Permalänk
Robot

Car-Laptop

Jag har haft funderingar om att bygga in min laptop i pasagerarsätet på min saab 900, jag har gjort lite skisser och vill gärna ha kommentarer och tips...

Det kanske inte syns så bra, men det är meningen att man ska kunna fälla ner sätet och manövrera datorn via touchscreenen...

Besök albumet: Car-Laptop av berjatroll

Permalänk
Medlem

Ska du offra en hel plats i bilen för att du ska sitta snett vid laptopen?

Permalänk
Medlem

-"Tja, kan jag få åka med?"
-"Nej, tyvärr har inte plats, såvida du inte är en dator"

Hehe, dålig ide tycker jag i stolen.

Skulle varit coolare om du fixade till det och typ kunde fälla ner/upp luckan som är i panelen vid passagerar sätet. Och på sätt kunna "dra" ut en snygg ställning där datorn ligger i, så det enbart är att fälla upp den och vrida den emot dig så får du den i rätt höjd och ett mycket coolare sätt att ha den på. Där kompisen kan sitta och fibbla med den medans du kör. Lite svårt att skriva med ändan.

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk

Det kanske inte syns så bra, men det är meningen att man ska kunna fälla ner sätet och manövrera datorn via touchscreenen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berjatroll
Det kanske inte syns så bra, men det är meningen att man ska kunna fälla ner sätet och manövrera datorn via touchscreenen...

Okej, tycker ändå det är bättre att ha den i handsfacket. Om du nu ändå ska gömma den.

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berjatroll
Det kanske inte syns så bra, men det är meningen att man ska kunna fälla ner sätet och manövrera datorn via touchscreenen...

Jag förstod det och kom direkt att tänka på tre saker.

1) ingen kommer kunna sitta på platsen, räcker med att BMIn är lite för högt för att denne ska få delar av en fin skärm i häcken alt knäcka skärmen.
2) ska du ta bort värmeslingan som värmer stolsdynan?
3)tror verkligen inte att de där fläktarna räcker för att få in tillräckligt med luftflöde.

Rent idémässigt är det dock en häftig sak, menjag hade inte försökt bygga in en laptop i ett säte.

Permalänk
Medlem

man får inte lägga upp ett galleri innan byggandet har börjat..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
man får inte lägga upp ett galleri innan byggandet har börjat..

Varför inte?
Det är ju så nya ideer skapas. Han frågar ju efter tips och trixs och vi hjälper till. Helt klart att man får läggga upp ett galleri som det hära.

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem

Det där är ju en 9-3 :S

Aja, hur som helst så verkar det vara en bra idé, lite Fast and Furious stuk hehe
I Vin Diesels RX7 hade dom ju rymt 4 lustgastuber under passagerarstolen och luckan öppnades framåt. Vet inte om meningen är att du ska kunna ta med datorn från bilen när du går, om inte är det väl lite smidigare med ett Mini-ITX system alternativt Micro-ATX.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

nae0| ok, hade för mig att det var ok att lägga upp skisser... har sett andra gjort det...

CSM101| Jag har skissat dit ett "uppfällt" lock som förhoppningsvis håller för en person.

vet ej hur jag ska göra med värmeslingan...

Jag tog 9 3 :an för att det var den enda jag hittade med bra interiör och utan tak.... jag har en 900 -94 (med tak)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
man får inte lägga upp ett galleri innan byggandet har börjat..

det är bygglogg man inte får skapa innan bygget börjat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berjatroll
CSM101| Jag har skissat dit ett "uppfällt" lock som förhoppningsvis håller för en person.

vet ej hur jag ska göra med värmeslingan...

Om du förstärken kanten på dynan som fälls upp, och ordnar med en kant som dynan kan sitta på så kan du kanske komma undan med att kunna ha en passagerare i sätet. på så vis kan du undvika att trycket i dynan når datorn.

Angående värmeslingan har du två val: 1) du plockar bort sladden bakom knappen som är till för värmeslngan eller 2) du ger dig på och opererar bort värmeslingan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Om du förstärken kanten på dynan som fälls upp, och ordnar med en kant som dynan kan sitta på så kan du kanske komma undan med att kunna ha en passagerare i sätet. på så vis kan du undvika att trycket i dynan når datorn.

Angående värmeslingan har du två val: 1) du plockar bort sladden bakom knappen som är till för värmeslngan eller 2) du ger dig på och opererar bort värmeslingan.

3) man ger fan i att trycka på knappen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
3) man ger fan i att trycka på knappen

Hehe skulle precis säga det ;D

Liksom svårare är det ju inte,så slipper han massa onödiga ingrep.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
3) man ger fan i att trycka på knappen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Hehe skulle precis säga det ;D

Liksom svårare är det ju inte,så slipper han massa onödiga ingrep.

Han kanske ger fan i att trycka på knappen, men det finns gott om idioter där ute. Personligen hade jag kopplat bort sladden bakom knappen, bara för att vara spå den säkra sidan. Går även att återställa väldigt enkelt.

Permalänk
Medlem

aja, jag ska plugga sweC's regler sen slå er i huvet varje gång ni gör fel..

hehe^^ xD

Permalänk

hade byggt in den under handsfacket isf.. brukar finnas lite plats där om inte bilen är fullutrustad till max.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

eh pimp my ride?

Permalänk
Medlem

Fast and the Furious Snyggt!

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk

det första jag tänker på det är: vad ska du andvända datorn till? är både intresserad av bilar och datorer så jag har en hum i vädret iallfall.. tänkte om du har insprut och tändning som man ställer in genom datorn eller om du bara tänkte andvända den som stereo? ska du ha den och ställa in tändning och insprut så tycker jag att det här låter som en frän ide! men själv skulle jag aldrig göra den, jag skulle ha datorn utdragbar i panelen sen vridbarså både den osm sitter i passagerarstolen och en själv kan pilla olika inställningar på tändningen.

sen blir det ju en helt annan sak om du ska andvända den som stereo. så får du ta och göra en låda och gömma den nånstans. det blir mycke bättre och höjer nog komforten avsevärt hos passageraren.

jag ska bygga in en laptop i min amazon i framtiden. fast det blir när man skrapat fram 20 000 till hestec tändning och insprut + en bärbar då. så det kan ju dröjja ett bra tag.

lycka till och hoppas min åsikt hjälpt på traven.

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk

Ahh home made värme dyna snyggt

Permalänk

Det blir nog mest till att ha som multimedia maskin... och eventuellt gps... jag behöver inte komma åt själva laptopen eftersom att jag styr den med pekskärmen...

Permalänk

okej.... ta då och massera tankeknölarna och försök komma på nå bättre för den där konstruktionen är för komplicerad och håller nog inte i längden. kommer ihåg att jag smälde in en baslåda bakom passagerarsätet i epan. tyckte ju jag va skiiiiitfränt! ända tills jag provsatt passagerarstolen och insåg att man satt som skit. stolen vart så rak i ryggen och man slog huvet i taket eftersom epan var taksänkt. så att modifiera passagerar possitionen är nått jag själv aldrig gör om och jag avråder dig från att göra det. finns många bättre konstruktioner. hard work and no play!

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk

Jag får testa mig fram helt enkelt... jag har funderat på detta länge och eventuellt blir detta verklighet i sommar...

Permalänk

kan du länka bilen. är intresserad i vad du har för stolar etc etc

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser att du fantiserat dig bort när du rita bilen

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

hehe lånade en model som jag hittade på nätet... jag har endast implementerat min ide på den... de va de närmaste saab 900 jag kunde komma...

Permalänk
Medlem

va snyggt det va en riktig ögonsten det kommer bli bra lovar