Snart kan staten se din internettrafik

Permalänk
Medlem

som tidigare skrivet, kommer "fel" person få jobbet blir mer än halva landet av med alla sina besparingar.

den absolut farligaste terrorist organisationen i sverige är det folk som bestämmer dessa saker "bakom folkets rygg" skulle jag vilja säga.

Antingen slutar man anvädna internet, telefon och annan typ av digital kommunikation, eller så får man lämna landet.

Tack och GRATTIS DIKTATURLANDET SVEA RIKE! Sverige dog någon stans efter 1800 talets slut, 1900talets mitt. Demokrati, vardå?

När vi ändå är igång, ska vi inte ta och införa ett kast-system i Sverige? Eller varför inte helt enkelt kalla vissa för mindre värda människor, alltså vi "fotfolket".
Kul om hela landet beslutar att ta kollektivt självmord, "jag tar gift om du tar gift", så tar alla gift och dör, så står regeringen där och kliar sig i huvet "vem ska vi nu trackasera och jävlas med?"

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Men ni beter er som små barn verkligen. Förstår ni inte att vi inte har pengar, resurser till att avlyssna er kiddoz? Ni kan porrsurfa lungt och fint och göra det ni kiddoz gör utan att NATO står utanför ert fönster med mörker-kamera. Skärp er för katten.

Syftet med övervakning är inte att banna er från Counter strike servrar på grund av wallhack eller sätta er i fängelse för att ni laddar hem något upphovsrättsskyddat.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Men ni beter er som små barn verkligen. Förstår ni inte att vi inte har pengar, resurser till att avlyssna er kiddoz? Ni kan porrsurfa lungt och fint och göra det ni kiddoz gör utan att NATO står utanför ert fönster med mörker-kamera. Skärp er för katten.

Syftet med övervakning är inte att banna er från Counter strike servrar på grund av wallhack eller sätta er i fängelse för att ni laddar hem något upphovsrättsskyddat.

Säger du som argumenterar på en dagisnivå? Känner du dig vuxen och manlig bara för att du kallar alla andra för "kiddoz" och "små barn"? Sorgligt.

Poängen är inte vad dem kommer att göra, utan vad dem kan och inte kan göra. Inte fan ska dem kunna se allt vad jag gör, vare sig det är intressant för dem eller inte. Det är också poängen med artikeln, vilken du uppenbarligen missade.

Permalänk
Citat:

LÄS MÄNNISKA. Dom har redan köpt datorn. Dom har redan resurserna att övervaka hela Sverige. FRA har köpt en av världens snabbaste datorer.

Visst kanske dom påstår att dom ska leta terrorister eller nått, men faktum är att dom kommer övervaka varenda svensk. Det bryter ju tom mot grundlagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej det är bara för politisk feltänkande personer. Sådana som är emot den sittande regeringen.

Eller så vill regeringen bara spionera på företag så de kan få investeringstips.

Permalänk
Medlem

Alla som har något att dölja kommer ju naturligtvis kryptera all information vilket gör att det enda som kommer övervakas är vanliga privatpersoners trafik.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad du gör på din fritid är upp till dig, den infon behövde vi inte...

Vad som håller på att hända är, som bekant i amerika, där de satt upp kameror överallt! Ingen går fri utan att någon jävel ser vad du gör.

Vad du säger i det du skriver är att du inte bryr dig om någon ser dig t.ex. när du är på toa, när du mår dåligt och inte vill bli störd.
Det är ju för dan som att ha nån som står och flåsar en i nacken och kontrollerar allt man gör.

För når informationen fel person kommer de får tillgång till så sju helsikes information att de kan sno varenda pryl du äger.

Om du tror du kan lite blint på en vilt främmande person du aldrig träffat, som du inte har någon som helst relation till, utan som bara kontrollerar allt du gör - om du anser dig kunna lita på denna personen har du fått en skapligt felaktig bild av 2000-talets människor och hur saker och ting fungerar i detta giriga samhälle vi lever i.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Alla som har något att dölja kommer ju naturligtvis kryptera all information vilket gör att det enda som kommer övervakas är vanliga privatpersoners trafik.

Nja, det vet jag inte. Företag krypterar inte sina mail och det tror jag kommer ta lång tid innan de börjar göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop

Vad som håller på att hända är, som bekant i amerika, där de satt upp kameror överallt! Ingen går fri utan att någon jävel ser vad du gör.

Det är i England de har mycket kameror. Visst de har lite i USA också, men inte på långa vägar lika mycket som i England.

Permalänk
Medlem

Fler än jag som tycker att det liknar filmen Enemy of the state?

Visa signatur

AMD 9800x3d, MSI X870 Tomahawk, 32 gb DDR5 cl30 6000 MHz, Asus RTX 3080, Custom Vattenkylt 360+240 med Core1 i ett Define North XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy
Varför uppmärksamas inte detta mer i vanlig media?

Enkelt, media i sverige är ökänd för att skita i verkligheten och vinkla som de vill. Blotta tanken på att de två blaskorna aftonbladet och skitpressen skulle nämna detta finns inte.

------------------------------ Mor5ives tankar om detta ----------------------------

"Dessutom vill andra myndigheter och intresseorganisationer givetvis använda avlyssningen för egna ändamål, vilket ger risk för ändamålsglidning i framtiden."

Jag vet vilka som kommer kräva tillgång till detta. Fachistiska organ och rörelser så som IFPI BSA och APB kommer bara älska detta när de får tillgång till det. Nu kan man helt plötsligt se vem som köper DRM:sabbat skit eller som jag, handlar högupplösta MP3 på beatport. Jag handlar MP3 LAGLIGT men det är MP3. Nu kan de alltså se detta och få för sig att ta mig för att jag KANSKE skulle sprida dessa vidare eller låta min linux server "kopiera" dem regelbundet för backup. Eller mailbomba mig med krav på att börja med itunes eller någon usel plays for sure tjänst. Vilket aldrig skulle falla mig in. Det jag lyssnar på finns inte på dessa skittjänster.

Skydda mot yttre försvar?! För det första, hittar de något om att vi ska bli attackerade är det bara att låta smällen komma när den kommer. Försvaret är halshugget och bortglömt samtidigt som pressen föraktfult smädar det som är kvar för vartenda felsteg det gör. Att de skulle ha en chans att försvara oss är en idiotisk tanke. För det andra, vilken JÄVLA allahu ackbar taliban skulle överhuvudtaget överväga att attackera Sverige? Visst nyss nämnda skittidningar publicerade rondellhunden. Hjälper det terror viljan? Ja. Men likväll är ett slag mot sverige rätt meningslöst för talibaner. Ett litet land i europa, liten befolkning samtidigt som våra företag till och från gör en hel del buisness i mellanöstern. Ett terror attentat mot svea rike smäller lägre rent statusmässigt än ett mot UK eller USA. Vi har inget gjort i Irak, våran styrka i Afghanistan är mer representativ för FN än nytta. Det är för mycket jobb för för ett terror organ att sätta ihop ett attentat här även om Lars wilks så kallade "konst" gjorde dem sura. Att vi sedan saknar militär att slå tillbaka med lär också väga in. Blir som att hacka på en stackars försvarslös handikappad.

Det handlar helt klart om en enda sak. Att hålla koll på folket. Lyssna på vad de är för några, vad de vill göra i livet sen slå tillbaka. Åsikts registrering? Naturligtvis! Jag lär åka ditt för åsikter om det går igenom med detta inlägg. Bloggare som sköter journalisters jobb och gräver runt sen publicerar det på bloggar lär det hållas koll på med. Åker en ditt vet de att de har blåslampan i nacken och passar sig. Kina någon? Vem blir den svenska motsvarigheten till stackars Hu Jia som ingen vet vart han tagit vägen eftersom han irriterade det vackra Kina?

Nu målar jag kanske fan på väggen med sista spalten men jag försöker lista ut VARFÖR detta ens kommer på tal. Jag kan inte komma på en vettigare förklaring.

Alliansen ja, för det första där så rösta jag piratpartiet. Skyll inte på mig. För det andra hade en röst på S garanterat varit lika illa. Sossarna är korrupta i benmärgen och det är tyvärr en kvarleva av Göran Persson eran. Hans politiker var inga andra en hans egna nickedockor. Framför allt muppar så som Nuder. Bodström har för den delen överbevisat den korruptionens existens. Att vänstern protesterar går obemärkt förbi. Nu när riksdagen ska debbatera detta är chansen liten att det kommer stoppas och att de som röstar ja ska tänka om. Om nu motståndarna skulle få medvind och kanske stoppa detta kommer en företrädare gå fram och säga ungefär "Pleeze think of ze children!". Naturligvis, barnporr. Precis som när man bland svenska politiker inte vill peta på invandringsfrågan och skriker RASIST till den som vill för att tysta denna kommer man nu cyniskt nyttja en liten klick äckel för att motivera FRA-lagens existens. Detta slår i samvetet på politiker och istället för att kanske rösta nej lägger de antingen ner rösten eller rösta ja. Jag ger mig fan på att alla i KD röstar jag om det går så här.

Att dessa äckel sedan övergått till kryptering lär det inte finnas en tekniskt kunnig jävel i riksdagen som fattar eller sedan accepterar att FRA-Lagen skulle bli tandlös. Resultatet blir naturligtvis att det hela skulle bli ett slag i luften. Krypteringarna blir vassare samtidigt som man stoppar mindre och mindre och de krimminella skrattar våra lagstiftare i ansiktet när Polisen stormar lille 1-årige Pelles hem och arresterar hans föräldrar bara för att de skickade en bild med honom tagandes sina första steg neck till mormor och morfar.

Själv är jag realist. Jag ser det gäng politiker vi har idag på båda sidor och ser bara en sak. Idioter utan fötter i verkligheten. Detta kommer nog tyvärr att gå igenom. Sorgligt. Jag lär nog inte rösta i fler val efter detta. Att jag sedan röstat på Piratpartiet och fortfarande får medlems mail därifrån lär ge mig trubbel med. Jag tankar eller delar inte aktivt längre på grund av bristande intresse i det eftersom jag inte ser att man kommer fram till en lösning på problemet. Dock stöder jag varken mupparna som skriker "allt fritt" eller jättebolagen vars dröm är att jag betalar 20:- för en DRM fil jag får lyssna på i en vecka.

Ledsen gott folk, demokrati och frihet vad är det? Inte är det blågult.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du missförstår nog lite vad det här handlar om. Din inställning är den typiska "det är ok att jag blir övervakad för jag har inget att dölja".

Det är helt enkelt inte ok att bli övervakad i sitt privatliv, vare sig någon faktiskt läser det eller ej.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Terroristerna måste vara glada över hur hela västvärlden skiter på sig i skräck över dem. Var ju inte mer än ett par årtioenden sen som det visade sig att Sverige hade gjort en lista och bevakade alla som misstänktes vara kommunister. Ingen bör ha så mycket makt att de kan övervaka allt för även om de vill gott så har makt en tendens att korrumpera en.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives

Massa text.

Sen tror jag inte avlyssningen skulle vara för att stoppa fildelning. Finns andra politiska områden än ifall man ska få piratkopiera.

Du kanske ska vakna upp lite och kolla på saker ur mer än perspektivet."NEJ, jag får inte sno mina grejer längre."

Rätt jobbig copy&paste var det också.

Permalänk
Citat:

Albin, har du en fanclub? Jag vill gå med i den

Permalänk

Även om tanken inte är att påverka vanliga Svenskar vill jag inte att det ska finns möjligheten!!! Jag är på att göra något drastiskt, en stor internet strejk!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Om det här nu skulle hända så säger jag garanterat upp mitt bredband och säljer min mobil. Då blir det till att skicka vanliga brev.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Terroristerna måste vara glada över hur hela västvärlden skiter på sig i skräck över dem. Var ju inte mer än ett par årtioenden sen som det visade sig att Sverige hade gjort en lista och bevakade alla som misstänktes vara kommunister. Ingen bör ha så mycket makt att de kan övervaka allt för även om de vill gott så har makt en tendens att korrumpera en.

Terroristerna vann helt enkelt.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

vi behöver typ en protest lista

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Avstängd

Hur e danmark? Trevligt ställe, nära "hem" och god mat. kanske skulle bege sig dit om nåt år istället. Såvida dom inte hoppar på "INTERNET ÄR ONT"-trenden

Permalänk
Medlem

Börja kännas som sverige börjar bli mer och mer som USA i boken Little Brother. Där alla övervakas och klassas som terrorister tills motsatsen är bevisad.

Permalänk
Medlem

Kan vi inte ha folkomröstning om vi tycker det är okej att avlysnas istället, fan vi hade ju folkval om euron detta tycker jag är en viktigare aspekt!

Och då ska alla koreten på borden vad kommer det innebära om lagen går igenom..

Fine det kanske inte drabbar så många, men vill du att dina msn konvsersationer ska läsas av några muppar som kanske sitter och hånar dig för att du misslyckades ragga upp den där bruden.. Eller privata mail som du inte vill att folk ska läsa...

Detta är bara en kedje effekt, snart har antipirtatbyrån tillgång till den här informationen och huvuden kommer börja flyga.. men den här typen av övervakening så kan du inte säga att du aldrig laddade hem filmen det finns konkreta bevis för vad du gjort när du gjort det!

Detta är bara dåligt för vårat land! Finns ingen medborgare som vinner på det..
Bara företag och organisationer som vill vara storebröder!

Går detta igenom så STREJKAR VI! Jag kommer att gå runt på gatorna och kasta sten tills övervakningslagen är borta! Hoppas folk ansluter sig.. För dom kan fan inte övervaka mig med en rånarluva! MÅ folkets röst höras! Inte de fi**orna som sitter i vår riksdag just nu som tror detta ska vara bra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi
Du missförstår nog lite vad det här handlar om. Din inställning är den typiska "det är ok att jag blir övervakad för jag har inget att dölja".

Det är helt enkelt inte ok att bli övervakad i sitt privatliv, vare sig någon faktiskt läser det eller ej.

Jag håller med dig. Men hur vet du att du inte övervakas just nu? Hur vet du att jag inte bräckt din brandvägg hemma och sitter och tittar på dina fina flickor på din hårddisk? Du har inte den blekaste aning och kommer aldrig ha det heller.

Du är förmodligen inte intressant och är du het för staten får du skylla dig själv (jag menar på att om du har barnporr och sådant skit på datorn).
-------------------------------------
DOS:
Skärp dig Dos för fanken alltså. Vi är människor, jag vet de toch man gör misstag, utnyttjar and so on. Men vad gör du åt saken om jag får fråga? Vad gör det för nytta att du sitter här och diskuterar om du nu tycker det är så jäkla hemskt?

Det verkar som en del av er lever i en värld där allt är grått, dystert och kontrollerat. Stäng datorn i två sekunder och gå ut och känn på solen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caineth
Säger du som argumenterar på en dagisnivå? Känner du dig vuxen och manlig bara för att du kallar alla andra för "kiddoz" och "små barn"? Sorgligt.

Poängen är inte vad dem kommer att göra, utan vad dem kan och inte kan göra. Inte fan ska dem kunna se allt vad jag gör, vare sig det är intressant för dem eller inte. Det är också poängen med artikeln, vilken du uppenbarligen missade.

Nej, känner mig inte manlig men en del beter sig som kidz.

Vad får dig att tro att du är så speciell att dom skall titta på vad du har för något på just din dator? Tänk efter två sekunder. Allt som handlar om lagförslaget kan man göra idag också men tanke på lagen är det som skrämmer upp en del. Att en del sen är rädda eller oroliga kan jag förstå och dom skall ha det. Jag hade inte velat ha en kamera i mitt hus och det är jag mot, samma sak om någon skulle övervaka mig på internet MEN om jag inte gör något finns det ingen anledning för staten att kolla vad jag gör. Det finns vettigare saker att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
LÄS MÄNNISKA. Dom har redan köpt datorn. Dom har redan resurserna att övervaka hela Sverige. FRA har köpt en av världens snabbaste datorer.

Visst kanske dom påstår att dom ska leta terrorister eller nått, men faktum är att dom kommer övervaka varenda svensk. Det bryter ju tom mot grundlagen.

Jo jag har läst och det är för jävligt. Jorden går under, fly.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZteR
Nej det är bara för politisk feltänkande personer. Sådana som är emot den sittande regeringen.

Eller så vill regeringen bara spionera på företag så de kan få investeringstips.

Jag förstår men man måste också förstå hur mycket resurser och pengar det krävs för att göra allt det folk här inne är oroliga över.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner

Nej, privatpersoners trafik kommer inte att övervakas.
-------------------------

Alltså ni låter som ett gäng damer all

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Vad du gör på din fritid är upp till dig, den infon behövde vi inte...

Vad du säger i det du skriver är att du inte bryr dig om någon ser dig t.ex. när du är på toa, när du mår dåligt och inte vill bli störd.
Det är ju för dan som att ha nån som står och flåsar en i nacken och kontrollerar allt man gör.

För når informationen fel person kommer de får tillgång till så sju helsikes information att de kan sno varenda pryl du äger.

Om du tror du kan lite blint på en vilt främmande person du aldrig träffat, som du inte har någon som helst relation till, utan som bara kontrollerar allt du gör - om du anser dig kunna lita på denna personen har du fått en skapligt felaktig bild av 2000-talets människor och hur saker och ting fungerar i detta giriga samhälle vi lever i.

Alltså jag är inte för övervakning på det sättet. Det jag menar är att övervakning är bra för man kan sätta dig fler personer som förtjänar och skall sättas dit. Det också skriver är att ni oroar er i onödan. Man skiter totalt i vad du gör, no offence men du är inte intressant grabben såvida du inte är misstänkt för något.

Får jag fråga: Hur vet du att du _inte_ är övervakad idag? Du har inte den blekaste aning och det är fakta.
---------------------------------------------------------------------

Jag tror ni får skaffa er mer kött på benen för att göra korrekta uttalanden om vad staten kommer att göra eller inte kommer att göra. Att saker missbrukas händer alltid och ingenting man kan springa ifrån oftast men kom igen. Är ni så ego att ni tror att ni är så heta för staten? Give me a break. Kanske har ni hackare som granskar din hårddisk just nu men du är för ego för att tro att någon klarar av det.

Ni tror inte staten har mer prioriterande span att göra?

Man skulle kunna förväxla er med folket som tror sig jobba hårdare än vår statsminister bara för att ni ser honom tala på tv och tror inte att de gör någonting annat.

Jag är inte för övervakning av privatpersoner/företag utan misstankar utan menar på att folk skiter förmodligen i vad ni gör för ni är inte intressanta. Anser ni att ni är intressanta så finns det kryptering för det. Har ni något att dölja i form av något som kan leda till dom får ni skylla er själva helt enkelt, simple as that.

Sitt inte här och var irriterade, totalt meningslöst. Ta er i kragen och gör någonting vettigt istället som kan göra en påverkan. Att sitta och tänka "spelar ingen roll vad jag gör" och struntar i att försöka är som att skjuta sig i huvudet. Ut med er och gör någonting åt saken om ni nu anser att det är så oroligt och dumt av staten. Men förmodligen tycker ni inte det och gör ingenting som vanligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi

Tackar
Det handlar om integritet, rättigheter och "demokrati". Det handlar om principen att jag får säga, skriva, tycka, tänka (o.s.v.) vad jag vill, oinskränkt (redan idag ett stort "nja"). Allt som ö.h.t. är en möjlighet att övervaka detta är ett hot mot integriteten. Som någon tidigare skrev är det här likvärdigt med att de inte bara "loggar" vem som skickar brev till vem, utan dessutom sprättar alla brev och läser dem. "V för Vendetta", "1984" och Schutzstaffel kommer i.a.f. jag osökt att tänka på. Det handlar inte om att inte ha något att dölja eller att ha något att dölja, utan om att en väldigt viktig del i en demokrati är (sedan Hitler satte ribban) att se till att något som hotar demokratin och vår frihet aldrig sker (typ). "Värna" är ett ord jag kommer att tänka på, och ett citat av Benjamin Franklin, (fritt citerat) "He who gives up freedom for safety deserves neither".
/flum

Så undrar jag om jag inte får sämre ping på CS om allt skall gå genom en superdator? (ironi)

Permalänk

Det är ju inte annat än rent fördjävligt! Går det här igenom så tar fan jag och flyttar ifrån Sverige.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Tackar
Det handlar om integritet, rättigheter och "demokrati". Det handlar om principen att jag får säga, skriva, tycka, tänka (o.s.v.) vad jag vill, oinskränkt (redan idag ett stort "nja"). Allt som ö.h.t. är en möjlighet att övervaka detta är ett hot mot integriteten. Som någon tidigare skrev är det här likvärdigt med att de inte bara "loggar" vem som skickar brev till vem, utan dessutom sprättar alla brev och läser dem. "V för Vendetta", "1984" och Schutzstaffel kommer i.a.f. jag osökt att tänka på. Det handlar inte om att inte ha något att dölja eller att ha något att dölja, utan om att en väldigt viktig del i en demokrati är (sedan Hitler satte ribban) att se till att något som hotar demokratin och vår frihet aldrig sker (typ). "Värna" är ett ord jag kommer att tänka på, och ett citat av Benjamin Franklin, (fritt citerat) "He who gives up freedom for safety deserves neither".
/flum

Så undrar jag om jag inte får sämre ping på CS om allt skall gå genom en superdator? (ironi)

Jo, integritet. Jag håller med dig men vad får dig att tro att du har din integritet idag? Och sedan undrar jag vad som får dig att tro att dom skall övervaka dig?

Lagförslaget handlar inte om att avlyssna privatpersoner utan misstanke om brott.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Vad händer med Sverige egentligen ? Jag tycker detta förslag är helt sjukt. Varför ska de ens ha möjlighet att avlyssna vanliga medborgare för ? Detta är ett riktigt slag i magen mot oss "vanliga" människor. Inte fan vill jag att någon jävel ska ha tillgång till vad jag skriver ,gör och tankar på internet. Vill vi så kan vi få fram en folkomröstning som går emot detta, så lagen inte godkänns. Sverige är ju ändå en "demokrati", eller ?
Nej detta är jag starkt emot, sätter det fäste på ett ställe i västvärlden kommer det spridas snabbt. Till slut kan du inte ens sätta dig och skita utan att någon vet om det...

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurai
Vad händer med Sverige egentligen ? Jag tycker detta förslag är helt sjukt. Varför ska de ens ha möjlighet att avlyssna vanliga medborgare för ? Detta är ett riktigt slag i magen mot oss "vanliga" människor. Inte fan vill jag att någon jävel ska ha tillgång till vad jag skriver ,gör och tankar på internet. Vill vi så kan vi få fram en folkomröstning som går emot detta, så lagen inte godkänns. Sverige är ju ändå en "demokrati", eller ?
Nej detta är jag starkt emot, sätter det fäste på ett ställe i västvärlden kommer det spridas snabbt. Till slut kan du inte ens sätta dig och skita utan att någon vet om det...

Om Sverige tycker som vi tycker kommer denna lag att bräckas.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Hur e danmark? Trevligt ställe, nära "hem" och god mat. kanske skulle bege sig dit om nåt år istället. Såvida dom inte hoppar på "INTERNET ÄR ONT"-trenden

Uhm, Danmark är ännu värre. Om du ska flytta är det asien eller afrika du får satsa på. Kanske någon söderhavs-ö?

Permalänk
Medlem

Sweden AKA CCCP

Visa signatur

Desktop: | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TooMpa
Kan vi inte ha folkomröstning om vi tycker det är okej att avlysnas istället

typ som demokrati menar du?

sverige som var ett bra land en gång i tiden står nu på sina knän med ansiktet mellan andras skinkor..
fortsätter det såhär så tar jag mitt pick och pack och flyr landet för jag vägrar leva mitt liv under luppen!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!