Dator som startar om sig när den själv vill

Permalänk
Medlem

Dator som startar om sig när den själv vill

Jag har precis plockat ihop min nya dator.

ASUS P5N-EM HDMI
E7200 @ stock
Boxad CPU-kylare
2*1 GB PC2-8500 nVidia SLI Ready
420W PSU (tror det är av märket Chieftek)
2*36GB-Raptors
200GB WD SATA1
DVD-brännare

XP SP1 (original m. skiva), ej uppdaterat efter det
Medföljande drivrutiner

Allt fungerar perfekt, förutom att den får för sig att starta om sig när den själv har lust. Först när jag installerade XP så gick allt smärtfritt. Sedan när jag hade installerat alla drivrutiner, så började datorn starta om sig.

Jag har testat att byta bland de två RAM-stickor jag har, har bytt systemhårddisk från ena Raptorn till den andra.
Det verkar som om det funkar bra då jag endast har en hårddisk i (vilket jag hade efter att jag installerat XP), sedan när jag kopplade in min andra Raptordisk började det hela.
Jag har ändrat en del i BIOS, t.ex. ställt in minnes-timings och andra chansningar som nu är tillbakaställda igen.
När jag hade ställt in rätt minnes-timings så verkade datorn stabil. Den var igång i ungefär en timma och då hade jag kopplat in alla hårddiskar + DVD-brännaren. Jag bestämde mig dock att inte ta ut någon vinst i förskott och installerade gamla Unreal Tournament. Det gick att spela i några minuter innan datorn startade om sig själv...

Jag har gått in och tagit bort "Starta om automatiskt" (under Egenskaper för Den här datorn). Jag får inga blåskärmar.

Det skulle visserligen kunna vara nätaggregatet, men då jag kör internt grafikkort tänkte jag att det inte skulle spela någon roll. Hela systemet drar mindre än mitt förra system (mätt med dosa i väggen), så det känns rätt fel att det ska vara just nätaggregatet som är för klent.

Kan någon hjälpa mig med detta oerhört irriterande problem?

Tack på förhand!

Visa signatur

Jag har för många datorer...