SweClockers drop!

Firefox 3, den officiella tråden! [Hjälp, teman, tillägg, tips, osv.]

Permalänk
Hedersmedlem

Kom hem från semestern precis så uppdaterar ikväll!

Permalänk
Medlem

FF 3.0.1 kom precis nu på auto updaten

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Tab Mix Plus funkar inte till Firefox 3.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär, uppdaterat :). Förhoppningsvis löser uppdateringen de flesta barnsjukdomarna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh

Ok, har tagit bort den sålänge! Bra att du sa till.

Permalänk
Medlem
Citat:

jo då det gör det vist, kör med deras dev. build bara så fungerar det...

http://tmp.garyr.net/tab_mix_plus-dev-build.xpi

länken tagen från denna post.
http://tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?p=26937#26937

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
jo då det gör det vist, kör med deras dev. build bara så fungerar det...

http://tmp.garyr.net/tab_mix_plus-dev-build.xpi

länken tagen från denna post.
http://tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?p=26937#26937

Kanske det, men det är ju inte färdig release eller?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Någon som stött på problem med Firefox 3.0.1?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Jag laddade just ner Firefox 3, och upptäckte att firefox inte längre reagerar när jag trycker ner scrollknappen.

Det verkar inte som att någon svarat på detta och det var ett tag sedan du skrev det så du kanske redan löst det, men: kolla om Preferences → Advanced → Use autoscrolling är aktiverat.

Sedan står det FireFox i trådtiteln, det ska vara firefox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Någon som stött på problem med Firefox 3.0.1?

nej inte ändå men körde hela dan igår + idag och har inte stött på några som helst problem än, upplever du problem ?

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske det, men det är ju inte färdig release eller?

Ne det är ju en dev. release så det är inte en färdig release än, men den fungerar iaf.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Sitter på en dator som är farsans, men då han aldrig använder den customizar jag den lite åt honom.

Jag tänkte därför updatera Ff2 till Ff3, men då det finns massa länkar här som jag inte vill eleminera undrar jag om man kan typ ladda ner en uppgraderingsversion av läsaren. Annars får det faktiskt vara. Svara gärna med citation, men PMa gärna också, då jag inte hittar så bra i Sweclockers forum.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Sitter på en dator som är farsans, men då han aldrig använder den customizar jag den lite åt honom.

Jag tänkte därför updatera Ff2 till Ff3, men då det finns massa länkar här som jag inte vill eleminera undrar jag om man kan typ ladda ner en uppgraderingsversion av läsaren. Annars får det faktiskt vara. Svara gärna med citation, men PMa gärna också, då jag inte hittar så bra i Sweclockers forum.

Installera Firefox 3 "över" firefox 2 så sparas länkarna!

Permalänk

Tjenare! Nu är jag tillbaka efter en låååååång semester!

Någon som vet om detta är en bugg eller om det går att fixa?

Kommer upp när jag klickar på vissa länkar eller går in på vissa sidor. Tex honda.se så kommer det fram.

Händer så sen jag uppdaterade till 3.0.1. Installerade 3.0.0 nu, det kommer fortfarande fram!!!

MVH Dr. PC Ollie

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Avstängd

Får inte http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest att fungera med firefox. När den ska ladda hem någon fil när man söker händer det inget. Någon som har nått tips på hur det kan lösas?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

hmm..nee det funkar på mitt

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

Bra tråd! =D

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

same shit, har fortfarande problem att spara användarnamn+lösen på tex www.telenor.se

någon annan med samma fel?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Angående Filterset.G Updater:
http://adblockplus.org/en/faq_project#filterset.g
Så installera inte detta.

Permalänk

Har fortfarande inte hittat en lösning på mitt problem.
Jag vill inte att mina bookmarks ska komma upp i adressfältet när jag skriver något som finns i ett av bokmärkenas adresser.

Om jag ska gå in på imageshack t.ex så kommer det fram en länk till en bild som jag har bokmärkt. Hur fan får jag bort det? Det är lite svårt att förklara men jag tror att ni förstår.

Permalänk
Medlem

Angående problem med ff301 så har jag ett som stör ordentligt. nämnligen att jag behöver DUBBELKLICKA på diverse länkar för att dom skall öppnas. Inte som man normalt gör alltså!

Visa signatur

SYS: >>BIG RIG>>AMD Sempron 2800+, 1024MB ASUS K8N-VM integrerat Nforce 6100 Soundblaster Live 5.1 >>LAPTOP1>> AMD Athlon 64 X2 Mobile TK-57 2048 DDR2 Radeon X1200 >>LAPTOP2>> Intel P 166 MMX 32 MB ram 2,1 GB HDD

Permalänk

Tjena!

Bra tråd!
Har några frågor:

1. FireFox 3 är extremt långsamt jämfört med Internet Explorer 7. Är det bara så för mig?

2. Jag orkar inte klicka bort den där jävla rutan som kommer upp när man ska ladda ner en fil från en hemsida och att streama funkar ju inte heller då jag måste ladda ner filmen helt och sedan kan se den. I Internet Explorer 7 kunda man klicka på ett film på nätet och så startade Media Player och man laddade ner den samtidigt som man kunde titta. Finns det någon lösning för detta?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Jag hatar verkligen Firefox 3.

Jag har upptäckt dessa.

1. Mina gamla öppnade flikar brukar inte sparas, även om jag kryssat i det.

2. Man får program fel, dock får jag inte det nu, kör inte aero fox eller black fox eller det dära skinnet som Swe|Ogge gillade.

3. Det är så segt så segt.

Permalänk
Medlem

Som många andra var jag snabb och uppgradera till firefox 3 när den släpptes för jag anser att firefox är den överlägset snabbaste webläsaren. MEN! Så fel man kan ha, har man 5 eller fler tabs uppe samtigt slukar den halva cpu kraften i burken vilket för mig är absolut oaceptabelt. Har nu gått tillbaka till 2:an och är glad igen.

Permalänk

Har ca 15 tabbar uppe nu, och nära 0 i CPU-last med FF 3.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

har 32 tabbar delat på 2 fönster och firefox.exe ligger och drar mellan 0-3% av min cpu, och ca: 350MB ram.

så specielt cpu slukande kan jag inte påstå att det är...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

När kommer version 3.0.2 tro? Tror ni den är minde "buggad"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Som många andra var jag snabb och uppgradera till firefox 3 när den släpptes för jag anser att firefox är den överlägset snabbaste webläsaren. MEN! Så fel man kan ha, har man 5 eller fler tabs uppe samtigt slukar den halva cpu kraften i burken vilket för mig är absolut oaceptabelt. Har nu gått tillbaka till 2:an och är glad igen.

Tja, Firefox 3 fungerar ju bra för de allra flesta. Hade jag varit som du så hade jag avinstallerat Firefox och rensat bort allt som kom med Firefox, och även profilerna (gör backup på bokmärken med mera först så klart) och installera om det. En fräsch nyinstallation alltså. Det kanske är flash som drar CPU? Adblock och Flashblock är rätt populära plugins till Firefox.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
När kommer version 3.0.2 tro? Tror ni den är minde "buggad"?

Vadå "buggad"? Om det är buggar du menar, så vad är det som är buggigt, lite mer specifikt? Har du gjort en fräsch nyinstallation av Firefox 3, som jag skrev ovan? Det kan hjälpa. Att dina fönster/flikar inte återställs när du har det inställt kan vara för att du har ställt in så att historik och dylikt ska rensas bort när Firefox stängs ner. Kollat det?

Firefox 2 var en bra webläsare, men 3:an är rätt mycket bättre på alla sätt och vis enligt mig. Snabbare, men drar framför allt väldigt mycket mindre RAM. Med version 2 av Firefox var det inte ovanligt med en 200-450 MB i minnesanvändning. Med Firefox 3 (som ständigt är responsivt) överstiger det sällan 150 MB. Så se över era Firefox-installationer/profiler!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried

Vadå "buggad"? Om det är buggar du menar, så vad är det som är buggigt, lite mer specifikt? Har du gjort en fräsch nyinstallation av Firefox 3, som jag skrev ovan? Det kan hjälpa. Att dina fönster/flikar inte återställs när du har det inställt kan vara för att du har ställt in så att historik och dylikt ska rensas bort när Firefox stängs ner. Kollat det?

Firefox 2 var en bra webläsare, men 3:an är rätt mycket bättre på alla sätt och vis enligt mig. Snabbare, men drar framför allt väldigt mycket mindre RAM. Med version 2 av Firefox var det inte ovanligt med en 200-450 MB i minnesanvändning. Med Firefox 3 (som ständigt är responsivt) överstiger det sällan 150 MB. Så se över era Firefox-installationer/profiler!

Jepp, 3:an är mycket bättre. Men då kan du läsa det jag skrev ovan då?

Jag har upptäckt dessa.

2. Man får program fel, dock får jag inte det nu, kör inte aero fox eller black fox eller det dära skinnet som Swe|Ogge gillade.

4. Det blir "svarar inte" HELA tiden känns det som.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Jepp, 3:an är mycket bättre. Men då kan du läsa det jag skrev ovan då?

Jag har upptäckt dessa.

4. Det blir "svarar inte" HELA tiden känns det som.

Jag har läst ditt inlägg och svarat på vad som kan vara problemet till att dina surfsessioner (flikar) inte sparas. Läste du mitt inlägg?

Vad menas förresten med "programfel"? Det är för ospecifikt för att kunna hjälpa. Det skulle underlätta om du gav mig felmeddelanden istället, eller en skärmdump. Och om du inte får "programfel" nu, varför vill du då försöka lösa det? Du tycks ju inte besväras av det längre, eftersom att du skrev "dock får jag inte det nu". Det är dock väldigt luddigt formulerat, så jag vet inte hur jag ska tolka det. Har du testat att göra en ny Firefox-profil? Det löser många problem, tillsammans med en fräsch nyinstallation av Firefox.

Att det är "segt" beror nog snarare på att det är något fel på din installation. Kanske full med skräp och temporära filer som segar? Många installerade plugins/extensions? Kan du berätta om det är några speciella sidor som gör att Firefox börjar bli segt? Gör som jag skrev nyss, en nyinstallation med ny Firefox-profil, det är nog det bästa tipset jag kan ge just nu.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Ska ge trean en chans till, ska dock följa rådet o ladda ner Adblocker och ev Flashblocker också o se om det gör nån skillnad.