Datorn fryser sig och man blir tvungen att starta om

Permalänk
Medlem

Datorn fryser sig och man blir tvungen att starta om

Hej på er!

Jag har haft ett problem med att min dator fryser sig under en längre tid. Köpte den för ca 6 månader sen och sedan jag köpte den har den låst sig regelbundet, ibland funkar den i typ 4-5 dagar, ibland låser den sig varannan dag

Eftersom den varit såhär sedan jag köpte datorn så lämnade jag självklart in den direkt då jag märkte problemet. Känner ägaren av affären och han felsökte den men hittade ingenting, jag fick även nya minnen men det blev inte bättre av det.
Han har även varit hem till mig och vi har testat olika spänning på minnena och lite andra grejer men inget verkar fungera.

Tempraturen i datorn är normal, cpun är iofs 50 grader ibland men datorn ska ju inte frysa om det blir för varmt utan starta om sig, vilket inte denna gör... Ett typiskt scenario är att jag sitter och surfar, har msn, irc, winamp, firefox, o lite andra program igång och pang så låser sig allt, muspekaren rör sig inte, ctrl alt delete funkar ej osv osv

Har prövat formatera men utan förbättring
Har ej virus/spyware och kör uppdaterad win xp sp3 + nod32 och brandvägg

Grejerna jag har i datorn är

Cpu: Intel Core 2 Duo E6850 3000 MHz (9 x 333)
Mobo: Asus P5N32-E SLI Plus
Ram: OCZ XTC SLI OCZ2N800SR2G (2 stycken 2gb) volt på minnen är 2.0 (har prövat upp till 2.2 men samma problem)
Grafikkort: NVIDIA GeForce 8800 GTS (320 MB)

Datorn är ej klockad.

Otroligt tacksam för all hjälp. Har tröttnat nu o är på god väg att kasta ut datorn genom fönstret... :/

Visa signatur

d[ô_Ô]p