Permalänk
Robot

Xbox i ett viasat chassi!

Efter att ha gjort allt möjligt med ett antal olika xboxar så bestämde jag mig för att göra nått som jag slipper eller vill göra om som jag kan ha tills det går sönder nån gång i framtiden. Resultat blev helt okej. Det som jag stoppat i är:

Xbox moderkort v1.6 chippat med duox2
250gb maxtor disk
inbyggd irdongle
inbyggd mottagare till logitech kontroll

på baksidan sitter det:
2st usbkontakter
Scart fullkopplad RGB
Svideo
Component
Composit
och stereo kontakter.
Detta styrs av 3 switchar.

Besök albumet: Xbox i ett viasat chassi! av Majkey

Permalänk
Medlem

Vad tjänar du på att ha din xbox i en annan låda ? Om det är den äldre modellen, förstår jag, för den är riktigt stor och klumpig. Bra Jobbat, men en personlig åsikt, är att du skulle kunna montera bort den lila akrylskivan som du har mellan fläkten och chassiet. Alternativt färga den svart, eller i någon annan nyans som inte sticker ut så mycket.
Kul att det blev lyckat

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Vad tjänar du på att ha din xbox i en annan låda ? Om det är den äldre modellen, förstår jag, för den är riktigt stor och klumpig. Bra Jobbat, men en personlig åsikt, är att du skulle kunna montera bort den lila akrylskivan som du har mellan fläkten och chassiet. Alternativt färga den svart, eller i någon annan nyans som inte sticker ut så mycket.
Kul att det blev lyckat

Hehe jadu, står juh att det är ett xbox moderkort v1.6. Asså det gamla xboxet ^^. är la inte alla som är så insatta i xbox. Den lilla plastskivan jag har där är till för att dölja mitt fula hål för fläkten.. blev inte så bra att göra det med en kapskiva (flex). Hade dock bara rosa plast hemma så fick bli det. Tycker nästan det är lite kul att det sticker ut ^^. Fick även en kommentar på xbox-scene att det var snyggt. Så helt fel är det la inte.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Vad tjänar du på att ha din xbox i en annan låda ?

Vad tjänar du på att ha din dator i en annan låda?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var onödigt gjort då den gammla designen är snyggare men snyggt vart det endå, bra jobbat! (Y)

Permalänk
Medlem

snyggt men det enda jag störde mig på va den fula färgen på plåten runt fläkten elle rom det va plast men men nice

Visa signatur
Permalänk

Detta skulle man ju vilja se som bygglogg. Hade suttit perfa. Men det såg bra ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hajper
Jag tycker det var onödigt gjort då den gammla designen är snyggare men snyggt vart det endå, bra jobbat! (Y)

Det är inget fel på den gamla designen. Men visst fan känns det kul när man har gjort nått själv =). Såvida du inte syftar på min första version av den här, för den tycker jag blev ful

Citat:

Ursprungligen inskrivet av laxxal
Detta skulle man ju vilja se som bygglogg. Hade suttit perfa. Men det såg bra ut!

Jag började en bygglogg och tänkte lägga upp lite "Wip, work in progress" bilder. Men var juh fan ingen som var intreserad XD. Vet det sedan tidigare när jag postat moddar på mitt 360 i modifikations delen. Är inte mycket respons på tvspels grejer.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Som folk tidigare påpekat, ifall den lila plasten vore svart så hade det blivit ett lyft, åtminstone i mina ögon. Men fortfarande en riktigt nice mod, tummen upp för sånt här;)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Som folk tidigare påpekat, ifall den lila plasten vore svart så hade det blivit ett lyft, åtminstone i mina ögon. Men fortfarande en riktigt nice mod, tummen upp för sånt här;)

Verkar inte vara många som ser charmen i min söta lilla rosa plastbit ^^. Näe men ska hålla ett öga öppet efter liknande svart plast. Hittar jag det tillverkar jag en svart bit oxå och jämför. Ni har nog rätt, blir nog mer stilrent med svart

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Riktigt snygg...måste se snyggt och stilrent ut i hylla =0

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Nice!
Vart har du DVDn?
Skulle bytt ut den där gamla GPU fläkten till vänster och försökt trycka in någon slim server kylare i koppar som förlitar sig på 120 mm fläkten som sitter ovanför

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Nice!
Vart har du DVDn?
Skulle bytt ut den där gamla GPU fläkten till vänster och försökt trycka in någon slim server kylare i koppar som förlitar sig på 120 mm fläkten som sitter ovanför

Dvd är överskatta och helt omöjligt att få plats med XD. Näe men använder aldrig dvd. Streamar allt över nätverket och vill jag ha in nått på den använder jag ftp. Har haft funderingar på att bygga dvdn extern men får se vad jag gör med det.

Och jo, skulle la helst oxå byta ut gpu kylflänsen, men dumt nog monterade jag den med 2komponents epoxy/kylpasta.. så den lär sitta där resten av livet. och temperaturerna är inge fel på så det gör inget.. Cpun går däremot uppemot 65c vid spelande. men tror det är acceptabelt.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Vad är meningen med det? Du kunde ju iaf tagit en modernare model.

Permalänk
Medlem

Man tager vad man haver
Och meningen med det får du klura ut själv

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Ja färgen på stycket runt fläkten var gräslig... sen ser det ut som fläkten blåser ut istället för in... hade vänt på den så du får in luft i lådan samt kunde byta ut den lilla klaren med fläkt mot en större passiv (som då kyldes av den större fläkten).

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

den blåser ut, är det som är tanken :P. och säger du att jag ska byta ut cpukylaren? Varför, den funkar suveränt, är gpukylaren jag borde byta ut.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

kyler revoltecfläkten bra, hade tänkt att sätta en på min xbox oxo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speedy_2
kyler revoltecfläkten bra, hade tänkt att sätta en på min xbox oxo

den kyler tillräckligt.. Lite högljudd bara om man kör den på 100%, men i xbmc och vid filmtittande räcker det med 30%.. Väldigt lätt att montera, iaf på cpun.

man får först montera av den svarta plastramen och sedan göra några små adaptrar. för hålen i moderkortet är för stora så jag klippte ut 2 små plastbitar ur en dvdspindel och borrade lagom små hål i dom. Dessa sätter man på baksidan av moderkortet sedan är det bara att trycka dit kylaren.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Sweeeet!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Vad är det med alla pessimister?! Killen har gjort ett riktigt schysst jobb. Det handlar kanske inte så mycket om funktion, det handlar mer om konst och inspiration, att testa och att meka.

Mycket roligt initiativ Majkey!

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Tack så mycket jag har massa svart sprayfärg kvar. Tror ni det funkar att måla min rosa plastbit svart? den är väldigt mjuk och böjbar så är rädd för att det ska spricka

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
Vad tjänar du på att ha din dator i en annan låda?

Jag har inte min dator i en annan låda. D.v.s. om man bortser från min lilla släpbara dator, som jag byggt in i en väska, för användning som laptop.
Inget illa menat, det är bara roligt att ge svar på tal

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Jag har inte min dator i en annan låda. D.v.s. om man bortser från min lilla släpbara dator, som jag byggt in i en väska, för användning som laptop.
Inget illa menat, det är bara roligt att ge svar på tal

Jag menade egentligen inte dig utan i allmänhet men det var roligt att höra Bygglogg på "släpbara datorn"?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

okej. Update. The pink is GONE . Och så snyggade jag till bakplåten. tyckte det blev jättefint. ni som såg det tidigare, vad tycker ni?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

nice jobb.

jag vill också köra ir till min xbox. är det svårt?
vart köper man de billigaste sakerna till den?

sånt här gillar jag skarpt!
det är sånt här som ska ligga i galleriet och inte en massa skit

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
nice jobb.

jag vill också köra ir till min xbox. är det svårt?
vart köper man de billigaste sakerna till den?

sånt här gillar jag skarpt!
det är sånt här som ska ligga i galleriet och inte en massa skit

Tackar tackar ^^. köra ir till ditt xbox? Din fråga är lite konstig. Kan juh va så att jag formulerat mig lite konstigt oxå ^^. Men min IRdongle är mottagaren till den officiella fjärrkontrollen från Microsoft. Jag har bara strippat den och monterat den invändigt. Samt lött bort IR dioden och satt den på 2 sladdar så jag kunde montera den på valfritt ställe. Så om vi förstod varandra rätt så är det en fjärrkontroll med mottagare du letar efter. Vet inte om dessa säljs längre, är iaf osäker på originalet. Men funkar såklart med vilken piratkontroll som helst. Finns en på 24.se för 149kr

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
okej. Update. The pink is GONE . Och så snyggade jag till bakplåten. tyckte det blev jättefint. ni som såg det tidigare, vad tycker ni?

Läckert! Det blev mycket snyggare nu. Fortsätt så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
Jag menade egentligen inte dig utan i allmänhet men det var roligt att höra Bygglogg på "släpbara datorn"?

Jag har inga bilder från bygget utav den, men jag kan slänga upp ett par bilder åt dig sedan. Den är dock inte klar än. Du får dem när jag kommer hem

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
den blåser ut, är det som är tanken :P. och säger du att jag ska byta ut cpukylaren? Varför, den funkar suveränt, är gpukylaren jag borde byta ut.

Vad är tanken bakom att fläkten ska blåsa ut? Mitt förslag gick på att om chassifläkten blåser innåt får du dess kyleffekt där var det behövs (luften kommer iaf att strömma i burken men koncentrationen blir på GPU'n). Detta gör att en passiv kylare troligen skulle vara tillräckligt för att kyla GPU'n och på så sätt minimera oljud. Säger inte att din lösning inte fungerar, bara att det finns en bättre.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Roligt att se folk som fortfarande använder sina gamla xboxar till något vettigt, själv så kör jag Xebian på min och använder den som seedbox, fungerar ypperligt.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)