Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
höööög bild, aningen mycket "luft" (vatten) i nedrekanten imo.

Edit: såg bättre ut på mina vanliga skärmar än tv:n :]

hehe tv,n

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Text

Oki kul med lite information så att man blir lite klokare
Alla brännvider har sina för och nackdelar så jag får kolla runt lite och se vad man bestämmer sig för.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hovs hallar

Någon som vill med och fota vid hovs hallar i eftermiddag/kväll?

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem

En snubbe som går på en väg(g).

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inno
En snubbe som går på en väg(g).

http://www.rare.se/wp-content/uploads/2008/04/_mg_8856vert600...

Den é häftig tycker jag, annorlunda vinkel att fota i

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem

Brasse; Din tredje bild var verkligen något speciellt, härliga färger som ger upphov till glada känslor, perfekt till sommarvärmen nu!

inno: Enkel, men häftig bild. Vinkeln får en att verkligen ta sig en extra titt på hela bilden, schysst redigering också!

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem

Sprang ut i eftermiddagsljuset och tog en snabb bild medans riset kokade. 20 meter från mitt sovrumsfönster.

Nu är det vår!

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
Jaa, och jag har fasen inte varit i Sverige på snart ett år. Kommer iofs hem den 27:e juni, då skall det ätas pizza!

Det är nåt visst med svenska pizzeria pizzor. Hur vi än försöker göra pizza hemma så smakar det inte likadant. Det smakar gott, visst, men det smakar som hemmapizza. Amerikansk pizza är det för övrigt sjukt mycket ost på. Tjocka är dom också (både pizzorna och folket).

Då har du inte smakat Pitaburgarna som finns i Fisksätra, Stockholm...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Titta vilken fin ny leksak jag har

Blir ni avundsjuka nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriiiiik
Blir ni avundsjuka nu?

Inte speciellt. Gänga på lite bättre optik så kanske du kan fånga min uppmärksamhet.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Hehe Ska till New York i övermorgon.... Så du får vänta några dagar med objektiv porren

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så här när valborg närmar sig hadde jag tänkt försöka mig på att ta kort på fyrverkerier.

Skulle va glad om någon skulle kunna komma med lite tips angående slutertider, bländartal, och iso-tal m.m.
Kameran jag kommer att foto med är min Nikon D40x + kitt objektivet 18 - 55.
Nämnas bör väl också att jag inte innehar något stativ vilket medför att slutartider längre än säg 1/30 kommer vara i stort sätt omöjliga.

Ja så ös på med lite tips nu så att jag kan få till några fina bilder, om det nu är möjligt med halvkorta slutartider vill säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JBHunter
Så här när valborg närmar sig hadde jag tänkt försöka mig på att ta kort på fyrverkerier.

Skulle va glad om någon skulle kunna komma med lite tips angående slutertider, bländartal, och iso-tal m.m.
Kameran jag kommer att foto med är min Nikon D40x + kitt objektivet 18 - 55.
Nämnas bör väl också att jag inte innehar något stativ vilket medför att slutartider längre än säg 1/30 kommer vara i stort sätt omöjliga.

Ja så ös på med lite tips nu så att jag kan få till några fina bilder, om det nu är möjligt med halvkorta slutartider vill säga

Kolla in den här länken! bör stå allt du kan tänkas behöva veta där! Även om du inte har ett stativ kan det ju va bra att ställa eller luta kameran mot något... Tror det blir svårt annars
http://digital-photography-school.com/blog/how-to-photograph-...http://digital-photography-school.com/blog/how-to-photograph-...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel så ska man ha några sekunders slutartid, samt att man ska börja exponera innan pjäsen dragit iväg, så man får med hela färden!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Permalänk
Medlem

Utan stativ tror jag det blir svårt att fota fyrverkerier. När jag fotade det senast använde jag stativ och en trådutlösare och hade kameran inställd på bulb (och iso100 och ~f/8). Sen håller du slutaren öppen så länge som explosionen varar.

lite inspiration

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk

Har faktiskt de senaste åtta åren eller liknande tänkt på att jag alltid varit sugen på att fota fyrverkerierna. Men har alltid varit på fest. För första året så ska jag inte festa, och självklart har man då sålt sitt stativ :).

Permalänk
Medlem

Ett par galet värdelösa porträtt, men testar skyport:en med d-lite 2:orna.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ett par fina porträtt där!

btw,
Not Found

The requested URL /blogg/ was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

---

Känner du någon stephanie poon?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Ett par galet värdelösa porträtt, men testar skyport:en med d-lite 2:orna.

bild1

bild2

hehe du liknar en vi känner:p..
den första var småkul, den andra var rätt häftigt..

Permalänk
Medlem

Slänger upp bästa bilden ifrån kvällen (valborg).

Omöjligt utan stativ, blir till att inhandla ett tills nästa gång.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hehe du liknar en vi känner:p..
den första var småkul, den andra var rätt häftigt..

Blir du förvånad om det inte är första gången jag får höra det där? Jag verkar ha några generiska drag eller något, får höra det sjukt ofta! Fast har man lite extra kilon så försvinner ju linjer från käkben osv, så är väl lite förståeligt! Borde gå ner lite..

Tack för de fina orden! Var helt oseriösa bilder faktiskt!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

En uttömande recension av Sigma EX 18-50 F/2.8 bjuder jag på här för dom som är intresserade.

http://ades.mine.nu/wordpress/?p=207

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersB
En uttömande recension av Sigma EX 18-50 F/2.8 bjuder jag på här för dom som är intresserade.

http://ades.mine.nu/wordpress/?p=207

verkar nice, hur är det med backfokus osv?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Blir du förvånad om det inte är första gången jag får höra det där? Jag verkar ha några generiska drag eller något, får höra det sjukt ofta! Fast har man lite extra kilon så försvinner ju linjer från käkben osv, så är väl lite förståeligt! Borde gå ner lite..

Tack för de fina orden! Var helt oseriösa bilder faktiskt!

hehe nae inte direkt

jag har säkert sätt dig flera gånger när jag varit inne i sthlm

Permalänk
Medlem

vårbilder

Jag fortsätter på blomtemat och postar några bilder från den senaste fotorundan

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}