Permalänk

Har ni spelat upp filmen på hans konsoll med LIVE inkopplat? Kan vara så att just den uppdateringen kommer först när man försöker spela upp en film?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Den måste väl ladda ner den där valfria mediauppdateringen, så prova köra igång en film och låt den ladda ner den så borde det fungera.

Permalänk
Medlem

Behöver snabbt svar då jag inte har internet mer än i ett par timmar till (lånat).

Går det på något vis att skicka över sina sparfiler till datorn?

MVH: kr0owe

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Den måste väl ladda ner den där valfria mediauppdateringen, så prova köra igång en film och låt den ladda ner den så borde det fungera.

Alltså för mig spelar det ingen roll om jag laddat ner XVID codec:en 100 gånger innan, det fungerar aldrig att spela upp en XviD när jag är bortkopplad från Live.

Nu hade jag dock problem med en Netgear router som inte lira ihop så bra med 360:t så jag loggades inte alltid in men nu kör jag på en annan router och det fungerar fint med Live.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Köpte GRID igår och jävlar vilket spel.. har ni något somhelst intresse i racing borde ni absolut kolla in det

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

atWa: Jag provade Grid på Mediamarkt idag och det var minst sagt roligt.=)
Får nog gräva i fickan lite för att köpa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Samma skiva.. laddat ned uppdaterinen.. går att spela
startar om boxen, samma skiva men nätverket borta... så står det att ja måste koppla mig på live.
Samma profil också.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Jag kör med den skärmen till mitt xbox, funkar galant. Jag använde först en VGa-kabel men har sedan inskaffat en HDMI-DVI. Så nu kör jag ljudet genom Vga kabelns ljudutgångar och bilden genom HDMI. Det funkar fint, väldigt skarp och bra bild

Blev det bättre med HDMI-DVI eller varför inskaffade du dig en sådan ?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Någon som vet något vettigt om alone in the dark? Typ om det finns någon vettig recension?

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att få priserna för ett Gold konto i dollar? Det blir ju billigare då, dollarn är knappt värt nåt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Blev det bättre med HDMI-DVI eller varför inskaffade du dig en sådan ?

Möjligt att hans skärm inte har HDMI, T.ex. dator skärmar har oftast VGA samt DVI.

HDMI->DVI adapter är mer eller mindre samma som HDMI det enda som tas bort är just ljud och kvar blir bild signalerna.

Citat:

Finns det någon chans att få priserna för ett Gold konto i dollar? Det blir ju billigare då, dollarn är knappt värt nåt.

http://www.shatteredcrystal.com/code.php/xbox_live

Där kan du köpa koderna på en gång, första gången du beställer från dem måste du svara i telefon, oxo rekommenderar jag sidan starkt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Vilken hdmi version är det på en xbox 360 elite?

Edit: 1.2, seriöst wtf, du betalar 1000 kr mer och får en sämre produkt...

Permalänk
Medlem

Jag vill skapa ett Silver Account i Xbox Live, men när jag ska skapa ett så står det att jag har ett "eligable offer": 1 month free Gold Live account. Grejen är att jag inte vill utnyttja den nu. Kan jag skapa Silver och låta min Gold vara kvar, så jag kan ta den i framtiden?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Jag vill skapa ett Silver Account i Xbox Live, men när jag ska skapa ett så står det att jag har ett "eligable offer": 1 month free Gold Live account. Grejen är att jag inte vill utnyttja den nu. Kan jag skapa Silver och låta min Gold vara kvar, så jag kan ta den i framtiden?

Om du kan vänta vet jag inte....
Men jag vet att du kan skapa nytt account om och om igen för att få en ny månad gratis igen och igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Om du kan vänta vet jag inte....
Men jag vet att du kan skapa nytt account om och om igen för att få en ny månad gratis igen och igen

Ehh... flippar du med mig nu? :/

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Ehh... flippar du med mig nu? :/

Det stämmer faktist, men jag har för mig att man bara kan skapa max 3st nya konton på en och samma Xbox (som man får en gratis månad på dvs).

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Det stämmer faktist, men jag har för mig att man bara kan skapa max 3st nya konton på en och samma Xbox (som man får en gratis månad på dvs).

Ahh ok. Så man kan säga att man har 3 månader gratis live då. Lite tråkigt, jag vill ha gratis live i flera år.

EDIT: Det gick förresten inte att bara skapa ett Silver Account, jag var tvungen att skapa Gold accountet, dåligt dåligt... aja... jag har 3 månader gratis. Men men... dåligt dåligt... mycket dåligt.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Sötast

Var hos en polare och blev sjukt besviken, hade lirat Bad Company demo på min PS3 så drog jag till honom och tänkte vi kunde lira det på hans 360 men näää... det var tidsexklusivt demo till Live Gold, liksom what?...

Måste man verkligen tvingas till att köpa gold / vänta för att få demo gratis nu?

Känns som den konsollen blir mer och mer gestapo hela tiden ;o

Permalänk
Medlem
Citat:

Måste man verkligen tvingas till att köpa gold / vänta för att få demo gratis nu?

Har alltid varit så.
De flesta nya demon:a kommer först till Gold, sedan efter litet tag till Silver.

Förövrigt är jag rätt besviken på Bad Company. =/

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Har alltid varit så.
De flesta nya demon:a kommer först till Gold, sedan efter litet tag till Silver.

Förövrigt är jag rätt besviken på Bad Company. =/

//Gorian

Var inte så när jag hade en 360 iaf

Permalänk

Ryktas om att en bluray baserad XBOX360-modell kommer presenteras imorgon..

http://gizmodo.com/5014340/rumor-microsoft-to-upstage-apple-w...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Var hos en polare och blev sjukt besviken, hade lirat Bad Company demo på min PS3 så drog jag till honom och tänkte vi kunde lira det på hans 360 men näää... det var tidsexklusivt demo till Live Gold, liksom what?...

Känns som den konsollen blir mer och mer gestapo hela tiden ;o

Vad hadde du väntat dig? Betalande kunder ska ha fördelar.
Och jo, det var så när du hadde ditt 360. Dock gäller det endast några få demos om året.

I övrigt så sög Bf häströv, bra stämmnig och allt i början. Men kontrollerna var helt värdelösa och att kunna förstöra allt känns inte heller bra gjort. Blir nog inget köpt.

Ninja Gaiden 2 därimot, riktigt fint skit! Ska köpas så fort lönen kommer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Ryktas om att en bluray baserad XBOX360-modell kommer presenteras imorgon..

http://gizmodo.com/5014340/rumor-microsoft-to-upstage-apple-w...

Låter inte så troligt. Även MS borde inse att en blu-ray 360 inte har en chans mot iPhone och allt annat Apple-godis.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen

Haha, är inte alla konsollägare betalande kunder? Alla spel man betaler för, all hårdvara man betaler för? Äh, man är väl bara van att bli behandlad som kund och inte som någon som försöker stjäla saker (i detta fallet ett demo rofl) tack vare psn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, är inte alla konsollägare betalande kunder? Alla spel man betaler för, all hårdvara man betaler för? Äh, man är väl bara van att bli behandlad som kund och inte som någon som försöker stjäla saker (i detta fallet ett demo rofl) tack vare psn.

Betalar man för online tjänsten ska man självklart ha fördelar mot dem som inte gör det.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Låter inte så troligt. Även MS borde inse att en blu-ray 360 inte har en chans mot iPhone och allt annat Apple-godis.

Det var jag som hade tolkat ryktet fel.. det handlar alltså om att de förväntas gå ut med ett pressmeddelande ca 1 timme innan Apples konferens börjar, inte att det ska presenteras PÅ konferensen.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Betalar man för online tjänsten ska man självklart ha fördelar mot dem som inte gör det.

tex spela online?

håller med Allexz, att inte kunna ladda ner demos på silver är enbart frustrerande, det ger mig inte känslan att jag vill skaffa gold.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
tex spela online?

håller med Allexz, att inte kunna ladda ner demos på silver är enbart frustrerande, det ger mig inte känslan att jag vill skaffa gold.

ja just det, spela online och få fördelar jämfört med de som inte betalar pengar för en högre nivå av deras konto.
Som tex få tillgång till demos och likande innan icke betalande kunder.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Och jo, det var så när du hadde ditt 360. Dock gäller det endast några få demos om året.

I övrigt så sög Bf häströv, bra stämmnig och allt i början. Men kontrollerna var helt värdelösa och att kunna förstöra allt känns inte heller bra gjort. Blir nog inget köpt.

Ninja Gaiden 2 därimot, riktigt fint skit! Ska köpas så fort lönen kommer.

Nu tycker jag du överdriver, jag upplevde BFBC som ett riktigt schysst komplement till t.ex COD4, större strider och trevligt att leka med fordon. Men visst ingen MEGAHIT kanske. Destruktionen kunde gjorts bättre också, det håller jag helt och hållet med om. Men häströv är väl att vara lite hård? ^^

EDIT: Sony tar ju liknande väg nu med Qore tjänsten de lanserat i USA i dagarna som snart kommer hit. Där man prenumererar på en "etidning" med nyheter och grejer och får tillgång till lite tidsexklusiva demos och betor etc.

Inte så konstigt egentligen då PSN nog är ganska dyrt att hålla utan att få in några pengar alls.

Så MS ska ju inte ha skit för det.