Permalänk
Medlem

Aktieportfölj

Aktier är kul saker, om det går bra med investeringarna dvs.
Tänkte skapa en diskussion om hur en bra portfölj ska se ut i dagens börsklimat.

Lite regler bör finnas,
* Max antal bolag, 10 st
* Det ska vara aktier som handlas i de nordiska länderna
* Max inköpspris på portföljen 250k

Vet att det finns några aktietrådar, men det kan vara kul med en som tar upp folks olika strategier när det kommer till den perfekta portföljen.

Skriv gärna en förklaring till varför just de aktierna hamnade i portföljen, och om det är en kortsiktig eller långsiktig portfölj.

Mitt bidrag dyker antagligen upp under morgondagen.

Om ett år eller två kan man ju se vilken som hade bästa handen...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Jag har inget bidrag, har inte orkar sätta mig in i det än, men något med stabil tillväxt och hög avkastning är väl bra? Typ H&M och liknande klädaffärer ska vara bra vad jag hört... Fast kommer inte ihåg vilka som var starkast där. (fast det kanske inte är nordiskt? Åhlens ?? )

Lika viktigt som vilka aktier är väl varifrån man köper dem? Speciellt om man inte har allt för mycket att investera så att inte bankerna sliter i en direkt. Det går lätt 1-2% på bara inköpet om man inte är rätt ute.

Aja, kommer sätta mig in i det riktigt hårt när jag börjat få en riktig inkomst Man orkar ju inte pensionsspara på skitränta! :@

Fast du kanske redan har koll verkar det som.. Men ialal fall xD

Kan ju passa på och se om någon vet något bra aktieforum?? Det känns som det bästa jag hittat är 2p2s forumdel. Det känns som om många forum fylls med "OMG! 25% ränta i 10 år! INVESTERA!!!!"... Letar efter någor mer seriöst??

bra trådstart!! Ska bli kul å följa

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Vet inte om det är bra att titta på forum, läsa gärna böcker istället, känns som om de flesta på forumet försöker få upp priserna på deras aktier tills dess att de säljer sina.

Läs gärna många böcker istället men bra tips är att veta vad man investerar i noga och marknaden man investerar i, försök undvika bli påverkad att köpa av vad andra sagt.

Kommer lägga till min portfölj senare.

Permalänk
Medlem

Paradox och starbreeze säljer jag nog under nästa vecka. Tror långsiktigt på GIM men tycker det blivit lite, lite drag i den senaste dagarna. Tycker jag ligger för tungt i GIM men vill samtidigt inte sälja då jag kommer tjäna mindre pengar senare lol. Greed ftw.