Permalänk
Medlem

Har hört att man kan sälja Windows Xp ganska dyrt typ 1500-2000kr

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NazOneX
men märker att du är noob på datorer "datan" ;D

..noob för ett mycket vanligt stavfel?

Topic:

Intel 8400
Geforce 9600gt (godtyckligt märke)
Gigabyte GA-P35-DS3 (rev. 2) (moderkort)
2 gig minnen 800mhz, om du har råd, 4 gig.

Permalänk

uhm?

inte en enda skarp bild, och dessutom inga bilder som stämmer med bildtexterna. vad är det galleriet föreställer och vad är det du menar med "...HJÄLP" i rubriken?

1p

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
okej du får nån tusen för den kanske

men då du köper ny måste du
*Läsa manualerna,ÅRDENTLIGT
*VARA FÖRSIKTIG
*VARA LUGN
*INTE LÅTA DJUR VARA I NÄRHETEN
*OCH ANVÄNDA ESD ARMBAND

allså..
*INTE LÅTA DJUR VARA I NÄRHETEN
*OCH ANVÄNDA ESD ARMBAND

Armband?. va fan bara töntar som håller på med sånt skit. en onödig kostnad ser jag det som.. lägg upp datorn på diskbänken. (den är jordad)
jag har byggt minst 10 stycken datorer i eget burk.. och byggt minst 25 datorer åt polare,och beställningar. om jag va du som lägger in de är forumet så sälj skiten du har nu. och bygg en budget burk. om du inte har så mycket cash nu. eller så väntar du och sparar ihop pengar, och bygger nåt värre.

-----------------------------------------------------------

Jag använder.
just nu.
-AMD duel core x2 6000+
-4gb 667mhz ddr2
-msi neo v3
-8800GTS 640mb
-500gb sata hd.
Men har beställt.
-Abit quad x38
-Intel core 2 quad 9450
-4gb 1066mhz ddr2 corsair minnen

Visa signatur

Intel core 2 duo E8600 @ 4ghz. gigabyte GA-X48-DQ6. 4gb @ 1066mhz. 4870x2. 3tb hd. osv

Permalänk

Snälla, lägg ner lite energi på bättre bilder.

Vad gäller att sälja dator-prylar; gamla minnen är åtråvärda (är du säker på att de är 667mhz, i så fall behåll dem). Geforce 4mx 440? Häftigt, bara att rama in och hänga på väggen. Pure art. Celeron är svårt, som komplett system får du inte ut mycket pengar.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Oh fy faan vilka dåliga bilder, nästan 10 minuspoäng på den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Haha, vem F*N bryr sig om hur gamla ni var när ni började pilla med datorer?:P Det säger ju inte ett skvatt om era kunskaper, så sluta jämföra sånt.

Tillbaks till tobic. Ehm, hur mycket tillåter din bank? Billigt och prisvärt är ju iaf följande:
Intel E8400 3ghz dual core = 1700:-
XFX nForce 680i LT SLI = 1000:-
Geforce 9600GT = 1500:-
Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2gb = 450:-

Totalt = 4650:-

Sen om du har råd i framtiden så slänger du i ett till 9600GT och kör SLi. Nätagget du har ska utan problem klara detta system.

Varför inte lägga på 150kr och få ett 8800GT istället? Dessutom tror jag inte att det nätagget har stöd för 2 grafikkort

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Snälla, lägg ner lite energi på bättre bilder.

Vad gäller att sälja dator-prylar; gamla minnen är åtråvärda (är du säker på att de är 667mhz, i så fall behåll dem). Geforce 4mx 440? Häftigt, bara att rama in och hänga på väggen. Pure art. Celeron är svårt, som komplett system får du inte ut mycket pengar.

Begagnade DDR2 667 är värda ungefär lika mycket som ett ruttet lingon.
Att rama in ett MX-kort är nästan som att rama in alla dåliga prov man skrivit eller som att styla en Volvo

För att säga nåt konstruktivt skulle jag köpa datorn för en hundring, men då bara för att slakta den och ta moderkortsplåten och 3,5" platserna, men det finns ju alltid Blocket.

Visa signatur

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!

Permalänk
Inaktiv

Sämst bilder. Du skriver data istället för dator, och särskriver. 1p!

Permalänk

Om du nu ska sälja datorn så bör den hämtas, skulle påstå att datorn knappt är värd frakten.... Men du skulle ju kunna sälja den till farmor för några hundra

Permalänk
Medlem

om du vill ha ett grafikkort som klarar dubbla skärmar så måste du byta ut grafikkortet, hoppsan du råkade köpa ett pci-x grafikkort så då får du byta moderkort. Hoppsan nu fungerar ju inte processorn och ramminnen för att det inte stödjer moderkortet! kortfattat: köp ny dator och bygg ihop den själv än att uppgradera den lite smått.

Permalänk

Dåliga bilder.. Sen heter det ju Datorrum.. jag ser då inga Ettor och nollor överallt i rummet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

SNÄLLA! Sluta skriva och säga "data" när du menar "dator" så sjukt irriterande...
F.ö. måste du skrota/sälja datorn och köp en ny.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

haha skrattade när jag läste data "rummet".
borde väl stå "data" rummet.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

När jag var 10 fanns det inga datorer mindre än ett garage...

När man köpte en på den tiden fick man med en tekniker i vit rock som pysslade om den..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
haha skrattade när jag läste data "rummet".
borde väl stå "data" rummet.

Men det kanske inte är ett Rum? Det kanske är ett "Rum"

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 WIFI Plus D4 - CPU: Core i7 12600k
Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5 - Grafik: Sapphire RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27"

Permalänk
Hedersmedlem

när jag var tio fick jag en 133mhz (fan va grym jag var, de flesta hade enbart 120mhz) med 48 ram om jag minns rätt (de flesta hade väl 32mb) ;), innan hade jag en commodore 64 (spy vs spy t.ex..).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
SNÄLLA! Sluta skriva och säga "data" när du menar "dator" så sjukt irriterande...
F.ö. måste du skrota/sälja datorn och köp en ny.

Lite sent ute kanske?

Onödigt att väcka döda trådar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
när jag var tio fick jag en 133mhz (fan va grym jag var, de flesta hade enbart 120mhz) med 48 ram om jag minns rätt (de flesta hade väl 32mb) ;), innan hade jag en commodore 64 (spy vs spy t.ex..).

Jag kommer ihåg hur svårt det var att välja mellan en 486 SX 25 MHz och en 486 DX 33 MHz. Mellanskillnaden var 2.000 kronor eller mer.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Ni som skriver hur gamla ni var när ni började bygga ihop datorer, vad är meningen med det?

Det är något helt fruktansvärt enkelt att göra, köpa alla delar, skruva in allt i chassit, för en "basic"-dator klarar du dig ofta med under 20 små skruvar.

Sätta in lite sladdar som är otroligt enkla att få rätt eftersom de bara går att trycka in i precis den kontakt de ska sitta i.
Installera operativsystem, som idag bara är att trycka i en skiva och spamma "fortsätt" på skärmen om man är nöjd med datorn som den är och inte vill ha några avancerade inställningar.