Permalänk
Inaktiv

Alternativ till kylpasta?

Ja finns det egentligen ngt alternativ till kylpasta?

Hittar nämligen inte min tub med AS5 och det finns ingen affär här i stan som säljer kylpasta. Problemet är att jag behöver få igång min dator asap.

Finns det ngt alternativ till kylpasta som man kan köpa på onoff, elgiganten, biltema, jula, okq8 eller liknande?

Och nej jag vill inte testa tandkräm+vaselin. Hur är det med alumiiumpasta?

Permalänk

kör utan, brukar funka ett tag tills du skaffat ny.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Har du en plan cpu och kylare så funkar det tillräckligt bra tills du får tag i pasta. Pastan kyler ju inte själv utan ska ju enbart fylla upp de små ojämnheter som finns i cpu och kylare så kontakten mellan dessa 2 blir bättre!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan funka utan. Om det skulle bli alldeles för varmt så stänger datorn av sig själv för att skydda prollen!

Permalänk
Inaktiv

HMm okej, körde nämligen lite igår, då hade jag en liten klick på bara som jag tagit från min gpu som jag applicerat bara ngn dag innan.

Allt funkade bra, idle så låg den på 35-45.

När jag spelade half life 2 så låg processorn på 45-55 grader. Är dessa temperaturer farliga?

För när jag sedan startade half life en andra gång så blev texturerna rosa och svarta, speled hängde sig, och när man drog programrutor över skärmen hacka det.

Edit: gjorde en liten mix nu, 75% tandkräm och 25% vaselin, ska köra super PI nu, återkommer med resultat.

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=445828

Permalänk

35-45 är väll okej men det beror ju lite på. jag föredrar låga 30-mitten av 20. Dock så skulle jag aldrig i hela mitt liv ta bort kylpasta från gpu det är den som brukar bli varmast i hela datorn.

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Inaktiv

Snarkaren32 nej jag vet men ja tog från en gammal kylare.

IAf första gången ja körde super pi var jag så dum så jag hade glömt att koppla in cpu fläkten, den blev runt 90 grader innan jag själmant stängde av datorn varpå jag upptäckte att fläkten inte var ikopplad.

VÄntade en stund, drog på ny pasta av tandkräm och vaselin och körde igång.

Spelade hl 2 i ca 2 timmar och tempen gick aldrig över 52 utan på på runt 45-52. Sen när servern bytte bana blev allt svart och spelade hängde sig. Även datorn hängde sig efter några sekunder varpå skärmen blev svart, stod no signal och datorn stängdes av.

Nu startar inte datorn :S

Permalänk
Medlem

Trist om du har sabbat datorn för att du ville spela HL2...

Visa signatur

E8400 @ 4050 MHz | Asus P5Q-E (P45) | Gigabyte 8800GT| 2x2 GB OCZ Reaper PC8500 | Lian Li PC-B25B

Permalänk

Nja, HL2 är väldigt bra och kylpasta mixen låter som en bra sak att ha testat i sitt liv :). Så jag säger att det var värt det även om du nu dödade något.

On T: Är inte tandkräm ledande? att vaselin inte är det vet man ju eftersom det används vid LN2 kylning men tandkräms största ingrediens är vatten (min iaf) Så det kan inte vara så att det droppade ner på moderkortet? =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06