Permalänk
Medlem

Ha med laptop till USA hur funkar det?

Vad är det jag behöver för att den ska funka i USA?

På adaptern står det

Wide Range Input

100-240V - 1.7 A (1.7A) 50-60 Hz

Output

18.5V (18.5V)- 3.5A (3.5A) 65W

Någon slags konverter antar jag? vad hittar jag billigt osv..

Sen tar jag en fråga i samma tråd, de ska tydligen numera ha tillåtelse att kolla igen innehållet vid incheckning något man behöver vara orolig för kan ha 7 mp3 låtar för mycket..

Permalänk
Medlem

Du behöver bara en adapter till stickpluggen. Kolla på clasohlsson eller nått

Flygplatspersonalen har rätt att beslagta din dator och/eller kopiera hela innehållet på datorn. Jag personligen skulle nog ta en backup på hela datorn och sen blåsa maskinen så att den är ren.

http://www.privataaffarer.se/nyheter/200805/usa-kan-ta-din-da...

Permalänk
Medlem

har svart att se att de skulle bry sig om att du har lite mp3or. De har ju ingen aning om du har kopt dem eller inte... de kollar sakert inte om du inte ser misstanksam ut.

Annars sa skulle jag kopa en adapter i USA, brukar vara svart att fa tag pa en liten i sverige da de flesta har en konverterare till 110v inbyggt. Du behover inte det utan bara en lite plugg som gor att den passar i vaggutaget. Din stromadapter har konverterare inbyggd redan.
Jag bor i USA just nu och det ar valdigt latt att hitta en adapter, bara att ga in pa vilken affar som helst som har lite elektronik och kopa en. De har det till och med pa apoteken!

Permalänk
Medlem

Har alltid velat bo i USA, the best country in the world Lite avis på dig CTH...

Om man har otur så vill de checka datorn tyvärr. De kör nästan en liten random stil, tar en här och där för att ha lite koll. Om man går runt och är nervös så är risken att de kollar större.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

ok det verkar enkelt får fixa en liten adapter. ska överväga att blåsa datorn ren vs inte. vill ha med mig musik ska vara borta ett tag! angående om jag har köpt musiken eller inte lär de se det ganska snabbt skulle jag tippa taggarna etc.

Permalänk
Medlem

Truecrypt är ju annars ett alternativ, sedan kan dom ju kopiera 200 gb skräp

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

Läste någonstans att om man krypterade informationen och vägrade uppge nyckeln skulle man skickas tillbaka. Alternativet dem gav var att ladda upp känsliga filer på en server och sedan ladda ner dem när du är i USA igen.

Permalänk
Medlem

Skapa en dold partition som du lägger trucrypt filerna på sen renamar du dom till något i stil med "Recovery part"

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Du behöver bara en adapter till stickpluggen. Kolla på clasohlsson eller nått

Flygplatspersonalen har rätt att beslagta din dator och/eller kopiera hela innehållet på datorn. Jag personligen skulle nog ta en backup på hela datorn och sen blåsa maskinen så att den är ren.

http://www.privataaffarer.se/nyheter/200805/usa-kan-ta-din-da...

Ingenting att vara orolig för om man inte är så nervös när man pratar med immigration officern så att de blir misstänksamma.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550