Fattar inte att det här pratas så lite om, för allergi och astma ökar ju bara i Sverige och världen. Min Dell bärbara byttes ut av Dell för de hade inte reservdelar, fick en ny (2006 modell), flott av dem, men, den luktar rejält. Trotr nu två månader i ett separat rum, så luktar den fortfarande, eller rättare sagt, lukten är inte så stark, men jag reagerar. Huvudvärk, nästäppa, stort illamående, andningsproblem. Den går knappt att använda, tar antagligen ett antal månader till innan jag verkligen kan sitta vid den och det är förbann*at opraktiskt. Andra människor jag känner som också har allergi reagerar också, och min kakadua får andningsbesvär om hon sitter i samma rum! Skulle tippa det är flamskyddsmedlet, lim, plasthöljet och andra trevliga kemikalier som orsakar det. Så, finns det ett märke som luktar mindre?? Känner mig tvungen att sälja den här och köpa en ny. Enligt forskarna så har Dell högst andel Brom (flamskyddsmedel), och Sony minst, plus att Sony har kolfiberchassi, så rent instinktivt känns ju Sony som ett bra val, men de är ju såååå billiga... Zepto teknikern sa åt mig att Zeptos inte luktar vad han märkt, men jag tror inte vanligt folk tänker på det. Är jag tvungen att köpa begagnat så det är använt ett tag? Känns ganska osäkert.