Permalänk
Medlem

9600GT och black screen!

Hej, har precis byggt ihop min första dator och allt funkade jättebra förutom att det blir en "svart skärm" då och då. Ffa när jag körde 3dMark06. Då hängde sig hela skiten och min skärm började blinka med loggan som den har när den går ned i väntläge (tror jag). Det var iallafall LG loggan...

Läst en del om problem med 9600gt och blackscreen utan att hitta någon lösning.
Hjälp mig? Vad ska jag göra?
Jag har ett Antec 4480 chassi med tillhörande nätagg med 2*1024mb ram plus AMD X2 4400+ och ett Gigabyte GA-MA78G-DS3H moderkort.

Mvh
Magnus

Permalänk
Medlem

byt drivrutiner? får blackscreen om jag kör dom nyaste drivarna men funkar iaf med lite äldre

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
byt drivrutiner? får blackscreen om jag kör dom nyaste drivarna men funkar iaf med lite äldre

Ok, tack för snabbt svar. Vilka drivrutiner ska jag ha då? Såg på nvidia hemsidan att det släpptes nya drivrutiner i maj, har du testat dom? Var hittar jag gamla drivrutiner?
trist när det krånglar när jag för första gången byggt en dator. Jag kan inte mycket om bios inställningar o.s.v.

//Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magkar80
Ok, tack för snabbt svar. Vilka drivrutiner ska jag ha då? Såg på nvidia hemsidan att det släpptes nya drivrutiner i maj, har du testat dom? Var hittar jag gamla drivrutiner?
trist när det krånglar när jag för första gången byggt en dator. Jag kan inte mycket om bios inställningar o.s.v.

//Magnus

jag kör 171.65 lr nått ja jag testa dom nya 175.?? fick blackscreen av dom sök på google efter gamla drivrutiner ?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Fan vad konstigt att det ska krångla med nya drivrutiner, jag fattar inte varför det bara krånglar för vissa! Polaren köpte exakt samma paket och hans verkar inte krångla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magkar80
Fan vad konstigt att det ska krångla med nya drivrutiner, jag fattar inte varför det bara krånglar för vissa! Polaren köpte exakt samma paket och hans verkar inte krångla...

vet :S konstigt e de

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

ny bios uppdatering kommer för 780i den 24 maj som ska lösa ett problem med diverse fel som grafik artefakter låsningar mm så förhoppningsvis dröjer det inte länge tills det kommer till övriga.

läs mer här så ser du att vi inte är ensamma med 7xx serien och problem.
http://www.evga.com/forums/tm.asp?m...age=41&key=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban32
ny bios uppdatering kommer för 780i den 24 maj som ska lösa ett problem med diverse fel som grafik artefakter låsningar mm så förhoppningsvis dröjer det inte länge tills det kommer till övriga.

läs mer här så ser du att vi inte är ensamma med 7xx serien och problem.
http://www.evga.com/forums/tm.asp?m...age=41&key=

Är det BIOS-uppdatering till moderkortet då? Är det svårt att uppdatera BIOS? Det verkar avancerat...

Permalänk
Medlem

Finns väl instruktioner? Följ dem

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ingen som kan hjälpa...

Nu har jag uppdaterat bios och till dom senaste drivrutinerna på grafikkortet men det krånglar ändå!

Ska kolla med polaren som köpte precis likadant paket om han har samma problem. Testade World in Conflict igår med gott resultat förutom när jag skulle gå ur så blev det black screen igen!

Jag vet inte om fläkten funkar som den ska på grafikkortet för den varvar inte upp när jag spelar som den gör när datorna startar upp. Men det kanske den inte ska göra heller?

Magnus