Permalänk
Medlem

Belkin router problem!

Ja var och köpte en belkin router som ja inte får igång..
Ja har installerat två andra routrar och det har gått hur bra som helst.
Jag startar installations wizarden. Den säger att stoppa i nätverkssladden och en nätverkssladd från routern till datorn och sen i med elsladden.

Problemet är att när det är på blinkar inga lampor som säger att det går igenom trafik genom routern, den verkar alltså stendöd förutom "on" lampan. Har kollat på deras support sida men har inte hittat nåt vettigt.

Det är frågan om LAN kabel rakt från väggen, inga modem eller liknande finns imellan.
Snälla hjälp! ja blir galen på det här..
Den heter Belkin Wireless G router F5D7230-4, en väldigt enkel router men som ska funka!

Hoppas nån kan hjälpa mig, har inte varit med om ett liknande problem..

Permalänk
Medlem

Bump!

Har samma problem med likadan router.
Har testat först manuellt, sedan med installationsskivan som följde och sist med en ny installationshjälp som jag laddade ner från belkins hemsida. Problemet är att få trafik att gå genom routern.

Modemet fungerar, det använder jag ju nu, men det finns en indikator på routern där det står internet och denna är stendöd. Dock lyser indikatorer för att en PC är kopplad till routern, modem är kopplat till den och att det trådlösa fungerar.

Jag får två olika förslag när setup-hjälpen inte hittar internetuppkoppling, den ena är att plugga ur strömmen 5 sekunder och sedan försöka igen och den andra att kontrollera mina användaruppgifter från min ISP.

Permalänk
Medlem

Har du LÄS manualen?
Oftast väldigt vicktigt å följa MANUALEN första gången oavset om du installerat 2st andra.

OFTAST får du ange en statisk ip på din datorns nätverkskort. Ofta föreslår dom en men det måste var inom sam range. Sedan ansluter du datorn mot routern och enbart dator inget annat. Sedan kan du oftast logga in på den via web browsern genom att ange den designerade ip addressen som är default.

I mitt afll har jag stält in min på 192.168.0.100 efteråt såvill ajg åt min skriver jag bara det sedan loggar jag in.

jag har en 3com och den har itne mö blinkande för sig direckt. 2st dioder som indikerar olika acktiviteter och idel pendlar dom systematiskt av och på.

Din kan ju lysa kosntant tex.