Hjälp! Tema inställning(?)

Permalänk

Hjälp! Tema inställning(?)

Hejsan alla problemlösare!

Jag har ett problem. Jag har ända sen jag köpt min laptop haft genomskinliga "Vista fönster" men det har helt plötsligt försvunnit och jag vet inte hur jag kan fixa tillbaka det.

[BILD PÅ PROBLEMET]

Jag har förut kunnat högerklicka på skrivbordet sen klickat mig vidare på > Anpassning > Fönsterfärg och Utseende.
Där har jag kunnat ställa in färger och genomskinlighet. Det går inte längre och jag tror det är problemet!

Vad måste jag göra för att fixa det? Det kanske bara är något inställning?

Jag har testat att:
- inaktivera och aktivera tema tjänsten
- uppdaterat drivrutiner

Men det fungerar fortfarande inte =/

Tack till er som kanske kan hjälpa mig!

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk
Medlem

en polare till mig undrar samma sak efter igår när jag formaterade hans dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Hjälp! Tema inställning(?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1111j0ck3
Hejsan alla problemlösare!

Jag har ett problem. Jag har ända sen jag köpt min laptop haft genomskinliga "Vista fönster" men det har helt plötsligt försvunnit och jag vet inte hur jag kan fixa tillbaka det.

[BILD PÅ PROBLEMET]

Jag har förut kunnat högerklicka på skrivbordet sen klickat mig vidare på > Anpassning > Fönsterfärg och Utseende.
Där har jag kunnat ställa in färger och genomskinlighet. Det går inte längre och jag tror det är problemet!

Vad måste jag göra för att fixa det? Det kanske bara är något inställning?

PS. Jag har inte inaktiverat Tema tjänsten heller! =/

Tack till er som kanske kan hjälpa mig!

Testa uppdatera drivrutinerna till grafikkortet, kanske kan hjälpa dig?

Visa signatur

Stationär: R7 9800X3D - B850 Aorus Elite WiFi7 - 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB G5 + Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 1000W 80+ Gold - Corsair Frame 4000D ARGB - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 17 Pro Max

Permalänk

Nej det fungerade inte med att uppdatera drivers heller :S
Det funkade förut med dom drivers jag hade innan. Det bara blev såhär helt plötsigt typ. Kan inte komma på vad jag har gjort! :S

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1111j0ck3
Nej det fungerade inte med att uppdatera drivers heller :S
Det funkade förut med dom drivers jag hade innan. Det bara blev såhär helt plötsigt typ. Kan inte komma på vad jag har gjort! :S

Testa en systemåterställning till en tidpunkt då du vet att det funkade?
Brukar lösa de flesta problem.

/D

Visa signatur

Stationär: R7 9800X3D - B850 Aorus Elite WiFi7 - 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB G5 + Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 1000W 80+ Gold - Corsair Frame 4000D ARGB - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 17 Pro Max

Permalänk

Har du valt Aero till att börja med? Aero kan avmarkeras till Basic om något program inte stödjer Aero.

Så du kan inte ställa in här alltså?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Har du valt Aero till att börja med? Aero kan avmarkeras till Basic om något program inte stödjer Aero.

Så du kan inte ställa in här alltså?

http://img246.imageshack.us/img246/3995/aerows1.jpg

Du har nog svaret på problemet. Jag kan inte välja Vista Aero. Förmodligen något program som sabbat. Undra vad det kan vara. För jag har inte det alternativet! :S

Visa signatur

MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk
Medlem

Testat några äldre drivrutiner?
Tjänsten "theme" kan inte ha inaktiverats kanske?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Det borde inte vara drivrutinerna. För det har funkat först, sen helt plösligt utan att jag installerat andra drivisar så har det bara bytts =/

Nej det är inte themes som är inaktiverat heller

Visa signatur

MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk

Ursäkta denna tråd-revival, men jag har samma problem..

Har testat att uppdatera drivers, både till den nyaste och äldre versioner.
Themes är markerat, och en systemåterställning är inte ett alternativ.

Kan det ha ngt att göra med SP1 att göra?

(Föresten, jag får inte längre upp det 'nya' fönstret när jag väljer 'Fönsterfärg och utseende', utan kommer direkt till den 'klassiska' menyn, där då Aero inte finns med)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdahl
Ursäkta denna tråd-revival, men jag har samma problem..

Har testat att uppdatera drivers, både till den nyaste och äldre versioner.
Themes är markerat, och en systemåterställning är inte ett alternativ.

Kan det ha ngt att göra med SP1 att göra?

(Föresten, jag får inte längre upp det 'nya' fönstret när jag väljer 'Fönsterfärg och utseende', utan kommer direkt till den 'klassiska' menyn, där då Aero inte finns med)

Har du kört windows benchmark grejen i kontrolpanelen?

Permalänk

Ja, det hade jag gjort innan utan något resultat.
Jag löste det dock själv genom att ta tillbaka mina ändringar som jag gjort enligt blackviper's ändrade 'services', och nu fungerar det som det ska