Permalänk

Jag har en delldator där jag skulle vilja byta ut nätagget. Hur kollar jag vad det är för sorts nätagg och om det ens går byta ut? Har en 9150 om det hjälper. Sen undrar jag också om det bara är formen på de olika sortes nätagg som finns som är skillnaden och om jag skulle kunna använda tex ett ATX och sedan göra en egen konstruktion för att få dit det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Jag har en delldator där jag skulle vilja byta ut nätagget. Hur kollar jag vad det är för sorts nätagg och om det ens går byta ut? Har en 9150 om det hjälper. Sen undrar jag också om det bara är formen på de olika sortes nätagg som finns som är skillnaden och om jag skulle kunna använda tex ett ATX och sedan göra en egen konstruktion för att få dit det?

Nu för tiden så tror jag att dell går efter standard. Är det en full-size dator med "vanlig" storlek på nätaggregatet? Kolla om det står ATX/BTX på nätaggregatet, t.ex "ATX v2.2 Compliant" eller dylikt.

Är det ATX och standardstorlek så kan du stoppa in vad du vill. Varför vill du byta?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Det är väl vanlig storlek på nätagget antar jag. Och det står inte på nätagget vad det är. Och det jag menade var ifall jag även om jag inte har atx kan stoppa in ett atx nätagg. Alltså om det bara är storleken som är skillnaden. Vill byta eftersom det jag har nu är alldeles för dåligt för de delarna jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väl vanlig storlek på nätagget antar jag. Och det står inte på nätagget vad det är. Och det jag menade var ifall jag även om jag inte har atx kan stoppa in ett atx nätagg. Alltså om det bara är storleken som är skillnaden. Vill byta eftersom det jag har nu är alldeles för dåligt för de delarna jag har.

Vad är nätagget spec'at till? Alltså total uteffekt?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

375W

Ok. Dell kör inte med några "Kalle Anka-watt" så 375w räcker väldigt långt när det kommer till OEM-agg rent generellt.

Behöver du verkligen byta?

Visa signatur

Permalänk

Nja bara kollar mest om möjligheten finns. Kan du inte bara ge mig ett svar istället?

Permalänk
Medlem

Tror har gjort det...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Nu för tiden så tror jag att dell går efter standard....

...Är det ATX och standardstorlek så kan du stoppa in vad du vill.

Citat:

Nja bara kollar mest om möjligheten finns. Kan du inte bara ge mig ett svar istället?

Men ok, jag GISSAR på att det går alldeles utmärkt. Om du googlar på part-numret som finns på alla komponenter från dell borde du få upp kvalificerade ersättningar, på dessa är det troligen spec'at ATX vilket betyder rock'n'roll för din del

Visa signatur

Permalänk

Hörni kan ni fixa nåra nya länkar för dubbla nätagg grejen? länkarna funkar inte för mej

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarkaren32
Hörni kan ni fixa nåra nya länkar för dubbla nätagg grejen? länkarna funkar inte för mej

Det var ett bra tag sedan denna FAQ blev uppdaterad, så jag tror inte att någon kommer slänga upp några nya länkar för din skull. Men pröva att söka i forumet, har för mig att dessa frågor dyker upp då och då.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=65484...

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Det var ett bra tag sedan denna FAQ blev uppdaterad, så jag tror inte att någon kommer slänga upp några nya länkar för din skull. Men pröva att söka i forumet, har för mig att dessa frågor dyker upp då och då.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=65484...

MVH laggarbacken

Jag ska försöka fixa detta så fort som möjligt!

ska försöka ta mig tid asap. det gäller hela faqen.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Jag ska försöka fixa detta så fort som möjligt!

ska försöka ta mig tid asap. det gäller hela faqen.

Okej då, vad trevligt

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Tja!

Hoppas att jag skriver på rätt ställe nu.

Jag har pajat 3 nätagg tidigare och nu håller det fjärde på att paja. Det hela börjar med att datorn startar om lite då och då (mest när jag spelar) och upprepas detta oftare. Till slut så dör nätagget bara.

Jag har hört mig om och fått veta att det är "ojämn" el som kommer ur mitt el uttag och att jag bör köpa ett slags "el utjämnare" som man har i eluttaget och sedan ska man ha dator sladden i "el utjämnaren"...

Är det nån som vet vad en sån pryl ("el utjämnare") heter och var jag kan köpa ett?

Permalänk

http://upload.landslide.nu/upl/Admin/Voltageissue.png

Vad betyder de negativa volten? De ser ju inte bra ut minst sagt och även standby 5v ligger ju lite utanför 5% specen för ATX.

Är det nätagget eller moderkortet, om man höftar? Och vad påverkar de negativa volten?

Och kan det orsaka ostabil Vcore?

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Bra tråd

Permalänk
Avstängd

en snabb fråga ett Hiper Type-M 580W måste väl va bättre en ett ace nätagregat eller?

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Hejsan.. jag är ny här och jag har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med.. vet inte om detta är rätt tråd för min fråga men jag tror den passar in =). Jag har problem med att få igång min dator varje dag. Jag måste dra ur min ström sladd när jag stänger av för dagen för annars går datorn knappt igång dagen efter. Jag har kommit på att om man sätter i sladden och väntar 20 sek med att starta datorn då kommer den igång. Men om jag låter sladden sitta i över natten med datorn avstängd då kan jag inte starta datorn. Kanske är svårt att svara på men kan detta vara nätaggregatet som spökar? jag har inga problem när jag väl får igång datorn men jag kan inte spela mitt spel längre (WoW).

Permalänk

Hej jag kämpar som attans att hitta ett TYST nät aggregat. Undrar om nån har nåt tips PSU som inte genererar coilwhine (Ja, jag är allergisk mot coilwine) och som har ett mycket lågt fläktljud. Corsair går bort för mig, då jag bara har dåliga erfarenheter från deras grejjer. Och då gäller det i första hand coilwhine. Är för närvarande inne på ett andra Corsair AX850, men även det strular med omstarter. (rma på det första) Har även liggandes ett Corsair TX650, vilket är drabbat av coilwhine av dess like. Samt ett Corsair TX650 V2, som har mindre coilwhine men har ett HÖGT fläktljud.

Alltså mottages tips på ett TYST och pålitligt PSU.

Ingen överklockning.

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal