Permalänk
Medlem

Hårdvaru Fel?

Hejsan! Marcus här xD ne men jag har precis köpt en nu dator, och till min stora förvåning så har jag hög choke, och inte lika bra FPS längre, ändå köpte jag en ungefär 2 gången bättre dator! THAT´S WIERD! så snälla hjälp mig, har säkt på google, även här! har kommit fram till att det är internet. men jag har ju samma internet nu som förrut! inget anorlunda alls. Skriv gärna hela configer, kopiera eran och klistra in här! så jag kan skriva in allt i min Config fil i Cstrike! tack på förhand! Sen om ni vet några bra program som gör gör datorn rappare på någotvis så är det emd intressant! Puss

Tycker förövrigt att datorn verka vara lite ostabil, eller vad man ska säga!

kan ju skriva in komponenterna ändå inget för mig nu:

# Corsair HX Series Modular Power Supply 620W

# Gigabyte EP35-DS4 iP35 4DDR2

# Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB

# Western Digital 500GB

# MSI GeForce 8800GTS OC 730MHz 512MB DDR3

# Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2x1024Mb 1066MHz

Permalänk
Hedersmedlem

choke och loss har med internetuppkopplingen att göra och inte komponenterna. Jag skulle kolla din cl_updaterate, cl_cmdrate och rate. Det är dem jag ställt in iaf för att få låg choke/loss.

Permalänk
Inaktiv

Uppdaterat alla drivrutiner?

Permalänk
Medlem

okej, jag har cl_updaterate 101, cl_cmdrate, och rate 25000, och ex_interp 0.01, och fps_max 101, cl_rate 20000. sen är det väl mer detaljer.

Permalänk
Medlem

Men lille vän. Cs 1.6 fungerar sämre på nya datorer än vad dom gör på äldre. Om man bara spelar Cs så snarare nergraderar du dig än uppdaterar dig varje gång du köper en ny dator. Sen kanske din config inte fugerar nått vidare till din dator. Prova göra en ny och uppdratera alla drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Hmm okej, låter skumt xD! Ah jag får göra det, men kom på att vi har skaffat digitalbox till telia 24 megabits, kanske är det som tar all kraft på internet då, hehe Tack allihopa! Puss

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceFire
Hmm okej, låter skumt xD! Ah jag får göra det, men kom på att vi har skaffat digitalbox till telia 24 megabits, kanske är det som tar all kraft på internet då, hehe Tack allihopa! Puss

Digital tv via bredbandet suger en jäkla massa kraft. Be dina föräldrar/syskon stänga av tv'n/boxen ett tag och testa att spela då, är antagligen därför det inte funkar som det ska.