Tre lyckliga vinnare kammar hem grafikkort från MSI

Permalänk

Jag får aldrig vinna tävlingar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Får "spel" på dessa "motivera varför" tävlingarna. Ena sekunden väljer dom ut vinnarna genom de roligaste motiveringarna.
Nästa tävling så väljer dom ut dom mest seriösa genomtänkta motiveringarna.

Känns meningslöst, tycker att man ska ta och lotta och hoppas på det bästa.

Ska egentligen inte klaga, men jag måste

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperSupra
Får "spel" på dessa "motivera varför" tävlingarna. Ena sekunden väljer dom ut vinnarna genom de roligaste motiveringarna.
Nästa tävling så väljer dom ut dom mest seriösa genomtänkta motiveringarna.

Känns meningslöst, tycker att man ska ta och lotta och hoppas på det bästa.

Ska egentligen inte klaga, men jag måste

Vi får som sagt inte lotta på grund av lotterilagen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vill inte framstå som en dålig förlorare men sådana tävlingar går ut oftast på att man ska läsa frågorna och sedan ge sig på jakt efter svaren. Inget grafikkort med 2 gb finns att hitta på MSIs hemsida som jag använde som referens... väldigt oseriöst av MSI. Här har inte MSI hämtat några pluspoäng hos mig = dålig reklam för MSI.

ANnars grattis till vinnarna. Håller man ändå så bra koll så att man kan svaret på dessa frågor utan att kolla upp svaren så förtjänar man att vinna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

grattis till vinnarna!

Jag hade fel på det med 2gb frågan osså :S

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Vill inte ha MSI prudukter i min burk så svarade inte ens.
Bekymmer kan jag fixa själv om jag vill.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

gz då. men jag fattade inte ens vinnarens text

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Vill inte framstå som en dålig förlorare men sådana tävlingar går ut oftast på att man ska läsa frågorna och sedan ge sig på jakt efter svaren. Inget grafikkort med 2 gb finns att hitta på MSIs hemsida som jag använde som referens... väldigt oseriöst av MSI. Här har inte MSI hämtat några pluspoäng hos mig = dålig reklam för MSI.

ANnars grattis till vinnarna. Håller man ändå så bra koll så att man kan svaret på dessa frågor utan att kolla upp svaren så förtjänar man att vinna.

Precis, jag känner något liknande. Lite frågande till varför de använder en sådan formulering. Jag satt och letade igenom MSIs hemsida och fann inget 2GB kort = bra reklam för de fick mig att läsa på om deras produkter.
De vill att man ska förklara varför man vill ha en viss bärbar dator, så man läser igenom allt de har om de olika datorerna = bra reklam för de fick mig att vilja ha den fula GX600.

Sen kör de med en slamkrypare och frågar vilket kort de erbjuder med mest minne. Rätt svar = 1GB för 2GB är inte ute till försäljning (än iallafall)
Rätt svar enligt MSI = 2GB. Detta gör att jag får olustiga känslor till företaget. Särskilt när det visar sig vara svårt som fan att få kontakt med dem.

Nä, nästa moderkort blir inte ett MSI får nog bli ett gigabyte istället.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Lotterilagen

Tävlingen som sådan är väl bra men ni kan väl skippa momentet med en kass slogan.

Gigabyte lyckas med sina tävlingar. Gräv lite på deras hemsida, svara på frågorna och de drar en vinnare från de rätta svaren utan att trampa i klaveret med lotterilagen.

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk

Re: Lotterilagen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
Tävlingen som sådan är väl bra men ni kan väl skippa momentet med en kass slogan.

Gigabyte lyckas med sina tävlingar. Gräv lite på deras hemsida, svara på frågorna och de drar en vinnare från de rätta svaren utan att trampa i klaveret med lotterilagen.

Är du säker på att de är medvetna om lotterilagen?
Har du provat att anmäla det för att testa?

Lotteriinspektionen måste alltid godkänna sånt.
Sålänge man inte vinner pga en prestation.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Precis, jag känner något liknande. Lite frågande till varför de använder en sådan formulering. Jag satt och letade igenom MSIs hemsida och fann inget 2GB kort = bra reklam för de fick mig att läsa på om deras produkter.
De vill att man ska förklara varför man vill ha en viss bärbar dator, så man läser igenom allt de har om de olika datorerna = bra reklam för de fick mig att vilja ha den fula GX600.

Sen kör de med en slamkrypare och frågar vilket kort de erbjuder med mest minne. Rätt svar = 1GB för 2GB är inte ute till försäljning (än iallafall)
Rätt svar enligt MSI = 2GB. Detta gör att jag får olustiga känslor till företaget. Särskilt när det visar sig vara svårt som fan att få kontakt med dem.

Nä, nästa moderkort blir inte ett MSI får nog bli ett gigabyte istället.

Håller med, hela idén med en tävling som denna är ju att göra reklam för sitt märke och produkterna och öka medvetenheten.

Men tycker dock allt det tas bort och trovärdigheten för företaget får sig en redig törn, då de dels anser att ett kort som inte går att få tag på eller ens finns på deras hemsida ändå erbjuds? och sen då andrapristagaren får ett kraftfullare grafikkort än andrapristagaren och dessutom en tredjepartskylare på det!

Man borde ju ha varit medvetna om stället man anordnade tävlingen på, och att sweclockare inte bryr sig om att 9600 har högre siffror än 8800 så länge prestandan är sämre, och att vi inte anser ett kort vara erbjudit så länge det inte går att köpa!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Gillade tredjepris tagarens kommentaren "Mycket bang for the buck"

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

MSI har gjort så att jag har tappat förtroendet för Sweclockers tävlingar.

Det rätta svaret om man kollar på hur frågan var formulerad är 1GB, allt annat är bullshit. MSI erbjuder inget 2GB kort överhuvudtaget, 1GB är det Rätta svaret, att MSI inte kan svara på sin egen fråga och att SweC inte gör något åt det är extremt dåligt!

Se till att korrekturläsa frågorna i nästa tävling och se till att inget sånt här händer igen. Rätt svar på Fel fråga är ingen bra kombination.

:arg: , men glad att b3h3moth81 vann iofs.

Permalänk

Det här var ju rolig läsning på morgonkvisten! Det blir ju ett trevligt tillskott i Geforce-familjen !
Vad jag läst är 9600gt jämlikt 8800gts 640mb(g80).

Följdaktligen tänkte jag köra en liten benchmark mellan min nuvarande konfig (se sig) och nyligen införskaffade e2180@3,7ghz som kommer ha 9600gt. Ska bli kul!
Hoppas sistnämnda piskar motståndet!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk

Kan man egentligen lita på att MSI vet vad de sysslar med när de anser att ett 9600GT är mycket bättre än ett 8800GT med specialkylning?

9600 har färre shaderprocessorer men istället 50mhz mer på core och 300mhz mer på minnena. Humm.. borde kanske inte gå att få upp 8800GT kortet i samma hastighet?

EDIT: borde kanske tillägga att kortet ligger långt framme i testerna ändå så det inte låter som att jag bara dissar kortet.

Det borde slå 8800GTS 640 utan problem och framförallt vara svalare.

Grattis!

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

En fråga till MSI: hur köper man grafikkortet med 2gb minne ni erbjuder ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
En fråga till MSI: hur köper man grafikkortet med 2gb minne ni erbjuder ?

Jag har fått svar från MSI och kortet släpps snart.
"Card will be released soon."

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Men eftersom de påstår att den finns tillgänglig så ska jag ju kunna köpa den här och nu, eller hur ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är grymt att vi får chansen att vinna fina prylar och förra veckan tog jag hem ett par fina OCZ-minnen! ..fast jag har inte fått dem ännu :-/
men de kommer väl snart.

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Men eftersom de påstår att den finns tillgänglig så ska jag ju kunna köpa den här och nu, eller hur ?

Minst. De erbjuder dem ju. I framtiden.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Inte helt fel att vinna ett grafikkort, blir perfekt till en HTPC. Förstår inte varför folk ska klaga på MSI, det är generöst av MSI att dela ut produkter till Sweclockers användare och det inte alla sidor som får chansen för detta. Visst är det alltid reklam inblandat vid sånna här tävlingar men skäll inte ut Sweclockers för det.

Stort tack till MSI och Sweclockers för att ni arrangera tävlingar för oss användare och för vinsten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Gillade tredjepris tagarens kommentaren "Mycket bang for the buck"

Den slogan vill man alltid höra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robs
Inte helt fel att vinna ett grafikkort, blir perfekt till en HTPC. Förstår inte varför folk ska klaga på MSI, det är generöst av MSI att dela ut produkter till Sweclockers användare och det inte alla sidor som får chansen för detta. Visst är det alltid reklam inblandat vid sånna här tävlingar men skäll inte ut Sweclockers då de måste följa lagarna.

Stort tack till MSI och Sweclockers för att ni arrangera tävlingar för oss användare och för vinsten

Den slogan vill man alltid höra

Nä, det är stort gjort av företaget men de har gjort två tabbar som de måste få veta för att kunna bättra sig.

Att erbjuda ett grafikkort som man inte säljer är en ren motsägelse.
De har utvecklat 2GB kort som de ännu inte säljer, alltså kan de inte erbjuda dem.
Att ge 9600GT som första pris trots att 8800GT är bättre är också en motsägelse, det säger att MSIs PR-avdelning inte har tillräckligt kunskap om deras egna produkter.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granis_1980
http://www.sweclockers.com/nyhet/7392-tillverkare_experimente...

Grattis till er tre vinnare!

Var den nyheten jag tänkte på.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Var den nyheten jag tänkte på.

Den hade jag helt missat faktiskt. Tack!

Synd bara att de ännu efter 1,5 månad efter nyheten fortfarande inte släppt kortet. Så de "erbjuder" det ännu inte.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Så jävla dåligt av MSI.. Satans 2GB kort som inte finns i butikerna eller på hemsidan heller för den delen!
Inte dålig förlorare men man kan ju tycka att tävlingen i alla fall skulle ha seriösa frågor!