Permalänk
Medlem

Dubbla grafikkort i nybygge

Hej sweclockers, det brukar vanligvis räcka med att söka efter sånna här problem men jag har inte hittat något.

Jag kommer få ett 8800 gt / 8800 gts när jag fyller år, för att sätta in i min gamla skräp dator.

Det jag undrar är om jag kan ha 2 grafikkort i min nya dator som jag planerar att köpa om ett halvår eller så, tex ett 8800 gts+ett av dom nya 280 korten.

Eller blir det då bättre med två 8800 gts, eller kan man typ kasta bort kortet då?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

I SLI behöver de båda korten vara av samma typ. Ex. 2x8800 GTS.

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Så då kan du kasta det till mig

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

finns det inget sätt man kan ha 2 olika då, livet blir så mkt simplare då

Permalänk
Medlem

Klart man kan, men kan man inte köra de SLI är den enda nyttan att man kan ha fler skärmar, väl? Så kör iallafall jag, 2 olika grafikkort & 3 skärmar.

Visa signatur

Använd rätt terminologi, t.ex. en fläkt är inte synonymt med CPU-kylare. Kalla det inte fläkt när du söker en processorkylare.