Hörlurar & Högtalare i samtidigt

Permalänk

Hörlurar & Högtalare i samtidigt

Undrar om ni vet något smidigt sätt att ha i både högtalarna och hörlurarna samtidigt, i PC:n då. Är det möjligt att på något vis ha hörlurarna i ett av de andra uttagen, t ex det svarta eller blåa uttaget? Då jag slet sönder pluggen på mina förra hörlurar när jag bytte mellan högtalare och hörlurar. Tyvärr har jag lite ont med cash för tillfället, en billig lösning vore bra.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk

Finns adapters som gör en utgång till två. Finns nog på de flesta elektronikbutikerna.

Vill du ha mer "kontroll" kan du köpa en sån här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21901106

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Blir det någon märkbar försämring av ljudnivå och ljudkvalité då man använder en sådan splitter? Någon som har egen erfarenhet av splitter adaptrar?

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Eller någon växel om du inte vill ha ljud i båda samtidigt.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_blueflame
Blir det någon märkbar försämring av ljudnivå och ljudkvalité då man använder en sådan splitter? Någon som har egen erfarenhet av splitter adaptrar?

Kopplar man två passiva högtalare till en sådan får man ju halva impedansen vilket bör ge skillnad i ljudet, om än kanske bara lite lägre, men om ena är är aktiv(högtalarna) och andra passiv skulle jag nästan misstänka att den aktiva har väldigt hög in-impedans, så det inte gör någon skillnad alls. Förutom att alla kopplingar ger mindre kvalitetsförluster och ökar risken för störningar.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Jag använder splitter och har gjort det i fem år, funkar felfritt. Jag använder en sån med kabel då den vanliga lilla pluggen lätt kommer i vägen för de andra kontakterna.
Kör även med Hörlursförstärkare vilket verkligen rekommenderas för att ge lite knuff i ljudet i lurarna.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.