I framtiden drivs skärmen med blod

Permalänk
Medlem

Undrar hur många ms responstiden är på.
Kanske går att köra crossfire med ett grafikort i varje fot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Idioter! nu när de fått smak för vårt blod är människorasen dömd! döööömd!

http://images.inmagine.com/168nwm/imagesource/is167/is167062....

Level 1 Skynet (Kärnvapen o grejer)
Level 2 Terminator
Level 3 Matrix
Level 4 X( (Neo Klarade inte sin uppgift)

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk

Jag säger bara: SKITBRA!!

jag hörde att vissa var skeptiska till om det skulle vara så bra sätt att driva den med. Jag tycker att för detta ändamål är det fantastiskt. Missuppfatta mig rätt, det är inga monster prylar som drar 500 watt vi kommer att se under huden men redan idag går det att få förhållandevis enorm beräkningskraft på under 10 watt och den energin har kroppen inga problem att leverera (då kanske man sätter hårdvaran innanför bukmuskelaturen istället så den är hyffsat skyddad) och sen strömmar den signalerna till och från kroppen på nått av 3 möjliga sätt.

1. Via trådlös överföring från hårdvara utanför kroppen

2. Via trådburen eller trådlös överföring till I/O enhet som sitter inmonterad i kroppen

3. Via kabel direkt (så kallad Hard wire) till hjärnan, då hjärnan komunicerar med samma medium som digitaltekniken är det bara ett nytt språk som datorn (hjärnan är det mycket jobbigare att lära) måste lära sig, dock är hjärnan bra på att anpassa sig också så detta kan nog bli en bra metod framöver.

vad det gäller ström... kroppen lämnar 65 watt (detta är ett medelvärde) i värmeenergi utan att göra ett styft.

för att få propotion, för att gå uppför en trappa:

"A human climbing a flight of stairs is doing work at a rate of about 200 watts."
-källa, wikipedia

dessutom är ju fettma ett stort I-lands problem, detta kan lösa det också, och mat har vi så det räcker och vi äter inte heller till våra organs fulla kapacitet så det finns mycket att handla med här.

På frågan i nyheten så svarade jag ja, det vill jag, dock finns det smidigare sätt att lösa en mobiltelefon eller mp3 på, men tänkt till exempel som många är inne på, en hälso central, om den endå kopplas till blodet varför inte kolla efter främmande organismer som virus eller bakterier, sen kan den naturligtvis ta tempen och utföra sådana uppgifter också, skulle också vara ett effektivt sätt att dosera mediciner på också.

Möjligheterna är många, keep on dreaming!

(Anmäler sig frivilig till eventuella människoförsök)

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem

Varför blod och kemisk energi? Varför inte mekanisk energi? Skruva fast nån form av generator i en led, koppla till en sån där rolig kondensator som håller laddningen hela dagen, koppla kondingen till elektroniken. Relativt enkelt och i stort sett utan ny teknik.
Fördelen med det här skulle väll vara att man slipper kabeldragningen från strömkällan till det man vill driva och att lösningen saknar rörliga delar.

Något jag inte riktigt är med på är hur skärmen visas genom huden? Hur djupt in ligger den? Påverkar mängden underhudsfett synligheten? Hudfärg?
I och med att den täcker ett så stort område, hur påverkar den bildningen av ny hud i området den täcker?

Helt klart bland det intressantaste jag sett nyligen. Om tekniken är säker så är ha-begäret ENORMT! Skulle springa omkring med vital-stats, klocka, datum och annan rolig info. Telefonen behåller jag dock gärna i fickan.

Permalänk
Medlem

hehe

Sign me up, jag skulle lätt kunna vara männskligt försökskanin om tekniken väl var redo.

Men bli inte förvånad över vad som är möjligt, allt är möjligt men till vilket pris.

ska bli intressant att följa ämnet framöver.

Visa signatur

Keep up the good work

Permalänk
Medlem

hehe grymt kan man få en mp3 spelar oxå ^^ bara att stoppa fingret i usbn och ladda ner lite

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wwraver
Mina ögon blöder. Det ser ut som du skriver med handflatorna under grav alkoholpåverkan. Jag får citera mrfisse - "Vad gör du då på en datorrelaterad sida och dess forum?"

Sedan detta trams med att man inte ska kritisera användandet av språket. Sålänge man inte har något av de många hinder som existerar, såsom att vara invandrare eller ha dyselexi, ja då bör man gå tillbaka till skolbänken om man skriver som en kratta helt enkelt.

Jag tycker då att detta verkar riktigt fräckt och till stor nytta för de som behöver extra hjälp i vardagen.

så du menar att du o alla andra skriver så mycke bättre en jag gör eller. Skulle jag vara som du o han jag citera skulle jag få skriva mycke sanlösa komentarer här på forumet ,men jag har lärt mig hålla tyst i det fallet dock. Detta kan jag inte hålla tyst för jag blir bara så less på sånna som ni .kom med nått vettigt istället

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Avstängd

helt klart creepy nog för att jag skulle göra det utan att tänka efter
lite jobbigt bara om någon ringer och man har "skoj" i sängen och helt plötsligt börjar saker dyka upp på armen XD

annat område som skulle vara något att använde denna är antekningar! inget mer bläck i handen

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

Det ligger väl närmst till hands att tänka på alla med pacemakers och liknande samt blodsockerfolket. Fast som skärm så är tekniken för min del rätt så ointressant.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Om detta någonsin blir verklighet sättar jag 1000 spänn på att det kommer att användas av amerikanska försvaret, på folk med något slags sjukdomstillstånd eller på galna japaner. Detta känns verkligen som Sci-Fi, häftigt men jag skulle inte vilja ha en i mig.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Segt med ACK-packet, och TCP's lilla säkerhetsgrej. Ska man köra 0 och 1 över brevduva ska man nog köra UDP och hoppas på det bästa!

Haha!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Är nyvaken, och hinner inte heller läsa igenom hela artikeln, men borde det inte gå att föra över energi trådlöst iställlet. En sak som vi snart har på många ställen är trådlöst internet överallt. Nästa steg kanske blir detta, att föra över energi trådlöst? Blir ju inte av om det endast är till för de sjuka med aparater inbyggda, men ifall alla vill börja ha skärmar, tatueringar etc. så skulle det kunna gå. Eller är jag helt ute och cycklar med idén? Tänkte mest på om den fungerar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_energy_transfer
"However, with the use of resonant coupling, wavelengths produced are longer, making it no more dangerous than being exposed to radio waves."

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Är nyvaken, och hinner inte heller läsa igenom hela artikeln, men borde det inte gå att föra över energi trådlöst iställlet. En sak som vi snart har på många ställen är trådlöst internet överallt. Nästa steg kanske blir detta, att föra över energi trådlöst? Blir ju inte av om det endast är till för de sjuka med aparater inbyggda, men ifall alla vill börja ha skärmar, tatueringar etc. så skulle det kunna gå. Eller är jag helt ute och cycklar med idén? Tänkte mest på om den fungerar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_energy_transfer
"However, with the use of resonant coupling, wavelengths produced are longer, making it no more dangerous than being exposed to radio waves."

Att föra över energi trådlöst, är nog något vi aldrig kommer försöka oss på,
då energi måste ha en bärare (elektron, foton etc) och tyvär, ger man dem för stor laddning resulterar det i strålning (ni vet säkert om alfa, beta, gamma och neutron sönderfall) då materialet som sänder ut någon av dessa får en halveringstid (atomerna faller sönder, och lämnar kvar dotterkärnor) alltså, radioaktivitet. Om någon har ett annat förslag så kanske, det ända tänkbara skulle vara att ladda neutrino eller någon annan extremt liten elementär partikel, dock inte fotoner (se ovan)
men jag tror att detta också skulle vara skadligt.

någon annan som har tankar om detta?

Permalänk
Medlem

Men det som stog om att det inte var farligare än radiovågor ifall man använde sig av längre vådlängd? Jag tycker att det borde gå att göra ofarligt eftersom det inte skulle behövas särskilt mkt energi. Tänk ifall man behöver 10w, och det sprids ut längs med hela magen. Man kanske har en stor mottagare som är 0.1mm tjock längs hela huden under magen? Eller om 0.5w skulle räcka för att driva det man vill använda, skulle inte så lite gå att ta ut från vågor liknande radio?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SNix
Varför blod och kemisk energi? Varför inte mekanisk energi? Skruva fast nån form av generator i en led, koppla till en sån där rolig kondensator som håller laddningen hela dagen, koppla kondingen till elektroniken. Relativt enkelt och i stort sett utan ny teknik.
Fördelen med det här skulle väll vara att man slipper kabeldragningen från strömkällan till det man vill driva och att lösningen saknar rörliga delar.

Som du själv säger så slipper man rörliga delar men den genererar också ström konstant, dygnet runt utan att du behöver röra dej eller ha ett batteri inopererat i armen. Sedan ska vi nog ta detta med en stor nypa salt, det är bara en koncept design trots allt.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Möjligt, men jag skulle dock inte våga mig på det, 0.5-10watt är inte särskillt mycket ström heller, men om det laddade upp något litet batteri så kanske
men jag skulle då satsa på något som fungerar, kanske skulle vara bra att ladda i sömnen, ger man skärmen en batteritid på 48 timmar så skulle det väl räcka? men nu är inte fallet så att dem vill ha en skärm som är placerad på huden, utan en skärm som drivs med kemisk energi(potentiell energi) som kalorier etc.

En annan sak, vem skulle vilja gå runt med en mottagare, på 0.1mm lika stor som magen? den skulle vara mycket ömtålig, kosta mycket, se allmänt dum ut också så nej, det är en opraktisk lösning

Permalänk

BSOD och du är död!

Permalänk
Medlem
Citat:

När blodet passerar skärmens myntstora strömaggregat så gör energiceller om glukos och syre i blodet till elektricitet

Betyder det hära att vi ska börja käka blodförtunnande medel samt göra regelbundna sjukhusbesök för att inte dö utav blodproppar?

En positiv sak för diabetiker och andra med nån blodrelaterad sjukdom, annars är detta i dagens läge helt onödigt.
Fast jag kan inte heller förneka att det är en grym manick :).

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
så du menar att du o alla andra skriver så mycke bättre en jag gör eller. Skulle jag vara som du o han jag citera skulle jag få skriva mycke sanlösa komentarer här på forumet ,men jag har lärt mig hålla tyst i det fallet dock med. Detta kan jag inte hålla tyst för jag blir bara så less på sånna som ni .kom med nått vettigt istället

Du stavar och skapar meningar som du gör med flit va?
Annars hoppas jag att du har en bra förklaring till din misshandel av det svenska språket.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att ny teknik är stenålder inom 10 år... så aldrig att jag skulle operera in nått sånt där.

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mosfisk
Du stavar och skapar meningar som du gör med flit va?
Annars hoppas jag att du har en bra förklaring till din misshandel av det svenska språket.

om du kollade tiden så va den rätt nära kl 6 i morshe är man pigg då eller NEJ. jag stavar inte altid rätt men vadå jag hade inte 5a eller mvg i språket heller men det har ni inget med att göra om jag har eller inte. fattar ni inte så är det bara att gå vidare till nästa snubbe som snackar nått ,o man behöver inte kritisera alla att dom formulerar eller skapar en felaktig mening Thats it

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk

Ehum, glöm nu inte att det här i allra högsta grad är koncept, det finns inga möjligheter att implentera den där idag.

Förövrigt blir jag lite deprimerad över hur konservativa många här är... Hur kan man tycka att detta är "absurt"? Det är väl självklart att datorer kommer att bli en allt större del av oss.

Jag skulle gärna operera in en sådan här skärm, om den fanns. Operationen är riktigt simpel - i princip gör man bara ett litet snitt, sedan stoppar man in skärmen ihoprullad, sedan "pressar" man ut den. Att ta ut den lär inte vara mycket svårare, så det gör inte så mycket om man byter efter 3-4 år.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

finns ju en klocka från casioi tror jag det var, som drivs helt av armrörelserna. rörelseenergin överförs till ett svänghjul i klockan som förstärker energin och lagrar den. den klockan behöver aldrig bytas batteri eller dras upp.

det är ju annars ett sätt att ta reda på energi, utan att stoppa nått i huden utan på.

jises siggemc!

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ehum, glöm nu inte att det här i allra högsta grad är koncept, det finns inga möjligheter att implentera den där idag.

Helt sant! om 50 år framåt i tiden så är det nog ganska så vanligt med inbyggda saker i kroppen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Platinum
Helt sant! om 50 år framåt i tiden så är det nog ganska så vanligt med inbyggda saker i kroppen

Haha, om 50 år är det människan som är inbyggd i tekniken, inte tvärtom...
Tro mig, det kommer inte ens ta 15 år innan de allra flesta har någon form av implantat i stil med detta. Vad hade vi för 50 år sedan? Betänk sedan hur mycket snabbare tekniken går framåt nu (vi gör mer framsteg på ett år idag än vi gjorde på ett genomsnittligt decennium under 1900-talet).

Gör inte misstaget att se på den teknologiska utvecklingen som linjär ^^

anexus - Du behöver ju inte raka av allt hår? Det är ju knappast något problem att ha skärmen även om man har lite hår.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

JAG VILL HA!

Grymt med en status skärm på ens hälsa och även ohälsa för den delen.

Hade känt ett behov av en sådan igår när man var ute som sa till en att det va dags att börja dricka vatten.

Nackdelen är när man träffar Mamma flickvännen eller farbror blå o säger att man inte druckit så mycket, bara för dem att kolla på armen o se att man ljuger. Hoppas vi får behålla vår personliga integritet i framtiden.

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

Xylion - Det är nog inte din mamma du bör vara orolig för, utan snarare staten som självklart kommer att vilja kontrollera din alkoholnivå konstant...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
om du kollade tiden så va den rätt nära kl 6 i morshe är man pigg då eller NEJ. jag stavar inte altid rätt men vadå jag hade inte 5a eller mvg i språket heller men det har ni inget med att göra om jag har eller inte. fattar ni inte så är det bara att gå vidare till nästa snubbe som snackar nått ,o man behöver inte kritisera alla att dom formulerar eller skapar en felaktig mening Thats it

Man kan inte annat än älska din formulering, din stavning och din totala brist på kommatecken (ett finns dock med, men inget mellanrum efter och det som kommer efter är ett felformulerat och i form av o)
du har inte funderat på att söka upp någon språkanalytiker etc? kanske skulle du kunna få diagnos på dyslexi. Vår kära konung har det visst, så det är inget att skämmas för.

Permalänk
Medlem

Kan folk hålla sig OnTopic!

Vill ni hålla på att klaga på varandra så kan ni väll göra det genom PM!

(Moderator får gärna ta bort detta inlägg samtidigt som de andra inläggen irrelevanta till nyheten tas bort)

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

hahaah tänk vad som händer när du ska genom metalldetektorn på flygplatsen

Att börja klaga och stöna för några små stavfel osv är helt onödigt, det skapar i stortsätt bara irritation och tjafs i forumet. Om det är läsbart, vad är problemet? och kom med ett bra argument.