Permalänk
Medlem

När bör man sluta "ragga" på en tjej å leta efter nytt kjolstyg?

Har snackat mycket med denna kvinna och träffats ett par gånger och då verkar hon vara intresserad dock nu på senaste tiden har hon verkat ändra sig. Försökt några dagar nu att få träffa henne men hon slingrar sig lite på den frågan och första gången jag frågade henne så fick jag jordens utskällning, har berättat för henne hur jag känner men tyvärr kan hon inte besvara dom känslorna fast skälet till att hon inte vill träffas är att hon är rädd för att få känslor för mig.

Har svårt för att veta vart jag har henne och vågar inte fråga heller för jag är för blyg, tog mig nästan tre dagar att bygga mod för att fråga henne om hon ville träffas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Browing
När bör man sluta "ragga" på en tjej å leta efter nytt kjolstyg?

Har snackat mycket med denna kvinna och träffats ett par gånger och då verkar hon vara intresserad dock nu på senaste tiden har hon verkat ändra sig. Försökt några dagar nu att få träffa henne men hon slingrar sig lite på den frågan och första gången jag frågade henne så fick jag jordens utskällning, har berättat för henne hur jag känner men tyvärr kan hon inte besvara dom känslorna fast skälet till att hon inte vill träffas är att hon är rädd för att få känslor för mig.

Har svårt för att veta vart jag har henne och vågar inte fråga heller för jag är för blyg, tog mig nästan tre dagar att bygga mod för att fråga henne om hon ville träffas.

skit i henne och träffa ny lovar att det kommer göra henne avundsjuk nästa gång hon ser dig på stan gåendes med en annan söt tjej.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tattis
...

Hur toffel är ni, och vart bör man ligga enligt er?
jag tror att när jag ligger i som mest kan jag på en skala från 0-10 vara en 8-8.5a.. jag tror jag har för hög siffra i vissa fall och måste sänka ner den lite.

Kan bara säga vad jag tycker, killar som tofflar är vidrigt Anledningen till det är för att en kille jag var tillsammans med i fyra år tofflade extremt mycket i början, och jag blev van vid det. Efter ett tag fann han inte det så roligt längre och förhållandet blev ett helvete. Mycket vill ha mer, liksom :/

Killen jag dejtar nu har jag varit vän med i mer än 2½ år, under hela den tiden har han varenda helg supit både fredag och lördag. När vi kom fram till att vi hade känslor för varandra, så ville han stanna hemma både fredag och lördag för att prata med mig på msn. BIG NONO.

Überputtinuttiga smeknamn och presenter är alldeles förmycket för min del. Två vänner blev nyligen tillsammans och killen tofflar något så fruktansvärt. Tjejen frös och han försökte värma henne, undertiden som han sade "Klarar jag inte värma dig så är jag inte värd dig!" och var jätteseriös. Sådant får mig mest att må illa.

Det är en sak att visa att man tycker om sin respektive, men det finns en gräns som förmånga går över, sen kan jag vara känslig också.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

När bör man sluta "ragga" på en tjej å leta efter nytt kjolstyg? (...)

Är du helt säker på att du har fått henne att förstå vad det är du känner då? Tycker det låter lite konstigt annars om du förklarar att du är kär i henne och sen säger hon "jag är rädd att bli kär i dig". För det borde ju vara att hon inte vill vara olyckligt kär liksom... inte vilja bli kär i någon sådär bara i allmänhet, öhm, det måste man väl vara dum i huvudet för att tänka? xD

Skulle gissa på att du mer bara behöver prata ur skägget, eller så ligger felet någon annanstans... lycka till ^_^x

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Kan bara säga vad jag tycker, killar som tofflar är vidrigt

Förstör inte nu! >_>x;

Nä men det finns ju gränser för allt. Att han visar att han tycker om en genom att göra massa gulliga saker är ju bara härligt ju. Men det finns såklart överdrifter, meningen du citerade ("Klarar jag inte värma dig så är jag inte värd dig!") skulle ju t ex få mig att bli... lite smått rädd x_x Fast vet inte om det har med tofflande egentligen då, känns som om det är nått annat som börjar bli problem där.

Men ja allmänt tofflande kan bli för mycket också, men tror faktiskt inte det är så vanligt att det är ett problem med för mycket så som killar idag faktiskt betér sig... om de typ öppnar dörren för sin tjej när hon har händerna fulla skriker hans kompisar "toffel!" efter henne ju, samma sak om han bestämmer sig för att stanna hemma med henne en kväll istället för att vara med polarna nån gång etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Är du helt säker på att du har fått henne att förstå vad det är du känner då? Tycker det låter lite konstigt annars om du förklarar att du är kär i henne och sen säger hon "jag är rädd att bli kär i dig". För det borde ju vara att hon inte vill vara olyckligt kär liksom... inte vilja bli kär i någon sådär bara i allmänhet, öhm, det måste man väl vara dum i huvudet för att tänka? xD

Skulle gissa på att du mer bara behöver prata ur skägget, eller så ligger felet någon annanstans... lycka till ^_^

Känns lite meningslöst att berätta för henne hur man känner när hon inte vill ha något med en att göra. Att hon säger att hon är "rädd att bli kär i mig" behöver ju inte betyda att hon inte vill bli olyckligt kär utan helt enkelt inte vill bli kär i just mig.

Påtal om tofflar alla vet ju att tjejer gillar att bli behandlade som skit. Man måste vara en riktig bad boy för att kunna vinna spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Killen jag dejtar nu har jag varit vän med i mer än 2½ år, under hela den tiden har han varenda helg supit både fredag och lördag. När vi kom fram till att vi hade känslor för varandra, så ville han stanna hemma både fredag och lördag för att prata med mig på msn. BIG NONO.

Som den toffeln jag är kan jag förstå honom. Han vill prata med dig/umgås med dig så mycket som möjligt, är ni nykära eller?

Citat:

Überputtinuttiga smeknamn och presenter är alldeles förmycket för min del. Två vänner blev nyligen tillsammans och killen tofflar något så fruktansvärt. Tjejen frös och han försökte värma henne, undertiden som han sade "Klarar jag inte värma dig så är jag inte värd dig!" och var jätteseriös. Sådant får mig mest att må illa.

Smeknamn har jag aldrig varit mycket för själv, tycker mest det blir så fjolligt och jag känner mig inte bekväm med att kallas "teddybjörnen" eller liknande. Och din polare verkar rätt störd i huvudet om jag får säga det själv...;):p

Citat:

Det är en sak att visa att man tycker om sin respektive, men det finns en gräns som förmånga går över, sen kan jag vara känslig också.

Det som jag har så svårt att veta/se själv. Jag gillar att ge presenter, och komma med överaskningar men smeknamn är något som går bort.

Tur som jag har är tjejen jag dejtar nu av den tuffare kalibern(har jag fått för mig iaf:P) och jag har känslan av att hon inte heller gillar sånna smeknamn. Killtjejer är nog dom jag trivs och funkar bäst med då det känns som dom är mest lik än själv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Som den toffeln jag är kan jag förstå honom. Han vill prata med dig/umgås med dig så mycket som möjligt, är ni nykära eller?

Smeknamn har jag aldrig varit mycket för själv, tycker mest det blir så fjolligt och jag känner mig inte bekväm med att kallas "teddybjörnen" eller liknande. Och din polare verkar rätt störd i huvudet om jag får säga det själv...;):p

Det som jag har så svårt att veta/se själv. Jag gillar att ge presenter, och komma med överaskningar men smeknamn är något som går bort.

Tur som jag har är tjejen jag dejtar nu av den tuffare kalibern(har jag fått för mig iaf:P) och jag har känslan av att hon inte heller gillar sånna smeknamn. Killtjejer är nog dom jag trivs och funkar bäst med då det känns som dom är mest lik än själv..

smeknamn e ju jättemysigt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
smeknamn e ju jättemysigt

Tur att man inte är ihop med dig då om du nu tycker så (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Känns lite meningslöst att berätta för henne hur man känner när hon inte vill ha något med en att göra. Att hon säger att hon är "rädd att bli kär i mig" behöver ju inte betyda att hon inte vill bli olyckligt kär utan helt enkelt inte vill bli kär i just mig.

Men varför skulle någon säga en sån sak? "Jag vill inte bli kär i dig", liksom... om man blir kär i någon så är ju det bara positivt? I alla fall om den personen känner likadant menar jag.. ^_^x; Tycker du ska prata med henne om det...

Citat:

Påtal om tofflar alla vet ju att tjejer gillar att bli behandlade som skit. Man måste vara en riktig bad boy för att kunna vinna spelet.

Tyst x_x

Citat:

Tja... jag tyckte aldrig du tofflade för mycket i alla fall... ^_^x;

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Beror väl på vad man har för problem, men själv har jag aldrig förstått på vilket sätt det skulle hjälpa att prata med någon. Jag menar, allting är ju likadant när man går därifrån som det var när man kom dit, hade man verkligen något problem från början då om man mår bättre efteråt?

Detta är ju dock lite off topic.

Meningen är ju att psykologen ska hjälpa dig lösa problemet. Det är som du säger inte säkert att personen i fråga har ett problem, den kanske bara inbillar sig det, och då kan psykologen hjälpa med det. Har du aldrig pratat med någon om ett problem, kan ju vara vad som helst (allt från köpråd, matte, hobby), och fått ut nåt vettigt av det?

Permalänk

Det är ju en stor skillnad mellan att vara snäll och vara en toffel.

Att vara snäll är en bra egenskap, att toffla är det inte.

För det första så underkastar denna personen sig på sätt och vis. För det andra så innebär det att man förlorar sina vänner. Och säg vad man vill, men vänner är betydligt mer värda än en respektive i det långa loppet, de flesta förhållanden fungerar inte hela livet. Har man då tofflat, då har man oftast förlorat sina vänner i högre eller mindre grad.

Det är inget fel med vänner som blir sura då de blir bortkastade, däremot respektive som blir det pga av 2 kvällar i veckan istället går till vänner.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Det är kul att se att så många är fast på att tjejer vill behandlas som skit.. det kanske funkar i det korta loppet när man är 14-21, men det går nog inte lika bra efter ett tag. Ett förhållande funkar i dual channel. Man ger och får liksom. Funkar det inte så är man inte kompatibel med varann helt enkelt. Ärlighet, tillit, sex och passion är det enda man behöver.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Hmm.. Har faktiskt varit inne i denna tråden rätt ofta, men inte haft någon direkt anledning att skriva.

Däremot är det som så att jag har lite frågor som ni kanske skulle vilja pondera ihop med mig alt. svara på?

Det är nämligen så att jag träffade en tjej för 3 veckor sedan som är skitmysig, rolig och lite barnslig (humor ju ) Och iaf.. Så kom hon förbi och vi tittade på film osv. och hade de allmänt kul (inget mys) utan rent film-tittande och det har varit nu typ 3-4 gånger.. Men sen senaste fredagen så kom hon förbi och vi skulle dricka lite o lyssna på musik.

Kvällen gick helt ok, städad lägenhet osv. ;), och vi började lyssna på musik o smådricka lite men senare på kvällen slutade det med att vi började kyssas och sen gick in i mitt sovrum (tror ni fattar resten)..

Men iaf. Mitt typ "problem" är att hon nu kallar mig för "vännen" och beter sig lite annorlunda. Har frågat om hon ångrar det som hände men hon säger att hon inte gör det, för hon tyckte om det. Fick sms efter hon gick hem att hon "ville fortsätta som innan" men jag har fallit pladask för denna tjej. Hopplöst typ "kär" (?)

Men vi snackar över sms varje dag, och ibland skickar hon mms-bilder på sig själv till mig vilket jag blir skitglad över varje gång

Hur tycker ni jag ska göra? tips? Hjälp!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Hmm.. Har faktiskt varit inne i denna tråden rätt ofta, men inte haft någon direkt anledning att skriva.

Däremot är det som så att jag har lite frågor som ni kanske skulle vilja pondera ihop med mig alt. svara på?

Det är nämligen så att jag träffade en tjej för 3 veckor sedan som är skitmysig, rolig och lite barnslig (humor ju ) Och iaf.. Så kom hon förbi och vi tittade på film osv. och hade de allmänt kul (inget mys) utan rent film-tittande och det har varit nu typ 3-4 gånger.. Men sen senaste fredagen så kom hon förbi och vi skulle dricka lite o lyssna på musik.

Kvällen gick helt ok, städad lägenhet osv. ;), och vi började lyssna på musik o smådricka lite men senare på kvällen slutade det med att vi började kyssas och sen gick in i mitt sovrum (tror ni fattar resten)..

Men iaf. Mitt typ "problem" är att hon nu kallar mig för "vännen" och beter sig lite annorlunda. Har frågat om hon ångrar det som hände men hon säger att hon inte gör det, för hon tyckte om det. Fick sms efter hon gick hem att hon "ville fortsätta som innan" men jag har fallit pladask för denna tjej. Hopplöst typ "kär" (?)

Men vi snackar över sms varje dag, och ibland skickar hon mms-bilder på sig själv till mig vilket jag blir skitglad över varje gång

påminner om mitt ex (ja iaf när vi var tillsammans..)
jag körde på hela vägen, inge göka tyvär but in love..

jag skulle nog sagt som jag känner, alltså om du nu är in love så smyg fram det till henne på nåt sätt eller säg det bara rakt ut..

men väntat ett tag, tänkt en del..

men å andra sidan vafan vet ja.. vi funkar iaf inte :/:/... dont listen to what i say or write.. doesnt matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Först får du bestämma dig för vad du själv är ute efter. Är du nöjd med "lite skoj och sällskap" eller vill du att det ska bli nåt mer seriöst? För det låter inte som du är riktigt säker än.

Om du vill att det ska bli seriöst så kommer nästa utmaning: vad hon är ute efter. Mitt tips är att inte vänta för länge med att snacka. Man kan försöka analysera och tolka den andres signaler tills huvudet sprängs, brukar vara mycket bättre att få saker sagda rakt ut.

Låtsas iaf inte att vara bara vän om du inte vill vara det. Take it to the next level, ta initiativ. Köp henne nåt fint och säg att du gärna skulle vilja träffa henne mer, för att visa vad du vill. Har hittills inte varit med om en tjej som inte blivit jätteglad för blommor, även om de inte varit av den romantiska typen.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Först får du bestämma dig för vad du själv är ute efter. Är du nöjd med "lite skoj och sällskap" eller vill du att det ska bli nåt mer seriöst? För det låter inte som du är riktigt säker än.

Om du vill att det ska bli seriöst så kommer nästa utmaning: vad hon är ute efter. Mitt tips är att inte vänta för länge med att snacka. Man kan försöka analysera och tolka den andres signaler tills huvudet sprängs, brukar vara mycket bättre att få saker sagda rakt ut.

Låtsas iaf inte att vara bara vän om du inte vill vara det. Take it to the next level, ta initiativ. Köp henne nåt fint och säg att du gärna skulle vilja träffa henne mer, för att visa vad du vill. Har hittills inte varit med om en tjej som inte blivit jätteglad för blommor, även om de inte varit av den romantiska typen.

Lycka till!

Jag vill att det ska bli seriöst... Med tanke på vad jag känner osv. så är jag säker på det.

Jo jag vet att jag borde säga något, och det kommer jag när jag får ett bra tillfälle.

Skrev ett sms till henne förut där jag sa att jag saknade henne vilket hon då svarade att hon saknade mig med. Men det kan ju vara som vän också vilket gör mig jävligt kluven..

Men sen när hon skickar de mms:en på sig själv brukar jag alltid skriva att hon är underbart söt och vacker osv. vilket hon blir glad av. Däremot från och till blir hon lite... "kall" av sig och är väldigt kort i sms osv.

Blommor tror jag inte är rätt grej.. Eller är rätt säker t.o.m.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kvinnor lever för komplimanger. Om du alltid skriver "du är så vacker du är så söt bla bla bla" så kommer det aldrig finnas någon attraktion.
Hon får vad hon vill och hon kommer antagligen se på dig som en mes eller toffel som gör vad hon än säger. vilket inte är attraktivt för kvinnor av alla sorter (förutom dem som kanske blivit misshandlade som barn eller något liknande)

Att köpa kvinnor som du inte är ihop med presenter ses som att vara desperat eller som om du inte har något bättre.
Att visa hur manlig, kaxig men rolig och underbar du är genom ditt sätt att prata och hur er tid tillsammans spenderas är så mycket mer värt än blommor eller ett 100k diamant halsband.

Kvinnor vill inte ha kvinnor som pojkvänner såvida dem inte är lesbiska.

Va kaxig, men rolig på samma gång. Nästa gång du ger henne en komplimang säg "Vad snygg du var i håret idag!" med en positiv ton. Hon säger "Tack!!" du svarar något i stilen med "Hade vi inte varit vänner hade jag skrattat och pekat på dig" sen små fnissar du lite.
Detta kommer antagligen få henne att säga "MEH!" och slå dig på armen, och detta är bra. Du retar henne, du spelar svårfångad (vill du verkligen vara kille och ragga så kan du efter hon slagit dig, spanka henne lätt på ena skinkan. Detta må låta som värsta rövhål strategin men om du gör det uppenbart att du SKÄMTAR så kommer hon se dig som en jätte cool kille

Om hon blir seriöst ledsen så antingen förstår hon inte skämt och är därmed trist eller så är du kass på att skämta

Att fixa tjejer är inte så svårt som det är att HITTA tjejer, Hatar man krogen, nät dejting och går en Dator utbildning utan polare så är man rätt körd. *räcker upp en hand* =(
Alkohol är kasst, festivaler är tråkiga och fester in general är lika roliga som att sitta hemma och stirra i taket.
Det är svårt att veta vart man ska gå för att hitta tjejer man dras till och inte de vanliga dräggen som dricker sig spyfulla varje fredag.

Visa signatur

Concept artist/illustrator looking for PAID
work. Some of my recent art: http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?p=1576258#pos...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurisu
Kvinnor lever för komplimanger. Om du alltid skriver "du är så vacker du är så söt bla bla bla" så kommer det aldrig finnas någon attraktion.
Hon får vad hon vill och hon kommer antagligen se på dig som en mes eller toffel som gör vad hon än säger. vilket inte är attraktivt för kvinnor av alla sorter (förutom dem som kanske blivit misshandlade som barn eller något liknande)

Att köpa kvinnor som du inte är ihop med presenter ses som att vara desperat eller som om du inte har något bättre.

Trista förhållanden du måste ha varit i om du ser det som en svaghet att ge komplimanger eller presenter. Så länge man gör det på ett självsäkert sätt så är det inga problem. Sen är det givetvis bara ett komplement till att vara pojkvänsmaterial i största allmänhet, men den biten verkar han ju ha lyckats ok med med tanke på hur det gick.

Permalänk
Medlem
Citat:

men den biten verkar han ju ha lyckats ok med med tanke på hur det gick.

Mm.. Fick reda på för en timme sedan, över sms, att hon är ihop med någon annan kille nu. Kul.. Verkligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Mm.. Fick reda på för en timme sedan, över sms, att hon är ihop med någon annan kille nu. Kul.. Verkligen.

Hmm, trist =/. Men men, vad gör man, bara försöka hitta nån ny att fokusera på och ta nya tag...

Tolkade din text som att det var nu i fredags du snackade om, men det hoppas jag inte nu. Lite väl osnyggt annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, trist =/. Men men, vad gör man, bara försöka hitta nån ny att fokusera på och ta nya tag...

Tolkade din text som att det var nu i fredags du snackade om, men det hoppas jag inte nu.

Det var senaste fredagen, ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var senaste fredagen, ja.

Heh, där ser man. Jag ser tre alternativ:

1. Hon har träffat någon och plötsligt blivit ihop med honom på 3 dagar. Mindre troligt.

2. Hon har träffat er båda två samtidigt sen ett tag. Vad är hon då att ha egentligen, trots allt? Hade aldrig litat på en sån tjej, har fått nog av sån där skit.

3. Det är bara som hon säger för att hitta en väg ut.

Permalänk
Medlem

Vet inte vilket alternativ som stämmer faktiskt. *suck*

Aja.. Kul att "kärlek vid första ögonkastet" nästan aldrig händer för andra parten, iaf i mina fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Electrix tråkigt det som hände men bättre att du fick reda på vad hon va för en filur nu,
än om 3år när ni har volvo och barn

Permalänk
Medlem

Precis.

Kommer inte ihåg om den här har postats tidigare, men den är iaf klockren.

Life as a guy: http://my.break.com/content/view.aspx?ContentId=267940

Permalänk
Medlem

Electrix: Jag tror man innerst inne känner på sig vad den man träffar är för typ av person. Det värsta är ju dock att om man så får känslan av att hon är oseriös, så försöker man på något sätt förtränga det och låtsas som att det inte är sant.

Tyvärr är det sant fler gånger än magkänslan slår fel, hårda sanningen :/.

Jag vet hur det är, träffade en riktigt underbar tjej jag också som det visade sig inte var något att ha. Det gör ont, men det är bäst att försöka känna efter och ta tag i sig själv redan vid första steget när man känner vibben. Det blir lättare då. (Man kan iallafall försöka vara lite mer kritisk, inte rusha in i situationer och försöka få in mer intryck, risken finns ju att man kanske var ute på halt is och fick fel känsla pga hon var osäker eller liknande. Behöver inte betyda diss direkt mao. Men att man kan försöka hålla tillbaka, hur mycket man än vill tro det bästa.)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurisu

Kvinnor vill inte ha kvinnor som pojkvänner såvida dem inte är lesbiska.

Va kaxig, men rolig på samma gång. Nästa gång du ger henne en komplimang säg "Vad snygg du var i håret idag!" med en positiv ton. Hon säger "Tack!!" du svarar något i stilen med "Hade vi inte varit vänner hade jag skrattat och pekat på dig" sen små fnissar du lite.
Detta kommer antagligen få henne att säga "MEH!" och slå dig på armen, och detta är bra. Du retar henne, du spelar svårfångad (vill du verkligen vara kille och ragga så kan du efter hon slagit dig, spanka henne lätt på ena skinkan. Detta må låta som värsta rövhål strategin men om du gör det uppenbart att du SKÄMTAR så kommer hon se dig som en jätte cool kille

Om hon blir seriöst ledsen så antingen förstår hon inte skämt och är därmed trist eller så är du kass på att skämta

asså ursäkta mig, men det där låter så jäkla mycket som något du läst i "the game" som jag själv tyker är en rätt tragisk bok. man ska inte spela för att få tjejer.
jag tycker man ska vara sig själv och ingen annan, självförtroende är dock rätt viktigt, men de e något alla har innerst inne, de gäller bara att se det som e bra med sig själv

electrix:
Tråkigt angående tjejen, olyckligt kär är aldrig kul. de bästa är väll att försöka komma vidare och inse att hon inte är värd dig gör hon sånt nu, vem vet vad som hade hänt i ett förhållande

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur man ska få småpratet att flyta med en tjej som inte är så bra på det? Jag har lite på gång med en jättetrevlig tjej, men hon verkar ha lite problem med att få konversationen att flyta. Det är inte det att hon inte vill prata eller inte är intresserad, för hon kan annars vara väldigt vänlig och trevlig och så...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Någon som har tips på hur man ska få småpratet att flyta med en tjej som inte är så bra på det? Jag har lite på gång med en jättetrevlig tjej, men hon verkar ha lite problem med att få konversationen att flyta. Det är inte det att hon inte vill prata eller inte är intresserad, för hon kan annars vara väldigt vänlig och trevlig och så...

Få igång henne, alla gillar att prata om sig själv ifall motparten frågar och verkar vilja veta

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vad gör man när man blir ihop med sin bästa vän sen ett bra tag tillbaks, men det inte fungerar? Vi älskar varandra men hon klarar inte av mig, jag har en del bagage och problem som står ivägen, hon har en del själv och jag kan se förbi det, men hon orkar inte, hon har haft för många sådana relationer tidigare och orkar inte en till berg och dalbana, det förstår jag.

Och i samma veva blev jag arbetslös, känner att jag inte har någon framtid, kommer väl aldrig träffa någon tjej igen osv... Hamnat i en rätt djup svacka känns det som.. allt bara glider ur händerna på en..

Så hur ska man ta sig förbi detta, tidigare har det varit henne jag kunnat vända mig till, men nu går inte det, vi skickar lite sms då och då, vi tycker båda det känns bäst att inte helt och hållet bryta utan att istället veta att den andra finns där iaf... Älskar verkligen henne och kände att nu äntligen kanske saker löser sig, nu äntligen kanske man har en framtid.. Känns så jäkla tomt, har kunnat prata ut lite med några men det känns inte som om det hjälper, inte som kunde prata med henne..

Jag vill verkligen få tillbaka henne, om än inte som flickvän så åtminstonde som vän, det känns som om det kommer gå, med lite tid..

Blir galen, såfort jag tänker på henne börjar jag nästan gråta, såfort jag pratar om hur jag mår börjar jag gråta, jag pallar inte av detta länge till...

Visa signatur

The what what in the what now?