Permalänk
Medlem

Hastigheten Sänktes med XP

Hej!

Har precis köpt en Dell XPS 1530 laptop, som Vista var för installerat på. Mina program fungerade inte riktigt i vista, gilla det inte. Installerade WinXP Pro SP2 nyss. Nerladdningarna har blivit så mycket sämmre. Fick ut 4.8mbit ner av mitt 8mbit bredband, Som jag är nöjd med. (Bredbandskollen.se)

Nu när jag testar med xp får jag bara ut 2.7mbit ner som högst. Har sökt lite i forum. Testade det där med TCP Optimize, men det funkade inte vidare alls. Blev bara sämre. Jag vet inte vad jag ska göra riktigt nu. Det är väldigt störade.

Tack förhand

/ Fredrik.

Visa signatur

//chucky

Permalänk
Medlem

Kör du med IE eller Firefox? Bredbandskollen funkar inte så bra med Firefox.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

fixa tptest istället, är bättre..

du kan återställa inställningarna med tcp optimizer oxå..ska kunna iaf

Permalänk
Medlem

Japp, har kört med firefox både när jag testade i Vista och XP. Sen märker man det när man tankar torrents när jag körde Vista låg jag på ungefär 520kb/s Nu när jag använder XP så tankar jag torrents i högst 320kb/s samt från http:er och ftp:er.

Jag har testat fram och tillbaka med TCP optimizer antingen blir det sämre eller så blir det ingenting. Det jag har gjort med programmet är att jag har ställt in min vanliga hastighet och sen kört "Optical Settings" Med och utan PPPoE.

Hoppas ni har något att komma med. Har läst runt lite mer om just SP2, att det är just så i denna Service pack eller liknande.

Tack på förhand

Visa signatur

//chucky