Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
7p för att "allt sitter som en smäck", +2p för "järnjungfrun"!
Ser snyggt ut bara, behövs fan ingen in-dashboard el. vad det nu hette!

Up the Irons!

Permalänk
Medlem

Riktigt najs!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Jäkligt nice

Permalänk
Medlem

Är väll bara en liten sak som saknas... och det är vad kalaset gick på till slut. Helt sanslöst bra jobbat och dokumentationen är helt otrolig. Bra jobbat

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conkan
Jäkligt nice

Tack så mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av linglof
Är väll bara en liten sak som saknas... och det är vad kalaset gick på till slut. Helt sanslöst bra jobbat och dokumentationen är helt otrolig. Bra jobbat

Moderkort, nätdel, ram, hårddisk, chassi, ac-nätadapter, speciell adapterströmkabel, touchskärm, skärmhållare och frakt x 2 slutade på 8 966,51 kr med dagens valutakurs.
Utöver det har jag köpt tv-kort, USB-Bluetooth sändare, och elinstallation för ca 350kr. Ett litet trådlöst tangentbord med styrspak, trådlöst nätverkskort och 3G modem är på väg. Det är väl ca 1100-1200kr till. Slim DVD’n, de extra USB-portarna och lite löst kablage har jag haft liggande i ett par år nu och får falla in under kategorin gratis. Vad landar vi på? Ca 10.500kr. Om det finns fler som tycker det var mycket pengar att stoppa i en 8 år gammal bil kan jag trösta er med att allt är helt löstagbart och kan flyttas över till nästa bil utan att lämna en massa hemska spår efter sig.

Permalänk
Medlem

Lycka till

Inte så farligt pris ändå!, bara hoppas att SSD kommer med stora lagrings möjligheter snart. Har hört att hårddiskarna kan ta stryk när de sitter monterade i bilar. Men det var iof för ett par år sedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P373R
Tack så mycket.

Moderkort, nätdel, ram, hårddisk, chassi, ac-nätadapter, speciell adapterströmkabel, touchskärm, skärmhållare och frakt x 2 slutade på 8 966,51 kr med dagens valutakurs.
Utöver det har jag köpt tv-kort, USB-Bluetooth sändare, och elinstallation för ca 350kr. Ett litet trådlöst tangentbord med styrspak, trådlöst nätverkskort och 3G modem är på väg. Det är väl ca 1100-1200kr till. Slim DVD’n, de extra USB-portarna och lite löst kablage har jag haft liggande i ett par år nu och får falla in under kategorin gratis. Vad landar vi på? Ca 10.500kr. Om det finns fler som tycker det var mycket pengar att stoppa i en 8 år gammal bil kan jag trösta er med att allt är helt löstagbart och kan flyttas över till nästa bil utan att lämna en massa hemska spår efter sig.

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linglof
Inte så farligt pris ändå!, bara hoppas att SSD kommer med stora lagrings möjligheter snart. Har hört att hårddiskarna kan ta stryk när de sitter monterade i bilar. Men det var iof för ett par år sedan.

Änsålänge har jag inte upplevt mågra problem. *ta i trä* Som plan B har jag ett 4gb's CF-kort (snabbt) och CF2IDE-adapter redo.. Det blir snålt med plats till musik och filmer men då får man väl ta med fler USB-minnen på långresan.

Permalänk
Medlem

Fräckt. Många poäng!

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Fräckt. Många poäng!

Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt hur lång tid tog det? Ser ut att ha varit ett jobbigt projekt, men RIKTiGT bra gjort!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P373R
Änsålänge har jag inte upplevt mågra problem. *ta i trä* Som plan B har jag ett 4gb's CF-kort (snabbt) och CF2IDE-adapter redo.. Det blir snålt med plats till musik och filmer men då får man väl ta med fler USB-minnen på långresan.

Har själv kört carpc i över ett år nu utan hdn har tagit stryk

http://www.sweclockers.com/album/?id=424

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfps_105
Helt sjukt hur lång tid tog det? Ser ut att ha varit ett jobbigt projekt, men RIKTiGT bra gjort!

Det tog ca en månad tror jag. I faktisk arbetstid var det nog ett par tre dagars jobb.

Permalänk
Medlem

mycket imponerande bygge å bra bilder - 10p

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

quel
vill ha! men först en bil fan xD

Permalänk
Medlem

najs.. vad kör du med för gps-mjukvara?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
najs.. vad kör du med för gps-mjukvara?

Just nu..... Navigon NavigatoR 2.

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak WOW

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

grymt bygge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
Säger bara en sak WOW

*myser*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
grymt bygge

Tack som fan.
Jag har uppdaterat navigationen med MapFactors PC Navigator 8.
Man får leva med engelsk (eller norskt) tal men programmet MapExplorer som medföljer uppväger det lätt. Med det kan man t.ex. importera eller skapa egna POI's. Det klarar t.o.m. olika ikoner för samma POI-fil. Det är riktigt bra vid t.ex. fartkameror där jag har de olika hastighetsskyltarna som ikoner för kamerorna. Eller varför inte en POI-fil för alla snabbmatskedjor? McD, MAX, BK osv... Riktigt nice.

Permalänk
Medlem

Har drömt om precis ett sådant projekt, länge! Kul att det fanns någon som hade samma idé. Håller på med en dator både för hemmet/bilen, men att sätta den i bilen blir det senare när jag väl hittat min drömbil. Kul bygge! 10p!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

härligt maiden fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tozzi
Har drömt om precis ett sådant projekt, länge! Kul att det fanns någon som hade samma idé. Håller på med en dator både för hemmet/bilen, men att sätta den i bilen blir det senare när jag väl hittat min drömbil. Kul bygge! 10p!

Tack så mycket..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
härligt maiden fan

>:) Rock on.

Permalänk
Medlem

Skoj!

Stiligt bygge!
Kul att se ett "färdigt" projekt som man själv har velat med i över 2år. Har exact samma chassi, strömdel och en in-dash skärm liggandes här. Har dock ett VIA kort på 1,5ghz. Fattas bara en vettig bil att bygga i. Tänkte köra centrafuse 2.0 som mjukvara. Har dock inte riktigt lyckats slimma ned windows xp till ett stadje jag är nöjd med.

Fick verkligen insperation och lust med att bli klar efter denna läsning
Snyggt blev det iaf!

Visa signatur

"Bättre att fråga och vara dum i någon sekund än vara dum resten av livet"

Permalänk
Medlem

Re: Skoj!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nelik
Stiligt bygge!
Kul att se ett "färdigt" projekt som man själv har velat med i över 2år. Har exact samma chassi, strömdel och en in-dash skärm liggandes här. Har dock ett VIA kort på 1,5ghz. Fattas bara en vettig bil att bygga i. Tänkte köra centrafuse 2.0 som mjukvara. Har dock inte riktigt lyckats slimma ned windows xp till ett stadje jag är nöjd med.

Fick verkligen insperation och lust med att bli klar efter denna läsning
Snyggt blev det iaf!

Man tackar! Ser fram mot att kunna följa ditt projekt här framöver. Testa med Tiny XP. Lycka till.

Permalänk
Avstängd

hejsan säger som alla andra fan va snyggt, nu blev jag nyfiken chassit du har , är det delar från ett pajat slutsteg eller va är det för nått , kan du ge en länk till endast chasit för funderar på o bygga nått sånt

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Tror att jag skrev namnet tidigare men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
hejsan säger som alla andra fan va snyggt, nu blev jag nyfiken chassit du har , är det delar från ett pajat slutsteg eller va är det för nått , kan du ge en länk till endast chasit för funderar på o bygga nått sånt

Det heter Voom2. Du hittar mer info HÄR.

Permalänk
Medlem

det var detta bygge som gav mig inspiration till att göra min bil-pc:)
http://www.sweclockers.com/album/?id=3855

Permalänk
Medlem

Hur snabbt botar ditt system till du kan använda det?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orjan123
det var detta bygge som gav mig inspiration till att göra min bil-pc:)
http://www.sweclockers.com/album/?id=3855

Det var kul att höra. Det är ju därför man gör detta. Keep it up.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nsky|sct
Hur snabbt botar ditt system till du kan använda det?

Jag vet inte riktigt för jag har inte tagit tid med klocka men det går ganska fort att bota upp.. Normalt ligger det bara i dvala och då är den uppe och kör på några få sekunder. Nätdelen har en funktion som ligger och känner av spänningen i batteriet. Om spänningen skulle hamna under ett visst värde stänger den av datorn helt. Annars är den konstant i dvala..

Permalänk
Medlem

Du har inspirerat mig till att bygga en bildator!

Verkligen snyggt gjort och väldigt bra dokumenterat. Däremot så har jag verkligen ingen aning om vad man egentligen behöver för grejer...

Du skulle inte kunna göra mig en lista på allt som behövs? Speciellt med alla omvandlare och sånt som jag verkligen inte har nån koll alls på.

Om du har extra tid över, för att förenkla det ännu mer för mig, kan du säga exakt vilka saker du använde när du byggde? Jag skulle gärna vilja använda mig av exakt samma delar som du, för att det ska bli så enkelt som möjligt och för att det inte ska bli nå fel. Vill inte sabba saker för flera tusen :/

Hade verkligen uppskattats!