Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chr1ster
Min T9300 blå-LED skärm gick från fas2 => fas3 i går på morgonen => fas4 igår eftermiddag
Ligger fortfarande idag på fas 4...

Borde få den någon gång nästa vecka i alla fall.

Beställde också en T9300 med blå LED-skärm.
På tisdag eftermiddag var den i fas2 och igår kl 11 var den i fas5. Snacka om snabb tillverkning, bara jag inte får en servad dator som någon har returnerat... jaja idag ligger den fortfarande hos schenker, får den väl på måndag el tisdag nästa vecka...

PS. på Dells hemsida står fortfarande beräknat lev datum den 1/4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vattenspridarn
Hur snabbt gick det från Fas 3 till 4 ?

Min hoppade från fas 1 till fas 4 på en eller två dagar.

Permalänk
Medlem

Min, som beställdes den 4/3, har dock inte rört sig alls från fas ett. Känns lite olustigt att det går så fort för alla andra men att det inte händer något hos mig. Dock får man väl säga så att det bara gått tre dagar..

Permalänk
Medlem

beror lite på vilka delar du har valt osv, nyligen hade dom brist på 8600 grafikkorten.

EDIT: samt hur du betalade datorn.
tog du förskottbetalning tar det upp till 5 bankdagar innan som registrerar pengar, och börjar bygga.
så dom har inte ens börjat samla delar till din dator.
Om det nu är fas 1 så.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag visste inte ens att man kunde välja 8600 till M1330, men jag har bara ett 8400, T9300, Vit-LED, och resten default.
Betalningen är gjord med kort så det borde inte vara några problem, hoppas jag.

EDIT: nu när jag kikade så är pengarna redan reserverade, så det är inte några problem där.

Permalänk
Medlem

Börjar bli väldigt less på dells sida, omöjligt att få den konfigen jag vill ha.

Vill ha t9300, x3100 och 7200rpm disk.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Börjar bli väldigt less på dells sida, omöjligt att få den konfigen jag vill ha.

Vill ha t9300, x3100 och 7200rpm disk.

Då får du ringa in

Permalänk
Medlem

ber om ursäkt, chansade om det gick att välja 8600. well så va nu inte fallet.
Vilket man kan börja undra vad det är som dröjer isåfall.
8400 gick det bara till 1330.

men på 1530 vad det iallfall grafikkortet som dröjde.
tips är annat att ringa in och fråga vad & varför det dröjer.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oinonen
någon som har koll på hur lång tid (ungefär) det tar för datorn att komma efter den kommit på fas 5 (skickat)? Nu blir ja riktigt sugen, efter läst alla inlägg om hur lång tid det tar så blev ja lite förvånad att efter min beställning i tisdags redan under torsdagen den hamnat på fas 5. ser fram emot datorns leverans

För mig en vecka, skickades i måndags och får den nu på måndag.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Någon som nyligen fått sig en XPS m1330 och kan kolla det är G98-8400 GS GPU och inte G86, så man får purevideo HD gen 3.

http://en.expreview.com/2007/12/04/born-for-hd-first-review-o...

http://www.techpowerup.com/gpuz/ program för att kontrollera vilken GPU

Visa signatur

Moderkort: Asrock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core I7 3770K, Noctua NH-D14 | RAM: 4x 4GB Corsair Vengeance Low Profile | GPU: Asus GTX 680 DC2T | HD: Samsung SSD 830 128GB | CHASSI: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
För mig en vecka, skickades i måndags och får den nu på måndag.

Haha! Då är rättvisa skippad (eh, skipad, chippad?), jag får också min på måndag! Ursäkta

Lite surt dock att den är i Värnamo nu, verkar som att jag fått den imorgon om det inte varit för helgen. Grr...

För de som har undrat så ändras inte Dells beräknande leveransdatum någonsin. När den väl skeppas (Fas 5) får man en ETA från Schenker. Schenker fick min order den 5 mars och beräknade då leveransen till 10 mars, vilket stämmer (de har ringt och bekräftat idag). Hade väl då varit 8 mars om det inte varit för helgen. Så, från Fas 5 till grande finale 3 till 5 dagar.

Kommer inte ihåg exakt nu, men Fas 1 tog väldigt lång tid, Fas2-4 var en dag vardera och Fas 5 fem dagar.

Jag beställde 28/2, leverans den 10/3 blir alltså 12 dagar. Dells beräknade leverans var 26/3, men det kom det ju inte ens i närheten av.

Utförligt, eller rörigt?

Permalänk
Medlem

Har beställt min nu.

Undrar hur jag kopplar den till min förstärkare som inte har HDMI ingång? Köper jag ett externt ljudkort som jag kopplar in till usb-porten? Blir den lösningen den bästa och kan man vänta sig riktigt bra ljud då, eftersom det är det externa ljudkortet som sköter allt?

Visa signatur

Jisc™

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Haha! Då är rättvisa skippad (eh, skipad, chippad?), jag får också min på måndag! Ursäkta

Lite surt dock att den är i Värnamo nu, verkar som att jag fått den imorgon om det inte varit för helgen. Grr...

För de som har undrat så ändras inte Dells beräknande leveransdatum någonsin. När den väl skeppas (Fas 5) får man en ETA från Schenker. Schenker fick min order den 5 mars och beräknade då leveransen till 10 mars, vilket stämmer (de har ringt och bekräftat idag). Hade väl då varit 8 mars om det inte varit för helgen. Så, från Fas 5 till grande finale 3 till 5 dagar.

Kommer inte ihåg exakt nu, men Fas 1 tog väldigt lång tid, Fas2-4 var en dag vardera och Fas 5 fem dagar.

Jag beställde 28/2, leverans den 10/3 blir alltså 12 dagar. Dells beräknade leverans var 26/3, men det kom det ju inte ens i närheten av.

Utförligt, eller rörigt?

Härligt. Känns som att det går hyfsat snabbt för rätt många just nu. Trodde först jag skulle få vänta 2-3 veckor minst, så är absolut inte missnöjd.

EDIT: Fick min idag. Toschiba-skärm, Inget CPU-wine och, har ännu inte blivit elektrifierad av chassit, plus att den röda är helt klart är väldigt snygg. Känns väldigt bra förutom möjligvis "musknapparna" som är lite för djupa för min smak, känns nästan som tangentbordsknappar. Men annars otroligt fin dator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min precis, första intrycket: romg! Läcker som tusan! Kör midnight blue vilket är precis vad det är, inte som på bilderna man sett, dvs. ljusblå. Den är mer svartblå, mycket stiligt. Den är liten och, ja, kaxig kanske man kan säga. Mer attraktiv en flickvännens vita Macbook, känns mindre och lättare. Tangentbordet känns bra (nu är jag iofs van vid en dator utan J-tangent och U med 50% success rate). Annars är det som sagt kvaliten på bygget som imponerar mest. Det mesta av chassit är metall, nätaggregatet är litet, samma size som till Macbooken. Ett nätt och gediget skyddsfodral medföljer, liksom en överdrivet flådig läderpärm till skivor och manualer! Fick även med ett par Creative EP-630-lurar.

CPU-whine (hur man vet att det är CPU:n vet jag inte ) har jag drabbats av. Låter som om någon slipar en kniv till och från. Får väl kontakta supporten om det, men vägrar de fixa det så är det inget jag gråter över. Andra klagomål är väldigt liten styrplatta och naturligtvis svensk Vista

Gillar musknapparna, men precis, de känns som vanliga tgb-knappar. Återkommer om jag kommer på något anmärkningsvärt.

Permalänk
Medlem

ahhh!! jag får min imorrn, vill ha den nu!! tog också midnight blue, skulle fått idag men kommunikationen med schenker funka inte riktigt, men imorrn så kommer den blåa lyxprylen, det första jag ska testa när jag fått den är att koppla in den i plasman genom hdmi porten, jobbigt att vänta :/
nångång imorrn återkommer jag med mina intryck, kanske nån bild med

Permalänk
Medlem

Får min imorgon. Ganska snabb leverans med tanke på jag beställde den 2:a, så 7 arbetsdagar. Dock tog jag den svarta då jag inte gillade den ljusblåa som syntes på alla bilder. Ville egentligen ha en mörkblå, men såg inte ut att vara så mycket till "midnight" på bilderna...

Känner mig precis som ett barn på julafton. Bra tajmat med tanke på att jag fyller år just imorgon också

Permalänk
Medlem

dom kan inget göra åt whinet.. live with it

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Fick också min idag!!! Beställde den 5:e så är mycket nöjd med leveranstiden... beställde också midnight blue och precis som cato skrev så är den väldigt mörk blå, perfekt.

Har också cpu whine men hörs bara om man lyssnar mycket noga, bara det inte blir värre så bryr jag mig inte.

Permalänk
Medlem

Packade precis upp. Antar jag också fått en lättare släng av CPU-Whinet. Men det hörs bara om det är helt tyst i rummet, är inget som stör annars.

Kan även upplysa om att det är ett fullstort tangetbord, var någon som sa att bland anant enter-knappen var i minityr (antagligen i en annan tråd...).

Någon som vet vad tygbiten är till för som man fick med datorn? Den som låg i CD-fodralet. Trodde den var till för att skydda skärmen när man vek ihop den, men den sticker ju ut 4-5 cm på varje sida om datorn.

Läste någonstans att man slog av/på WLAN med hjälp av touch-panelen. Men jag fick i alla fall en knapp på sidan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Fick min precis, första intrycket: romg! Läcker som tusan! Kör midnight blue vilket är precis vad det är, inte som på bilderna man sett, dvs. ljusblå. Den är mer svartblå, mycket stiligt. Den är liten och, ja, kaxig kanske man kan säga. Mer attraktiv en flickvännens vita Macbook, känns mindre och lättare. Tangentbordet känns bra (nu är jag iofs van vid en dator utan J-tangent och U med 50% success rate). Annars är det som sagt kvaliten på bygget som imponerar mest. Det mesta av chassit är metall, nätaggregatet är litet, samma size som till Macbooken. Ett nätt och gediget skyddsfodral medföljer, liksom en överdrivet flådig läderpärm till skivor och manualer! Fick även med ett par Creative EP-630-lurar.

CPU-whine (hur man vet att det är CPU:n vet jag inte ) har jag drabbats av. Låter som om någon slipar en kniv till och från. Får väl kontakta supporten om det, men vägrar de fixa det så är det inget jag gråter över. Andra klagomål är väldigt liten styrplatta och naturligtvis svensk Vista

Gillar musknapparna, men precis, de känns som vanliga tgb-knappar. Återkommer om jag kommer på något anmärkningsvärt.

Jepp. Glömde skriva; håller med om att styrplattan är lite snålt tilltagen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får alla CPU whine? Vad är Dell för skumm tillverkare? Högsta felprocenten någonsin?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

det är inte bara dells datorer som får det, andra tillverkare har samma "problem".

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

finns macbook , hp ,acer mfl som har cpu whine,jag har dock ingen på min dell 1530

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik1

Kan även upplysa om att det är ett fullstort tangetbord, var någon som sa att bland anant enter-knappen var i minityr (antagligen i en annan tråd...).

Det var goda nyheter, har sett lite äldre bilder och då var den mindre.

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan få den vita modellen här i sverige ?

Sen undrar jag även hur det funkar med ssd drivar, finns det någon möjlighet att byta till en ssd i framtiden om man köper en med vanlig disk nu, eller är det helt olika saker.

Permalänk
Medlem

nu när du ändå snackar byte av hårdvara, någon som vet om det är möjligt att byta dvdrommen i den om man i framtiden möjligtvis vill investera i en blu-ray spelare? är det väldigt komplicerat isåfall?

Permalänk
Medlem

Det skall inte vara några problem att byta till SSD disk i framtiden.
Ang, blu-ray vet jag inte, då den måste ha exakt samma mått som dvdn som du har nu.
Jag bytte CPU själv på min, från en T7500 som whinade till en helt tyst T9300. Datorn blev helt plötsligt ett par snäpp bättre

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borrre
Det skall inte vara några problem att byta till SSD disk i framtiden.
Ang, blu-ray vet jag inte, då den måste ha exakt samma mått som dvdn som du har nu.
Jag bytte CPU själv på min, från en T7500 som whinade till en helt tyst T9300. Datorn blev helt plötsligt ett par snäpp bättre

Vad får du ut för batteritid?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

när du bytte cpu, behövde du flasha om bios då?

Permalänk
Medlem

Ang. batteritid så har jag cirka 15 min mer än vad jag hade med T7500'an. 4h batteritid med 6 cells nu. Kör vista i classic mode med en del tweaks.

Jag bytte CPU förra veckan, och det enda som behövs för penryn är bios A09

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |