Akta er för Geforce 9600GT!!

Permalänk
Medlem

Jag har hållit på att köra memtest86+ nu när jag testar mina minnen och då kör kylaren 100% hela tiden vilket den gjort hela natten... Får se hur det blir när jag installerat windows. Men jag har ju redan en Accelero S1 liggandes och förutom att den är tystare så bör jag få bättre kylning också. Men du har kanske rätt och i så fall kanske det är bättre att sätta S1:an på mitt gamla 7900GS i den andra datorn.

Är kortet tyst även om jag skulle vilja testa köra Linux t.ex.?

Permalänk

Hmm, ingen aning om hur Linux fungerar, men bara man får in Rivatuner, EXPERTool eller något annat sådant program så.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Hmm, ingen aning om hur Linux fungerar, men bara man får in Rivatuner, EXPERTool eller något annat sådant program så.

nvclock

Permalänk
Medlem

OK ni hade rätt, kortet är riktigt tyst när man bootat windows!
Får se om jag sätter på S1:an, känns inte helt nödvändigt faktiskt.

Permalänk
Medlem

ronnlylov: Som redan nämnt i "9600GT-tråden" så kan du få kortet ÄNNU tystare genom att ladda hem RivaTuner och där ställa in fläkthastigheten på 25% - 100% istället för, med EXPERTtool, 50% - 100%. Se 9600GT-tråden för mer info om ämnet. Jag orkar inte skriva allt igen. Kortet blir iaf knäpptyst.

EDIT: Länk till inlägget: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=825...

Visa signatur

Dator: MacBook Air 13" 2012 & Raspberry Pi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Stöd för Linkboost finns med den är inte aktiverad. Linkboost stöddes i de första bios på flera mobo, men sen togs bort med nya bios versioner.

Problemet med överklockning av PCI-E och ostabilitet beror på att folk har inte uppdaterad sitt mobo bios till nyare version. Det är inget fel 9600GT som vissa får för sig. Det är mobo som ställer till det.

Ok inget linkboost som är aktivt då alltså. frågan är hur vanligt det är att folk överklockar via pci-e då det enbart ökar "bandbredden" till grafikkortet, och pci-e 1.1 räcker ju gott o väl idag. Vad jag menar är att det verkar som om vissa som köpt 9600gt får problem även utan ökning av pci-e och utan eller med överklockning. men absolut du kan ha helt rätt i att det kan vara BIOS uppdatering som behövs.

Sen kan man ju alltid ställa sig frågan om de fanns "fungerande" BIOS då 9600 släpptes?!

Visa signatur

Antec Solo | Corsair VX450 | P35c DS3r | E2180@3ghz (M0) 1.328v | FSB 333 | Schythe Ninja B. /w AS5 | Corsair @832 5-5-5-18 1,9v 5:6 | HD3870 @ 875/1366+AC S1-passive | Spinpoint T166 500gb + Deskstar 160gb (gummi upphängda) | Samsung S192a DVD-rw | utblås Nexus120@7volt | insug Nexus 92@8v | Samsung 223BW 21,6" | 1*Fanmate | Cambridge 2.1 högtalare|

Permalänk
Medlem

hmm

Är det någon som kommit på en lösning? Sitter nu på en ny dator som inte funkar!!!

Jag har senaste drivrutinerna till grafikkortet och senaste bios till moderkortet.

Vad ska jag göra????

Jag har ett Gigabyte GA-MA770-DS3...

//Magnus