Permalänk
Robot

Mitt "datarum"...HJÄLP!!!

Hej alla på swe,detta är mitt första galleri men troligen inte de sista.ska fatta mig väldigt kortfattat:HJÄLP! jag behöver uppgradera eller sälja datan och köpa en ny..har ni något förslag så tveka inte att skriva...
info om datan just nu:
intel(R) Celeron(R) CPU 2.66Ghz
2gig ram(tror dom e på 667Mhz)
grafikkort:NIVIDA GeForce4 MX 440 with AGP8X
Nätagg:BZeRK 550w
OS- XP,PRO

Jag är ute efter en tystare dator och ett grafikkort för dubbla skärmar

(ps e bara 14 bast men har byggt med datorer i 3 år)

tack på förhand!

Besök albumet: Mitt "datarum"...HJÄLP!!! av king of the snow

Permalänk
Avstängd

onödigt att sälja datorn du får som inget för den minnerna kan du spara o lådan nätagget lika så sen byter du bara mderkort o processor samt grafikkort ,kostar kanske 2500:- 3500:- beroende på va du ska ha

räknar på en intel core 2 duo E4500 samt ,ett gigabyte P35 ds3 grafikkort N8600GT 512 kanske kostar 700-1000kr

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Haha jag är 13år och har byggt med datorer i tre år alltså ett år yngre än dig när du började:)

Permalänk
Medlem

16 år började bygga när jag var 10.... Asså bara för du 14. så e du mkt coolare?

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

Tja det är snyggare i verkligheten så en 5a.

Btw: Jag är 10år, och har byggt en dator själv, men inte den jag har nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 95anso27
Haha jag är 13år och har byggt med datorer i tre år alltså ett år yngre än dig när du började:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisken92
16 år började bygga när jag var 10.... Asså bara för du 14. så e du mkt coolare?

snälla du spädbarn håller inte på med datorer o det är ni fram tills ni paserat 12 kanske

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

okej du får nån tusen för den kanske

men då du köper ny måste du
*Läsa manualerna,ÅRDENTLIGT
*VARA FÖRSIKTIG
*VARA LUGN
*INTE LÅTA DJUR VARA I NÄRHETEN
*OCH ANVÄNDA ESD ARMBAND

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
okej du får nån tusen för den kanske

men då du köper ny måste du
*Läsa manualerna,ÅRDENTLIGT
*VARA FÖRSIKTIG
*VARA LUGN
*INTE LÅTA DJUR VARA I NÄRHETEN
*OCH ANVÄNDA ESD ARMBAND

varför får inte min statiska katt va i närheten jag bär ju antinstat armband då kan jag väl stoppa in kattfan i datorn den blir inte statisk i allfall

ha ha fan vilken syn o vilket läte det skulle bli i datorn MJAAAAAOOUUIIIIISRisthickrash, sprak

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

det värsta är att han menar allvar.. är du verkligen ens 14?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

men märker att du är noob på datorer "datan" ;D

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk

har faktiskt sjukt svårt att se vad som e upp å vad som e ner....sry......mmm klistermärken....uäck...1p

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

grafik kort för 2 skärmar har typ alla... http://www.webhallen.com/prod.php?id=77742 kostar 300kr. Om det bara är 2 skärmar du är ute efter så är det inte så dyrt, sedan är det bara att byta fläktar så får du den tystare.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Haha, vem F*N bryr sig om hur gamla ni var när ni började pilla med datorer?:P Det säger ju inte ett skvatt om era kunskaper, så sluta jämföra sånt.

Tillbaks till tobic. Ehm, hur mycket tillåter din bank? Billigt och prisvärt är ju iaf följande:
Intel E8400 3ghz dual core = 1700:-
XFX nForce 680i LT SLI = 1000:-
Geforce 9600GT = 1500:-
Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2gb = 450:-

Totalt = 4650:-

Sen om du har råd i framtiden så slänger du i ett till 9600GT och kör SLi. Nätagget du har ska utan problem klara detta system.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

.....

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

älska 440 graffat! har haft 3st själv hehe köp en amd dom e billiga

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

ska du ha ett hyffsat gaffe till din burk så e ati radeon 9800 pro 256 ett bra val. men då gäller de att hitta ett oxå.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag vill be dig ta en titt på bilderna i ditt galleri, och sedan själv fundera på vad du skulle ge dem för poäng i ett allmänt galleri som detta.

....1p

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

HAHHAHAHA JAG HAR ÅXÅX SÅNT VOTREC NÄTAGG, VORTEC IS DA FUCKING SHIT ÄGER FAN SÖNDER HPER, INTE ATI, DET SKA VA NVIDIA 98000GX2 BÄSTA NÅNSIN HAR 2 ST NU LITE ÖVERKLOCKADE FUNKAR FIN FINT, oooops caps på sorry orkar inte skriva om texten igen ^^

Permalänk
Avstängd

Ta det det lilla lugna! Märker att alla blir väldigt aggresiva för pojken skriver "Är 14 år och hållt på med datorer i 3 år" Blir ni skrämda av det eller? Ni ger honom inte ens konstruktiv kritik.

Hjälp honom istället för att sänka honom, är väl därför forumet och galleriet finns till. För att kunna tipsa om hur man kan förbättra sina datorer.

Jag håller med, det var inte direkt snygga bilder.. man såg inte mycket alls. Men säg det på ett snällt och fint sätt. Ni som ger dålig kritik är inte mycket bättre själva. Vi ALLA har varit nybörjare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
okej du får nån tusen för den kanske

men då du köper ny måste du
*Läsa manualerna,ÅRDENTLIGT
*VARA FÖRSIKTIG
*VARA LUGN
*INTE LÅTA DJUR VARA I NÄRHETEN
*OCH ANVÄNDA ESD ARMBAND

E det verkligen så VIKTIGT att använda ESD armband?
Jag och min polare brukar mixtra med våra datorer som fan och greja men inte har vi sett en skymt av esd band xD
Men jag byggde ihop en polares data och då fans det med esd band, vilket jag använde.
Men e det viktigt?

Alright, Back on the Tobic.

Umm,Lite gulligt skrivigt ^^
Men helmesjoes paket verkade trevligt och kör på det ^^

Samt lyssna på Mr-boring.
Det e ganska mycket kritik som sagt ni kastar på han.

P.S
Jag var 14 när jag börja leka med datorer och e 16 nu..
Bara för att det e ett sånt jädra skrivande.
D.S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
.....

Ja egentligen....

1p

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
Ja egentligen....

10p

Permalänk
Medlem

tredje bilden nerifrån, är det en massa wettwxtrasor runt hdd?

Permalänk
Avstängd

Är hela rummet fyllt med information då eller?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk

vad är det där förnågot?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

För att vara seriös så undrar jag vad din budget är.

OfT: Är FragBite ellr Flashback här och invaderar?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jag är 22 år och har "lekt" med datorer länge men jag vill nog helst glömma dagarna som kid när jag "byggde" eller "byggde om" datorer.

INTE skryta om det.

Permalänk
Medlem

Det var inte jättedåligt, men bilderna var hemskt dåliga.
På blocket kan du kanske sälja den för 2000 eftersom det finns folk där som tror att datorer som lyser är bra datorer. Hittar du inte någon sådan får du kanske 1000 för den alternativt lite mer kanske om du säljer den i delar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Avstängd

jag är 39 har byggt datorer i över 10 år =P.Inge direkt svårt att bygga en dator tycker iallafall jag.Ha bara tålamod och var försiktig.Folk verkar ha svårare att sköta om dom istället.Har sett många skrämmande exempel hos mina kunder hehehe.Fan mer damm i datorn än i damm sugar påsen LOL.Vet detta va offtopic =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

Ibland funderar jag...
Då funderar jag på varför jag läser saker på sweclockers mera.

Recensionerna är alltid fina.

Men resten.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag