsta intuitivt för en Windows-användare.
Det äger dessutom upp datorn och fyller den med skit (Quicktime osv). Segt som sirap och kraschar efter någon timme när jag ska importera hela mitt musikarkiv.

Gjorde det stora misstaget att köpa en iPod för flera år sen. Har bytt musik på den 3 gånger (4 GB). Det är helt enkelt inte värt besväret. Så nu ligger den i en låda sen något år tillbaka.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

av egen erfarenhet så säger jag att iTunes är riktigt skräp i windows, segt och buggigt, liksom cower flow laggade med ett 6800 Ultra, medans det flöt på hur bra som helst på en mac med 6600.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
av egen erfarenhet så säger jag att iTunes är riktigt skräp i windows, segt och buggigt, liksom cower flow laggade med ett 6800 Ultra, medans det flöt på hur bra som helst på en mac med 6600.

Jag har visserligen kört det på en Windows burk med, inget problem alls. Funkar kanon med XP.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Älskar itunes aldrig något beskymmer.

på en 2600+ Barton med 1,5gb ram och 7600gt. Kör XP

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Ä väl inget dumt program, tycker de ä lite buggigt när man ska synca iPhone, men de ä iaf snyggt...
De blir alltid kolsvart när jag startar de så man måste förstora/förminska de innan man kan använda, nån mer som märkt de?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Winamp funkar bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Ä väl inget dumt program, tycker de ä lite buggigt när man ska synca iPhone, men de ä iaf snyggt...
De blir alltid kolsvart när jag startar de så man måste förstora/förminska de innan man kan använda, nån mer som märkt de?

Japp, helt svart när man efter dryga minutens väntan få igång det, och som du säger får man förstora och förminska någon gång så ser det bra ut.

Håller helt med om att iTunes är laggigt av bara *** på Vista.
Givetvis flyter det bättre på en MAC, vore ju idiotiskt annars.
Men med tanke på mängden Vistaanvändare så tycker jag att det är skit att det är så laggigt......
(Flyter dock fint på XP)

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem

Jag har då inga buggar när jag skall synka min iphone.
Inget svart här inte. Använder iofs XP.

Må hända det finns mindre krävande programvara än itunes men när man väl lärt sig hur det hela fungerar blir man bara lycklig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Winamp fungerar för ipods

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leoXz
Japp, helt svart när man efter dryga minutens väntan få igång det, och som du säger får man förstora och förminska någon gång så ser det bra ut.

Håller helt med om att iTunes är laggigt av bara *** på Vista.
Givetvis flyter det bättre på en MAC, vore ju idiotiskt annars.
Men med tanke på mängden Vistaanvändare så tycker jag att det är skit att det är så laggigt......
(Flyter dock fint på XP)

Tycker man får skylla sig själv om man använder ett så kasst OS som Vista. Skall man köra windows är det XP som gäller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tycker man får skylla sig själv om man använder ett så kasst OS som Vista. Skall man köra windows är det XP som gäller

Nja, beror väl precis på vad man ska göra, men Vista är inte så fruktansvärt som alla säger, har du testat det under en längre tid?
Men vill absolut inte ha en XP vs. Vista diskussion.

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft några större problem med iTunes, men det är ju givetvis så att man måste acceptera att man ska in i Apples ekosystem om man använder det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

Skitsnack. Bara nollor som kör XP. Det är 2000 som gäller.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är snarare så att iTunes är det bästa programmet som existerar för att hantera sitt musikbibliotek och mediaspelare. Ingen konkurent kommer ens i närheten.

Någonsin provat Amarok?

Permalänk
Medlem

Gillar inte itunes, försökt testa det 2 gånger men klarade inte av det. Fult, segt, reklam, konstiga funktioner och musikbiblioteket är inte alls så jävla bra som alla påstår. Det slutar ändå i att man måste byta faktan själv på många saker och därför är det lättare med t ex windows media player i slutändan.

Permalänk
Inaktiv

det tog mig flera minuter att stänga av det eftersom att det skulle spara biblioteket. Tog även 20 sek att söka..

Winamp sköter allting instant (80 gb musik)

Permalänk

reklam har jag faktiskt inte sett till...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Itunes är kanon, körde det på windows förr och numera i osx.
Vill man inte att itunes skall sortera albumet åt en och lägga massa saker i itunes mappen, stäng av den funktionen bara. Gnäll inte på en funktion i programmet som vem som helst kan stänga av med tre musklick.
itunes på mina datorer har alltid vara snabbt och bra, och utan reklam.
Itunes är överlägset det bästa musikprogrammet jag testat.

Permalänk
Medlem

Det är ju uppenbart att antingen älskar man eller hatar iTunes.
Personligen hatar jag skräpet och använder Winamp för att hantera iPod:en.

iTunes är för mig, segt, dåligt upplagt, allmänt värdelöst.
Körs på Xp.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*