Permalänk
Medlem

Bryter jag garantin?

har ett antec sonata plus 550 chassi, som ni kanske vet så passar inte grafikkort som är 26,7cm+ i ett sådant, (eller?)

har läst här att man hyffsat enkelt kan kapa bort lite bitar från hdd facken för att få plats me större, vilket givetvis resulterar i garantin försvinner kan jag tänka mig. Men, bryter jag även garantin för det medföljande nätagget ? Antar att jag gör det.

borde jag inte kunna skruva av bara nätagget och skicka in vid ett eventuellt fel på det, så att min lilla "moddning" inte kommer hittas, det kan ju inte krävas att skicka in även chassit vid fel ?

Tack för hjälpen

//Magnus

Visa signatur

*Intel C2D E8400 @ 3Ghz* *Orginalkylning* *Gigabyte GA-EP35-DS4* *corsair xms2 2x2gb PC2-6400 800MHz 5-5-5-18* *Gigabyte Radeon HD4850* *seagate Barracuda 7200.10 400gb* *Antec Sonata+ 550*

Permalänk

Re: Bryter jag garantin?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarlath
har ett antec sonata plus 550 chassi, som ni kanske vet så passar inte grafikkort som är 26,7cm+ i ett sådant, (eller?)

har läst här att man hyffsat enkelt kan kapa bort lite bitar från hdd facken för att få plats me större, vilket givetvis resulterar i garantin försvinner kan jag tänka mig. Men, bryter jag även garantin för det medföljande nätagget ? Antar att jag gör det.

borde jag inte kunna skruva av bara nätagget och skicka in vid ett eventuellt fel på det, så att min lilla "moddning" inte kommer hittas, det kan ju inte krävas att skicka in även chassit vid fel ?

Tack för hjälpen

//Magnus

Skicka bara in aggregatet och säg att du kör ett ersättningsaggregat så länge och därför behöver chassit, om de mot förmodan skulle fråga.
Rimligtvis är det garantin på chassit som blir lidande, inte nätaggregatet.

Visa signatur

~Pelle~